Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tittelen kan visst ikke være lenger.. Og om du er av den typen som ikke takler sentimentalitet og sårt hjert, kan du fint surfe videre.

Av - etter mitt syn - litt tynne årsaker har kjæresten slått opp. Vi rakk ikke å være sammen så lenge, men den tiden vi delte sammen, dag ut og inn, var herlig. Rett og slett fantastisk. Det gav meg smaken av slik et forhold bør være - åpent med kommunikasjon, rom for å tøyse og tulle, dra ut å spise, cruise rundt i sommersola og ligge på gresset å slappe av med hver vår is og titte på skyene.

Slike ting setter spor. Jeg har aldri vært særlig heldig med valg av kjæreste før, men hun her var helt TOPP! Veldig mange felles interesser, og generelle tanker og etisk tenkemåte.. Høres kjent ut ?

Er ikke til å stikke under en stol at det er store avstander mellom oss. I allefall til Norge å være. Store nok til at hun ikke orket tanken på å gi forholdet et forsøk. Det tar ca 4-5 timer med bil mellom oss, sånn ca. - og greit nok - det tar noe tid - men jeg ser ikke noe problem i å kunne dra med toget en fredagsettermiddag og dra videre til henne og ta nattoget i retur natt til mandag, eller omvent - hun til meg.

Etter to mnd og et par dager slipper hun plutselig bomben; "det vil ikke fungere" < legg merke til den der... Hun sa det på en så rolig måte at jeg holdt på å tryne i veggen - det virka mest som at hun kødda om det. Tydligvis hadde hun forsonet seg med tanken på at det ikke skulle være mer oss to, og fortsatte å fortelle om avstand, og at hun var lei for det. Og så trakk hun fram noe jeg syns er - tja - rett og slett utrolig tynt; "også har du jo søkt på den jobben i bergen!!? Da blir det jo dødslangt da! Mye lengre enn nå! Det vil jo ikke gå.." - Det er bare en _søknad_ tenker jeg... Det er jo MANGE andre, som er mye flinkere enn meg og har mer erfaring, som søker på den også - så sjansene mine er små.. Men så klart, får jeg den er det jo hæla i taket og vill jubel - men det har jo ikke skjedd ennå!

Bruddet mellom oss oppstod nå, en snau uke før hun skal til Paris et par uker med eks-kjæresten sin - du kan tro jeg mislikte den turen deres... De hadde bestilt den for over et år siden mens de ennå var sammen - kjempebra triks spør du meg... Er det meg, eller kan man lukte ugler i mosen på lang vei?

Men jeg burde vel skjønt at NOE var feil når hun i forrige uke avlyste ferieplanene våre til fordel for venner og venninner for å dra til sverige i to-tre uker. Jeg, og de vi planla eksisterte ikke lenger.

Jeg blir OPPGITT! Klodrik og Donald i èn og samme person, er det mulig ? Så sitter fetter Anton i Paris og koser seg under parasollen i stekende sol..

På toppen av det hele.. Hun forventer at jeg ikke rører en eneste annen før hun flytter og starter på NTNU så vi skal finne sammen igjen... Slikt skjer bare ikke in real life - livet til Ola er ingen romantisk Hollywood-komedie!

- Undertegnet, mannen det rant over for

Skrevet

Vel føler klart med deg, da noe slikt skjer så er det ikke kjekt i det hele tatt uansett om det er 2 måneder eller 2 år..

Men likevel tror jeg du kan være fornøyd jeg at du forsvant før ting ble enda mer alvorlig. Beklager utsagnet men hu høres ikke særlig trofast eller seriøs.

Nå er heller ikke dere så gamle at seriøsiteten ligger der hvor man tenker litt anderledes.. Som meg f.eks, blir jo ikke kvitt den kjerring jeg har hehe, og ikke liker henne fly heller, tvert om faktisk...

Men over til deg...

Bruddet mellom oss oppstod nå, en snau uke før hun skal til Paris et par uker med eks-kjæresten sin - du kan tro jeg mislikte den turen deres... De hadde bestilt den for over et år siden mens de ennå var sammen - kjempebra triks spør du meg... Er det meg, eller kan man lukte ugler i mosen på lang vei?

lukte ugler i mosen,, vel her er det ikke bare uglene som har satt sin stinkende odør i mosen.. Men nå tar jeg utsagnet ditt for ironisk og håper inderlig at du ikke lurer på om det er noe " familiært" i den bondegården..

Jeg tror ærlig talt Ole Haldor at du fikk det beste kortet i denne saken og jeg føler med deg helt klart.

Nå blir det ikke noe lettere heller desverre. Et hver forhold har sine gode og dårlige sider og jo eldre en blir jo sterkere blir dem jo lenger en har samme dame.

Det sies at en får bare skikkelig kjærlighetsorg kun 3 ganger i livet så bedøm følelsene dine selv....

En real kjærlighetsorg, vel den sitter i lenge og følger deg hele livet er jeg redd for....

Så ja.... jeg forstår det, men i ditt tilfelle uansett hvor kiipt det høres ut akkurat nå Ole Haldor, så har du det best uten henne og du får garantert en bedre side en annen gang, konsentrer deg om hva du liker og gjør ferdig utdannelsen din og heller kos deg med damer i ny og ne en så lenge.

PS...

Drit i hva hu sier og lev livet og er du smart, så lar du henne seile båten med ex-typen som tydeligvis er godt planlagt...

God bedring..

Skrevet

Har selvsagt medfølelse med deg Ola. Disse følelsene er forferdelige, men må dessverre si meg enig med Tom. Glem henne så fort som mulig. Hun er av den typen som tror hun kan få både i pose og i sekk, i tillegg til å fylle lommene, men det er ikke slik forhold fungerer. Du skal være glad at det ble slutt så tidlig. Det er hun som til slutt sitter med skjegget i postkassa når alle har gjennomskuet henne. Man leker ikke med folks følelser. Det straffer seg på sikt.

Og hva vet du om hun i det hele tatt har gjort det slutt med ex-en før dere ble "sammen"? Kanskje han er helt uvitende om deres forhold? Han må i tilfelle være en dust om han tar henne tilbake.

Selvsagt burde det har ringt en hel klokkesymfoni i ørene dine av hennes oppførsel, men det er utrolig hvor blind man blir når man er forelsket.

Du fortjener noe langt bedre enn dette selv om du mener hun er alt for deg nå.

Heldigvis er avstanden stor mellom dere slik at du slipper å se henne hver dag. Det gjør det lettere å komme over dette. Kan ikke gjøre stort annet enn å ønske deg lykke til og god bedring (vet du trenger det :crazy:).

Skrevet

Det er ingen lett situasjon du er kommet opp i! Etterhvert som jeg leste igjennom innlegget ditt, så gikk det opp for meg at denne dama har nok tenkt igjennom at dette ikke skulle vare, lenge før hun fortalte det til deg, dessverre! Har selv opplevd noe tilsvarende endel ganger opp igjennom årene, fordelen er at etterhvert så skjønner man ganske fort kursen i ett forhold grunnet erfaringen man mer eller mindre frivillig opparbeider seg, og man kan da gjøre ende på det før man valser seg selv inn i noe som er vanskelig å komme ut av med æren i behold.

Nei, Ola Haldor, stå på videre! Det er nok damer der ute, og menn for de som liker det :grin: , så jeg ville ikke ha ventet på henne jeg heller....selvom du selv sier at livet ditt ikke er en Hollywood film, så tror jeg kanskje du INNERST inne en plass, kanskje håper at dere ender opp sammen igjen.....ikke fall for fristelsen, andre gangen man prøver ett forhold er man bestandig mer skeptisk til hverandre, been there done that, det fungerer sjelden! :/

Stå på!!!

Skrevet

Ola,

Må si meg enig med det de andre sier. Først må jeg si at jeg føler med deg. Ikke bare har du kjærlighetssorg, men du føler deg sikkert også grundig lurt. Jeg kan ikke komme med noe ekstra inside info fra meg bare fordi jeg er jente, for dette er oppførsel som utføres av begge kjønn.

Så vil jeg si at det du forteller høres ut som sanger jeg har hørt før. Ja, det er mange som holder på slik. De finner seg nye partnere før de gjør det slutt med den andre får å sjekke ut om den nye er bedre eller dårligere og verdt et bytte. Og for å få til slikt så må man lyve. Det lyves eller forties informasjon i mengder til både deg og "eksen". Det du fortalte ang ferien, den har jeg også fått servert. Da var jeg ung, noen og tyve, og historien gikk slik at det var selvsagt slutt i mellom de, men at hun ikke ga seg. Jeg trodde på det. Så het det seg at de hadde bestilt denne syden turen lenge før det ble slutt. Jeg kjøpte den historien også.... Lang historie kort, plutselig sto han på døren min en dag og sa at han hadde giftet seg med hun andre. He he, det kom nok ikke som en bombe på meg da, for som du sier så ser man plutselig alt mye tydligere og forstår at man blir holdt for narr.

Hva hennes motivasjon er for å gjøre dette kan være så mangt, kanskje hun likte begge to og at han hadde gjort det slutt med henne og hun håpet å få han tilbake. Kanskje hun lar seg lokke av en som har mer penger/prestisje uten at hun egentlig bryr seg om han. Uansett hva motivet hennes er så er hun ikke den rette for deg og på sikt ville du ha blitt veldig unhappy. For hadde hun ikke gjort det slutt så hadde det stadig vært ting som hadde gjort deg unhappy og over tid så bryter det ned sunne folk. Tilslutt så ser man ikke klart og tror at feilen ligger hos deg og ikke den andre part. Så egentlig så gjorde hun det eneste rette, å avslutte forholdet før hun såret deg mer.

OK, uansett hvor rett det var så er du lei deg, og du tenker sikkert stadig på hvor fint dere hadde det sammen, hvor "perfekt" hun var i dine øyne osv. Og det var hun sikkert også, men det betyr ikke at hun følte det like dann, for da hadde dere vært sammen ennå.

To som er glad i hverandre finner løsninger på avstandsforhold, selv de over lengere tid som feks skole/utdannelse. Jeg har sett flere forhold som har overlevd 2+ år fra hverandre pga skolegang. Det krever disiplin og vilje, at man ungår fristelser og ikke aktivt er med der det sjekkes.

Så glem det hun sa om at du skal spare deg for henne. Det er bare en fortsettelse av å utøve kontroll over deg, en ren forlengelse over å se at du aksepterte at deres ferie ble byttet ut med venninnene, at hun skulle på ferie med eksen osv.

Gode råd for å komme over en slik sorg/skuffelse er vel at du lar tiden gå og ikke sitter og fokuserer på alt som var bra for da blir du aldri ferdig med det. Ta heller og tenk igjennom alt som "skurret" og kjenn på de følelsene det gir deg.

Så lar du ikke dette hindre deg videre i å finne ei kjekk jente og fortsette med å oppføre deg som en skikkelig gutt/mann. La ikke andre få lov til skade deg slik at du ikke senere er åpen og ærlig når du endelig finner den rette. Det er så fort gjort å bli brent også er man utrygg eller tilbakeholdene når man endelig finner den rette og ender kanskje med å støte den unna, og på den måten har hun virkelig klart å ødelegge videre for deg.

Lykke til.

Skrevet

Meget bra sagt Torild

Stusset bare på en ting hehe

Lang historie kort, plutselig sto han på døren min en dag og sa at han hadde giftet seg med hun andre. He he,

Det var da sørgelig fælt hvor my han ville straffe deg da...... Bare si fra så tar vi han... hehe

Skrevet

Jøss!! Her hadde det skjedd mye etter jeg tok kvelden. :o

Takk skal dere ha, alle mann. Kan legge til at hun kom på msn kort tid etter jeg skrev innlegget her, og da fikk hun høre hva jeg syntes om oppførselen hennes òg ja..

Hun har gjort seg skikkelig kostbar siden tredje sekund etter hun sa at hun satte strek. Og fair enough - hun ville gjerne ha kontakt med meg - så jeg bet vel på.. Og sendte meldinger av og til som vanlig, men langt i fra noe flørtflørt som før - men fikk ikke svar. Så kommer det seeeeeint ut på kvelden "åh.. ooops.. hihi.. Eeh.. sa jeg ikke at jeg skulle ut? :/ " Det var liksom så tydelig blasfemi, om jeg kan bruke det ordet, eller krenkelse av min forståelsesevne - vet ikke hvordan jeg skal forklare - jeg ble bare helt sjokkert over hvordan hun plutselig skifta stemning til liten-og-leken-pike-som-aldri-gjør-noe-galt og spilte skikkelig kostbar.

Hun ble i allefall godt informert om at hun kan ha det så godt i Paris, i Sverige, og med hva F slags andre planer hun har for ferien, og om våre veier krysses igjen, "den tid - den sorg". Om hun ble sint og lei og gråt sine bitre tårer og spiste i seg mine ord vet jeg ikke - borte ble hun, og siden har jeg ikke hørt noe.

Skal forresten sies at jeg hadde en skikkelig knekk en gang ette et forhold som varte i 5 mnd 3 uker og èn dag! Da var jeg rimelig unhappy i halvannet år før jeg kom meg videre. Utrooolig tungt å bo på sånne grisgrente strøk, da du ikke har et mangfold av venner å velge ut etter eget ønske, men er pent nødt til å ta de som er der, enten man vil eller ei - og alle er ikke akkurat så gira på å støtte opp om hverandre, slik som dere er her! Nok en gang, takk!

Skrevet

Hei Ola Haldor !

Føler virkelig med deg i denne stund , har opplevd noe av det samme jeg, og sikkert veldig mange andre her inne også.

Men jeg tror du takler dette på en bra måte , du er en meget oppegående og forstandig person så her kan jeg vel bare si att du gikk til bunns med flagget på topp.

Ønsker deg og alle andre på forumet en fortreffelig fin helg.

MVH

Kai

Skrevet

Neida bestilte en tur for 1 år siden med ex'n. Så nå må jeg bare reise og bo på samme rom og greier. Også Paris.... P*** meg i øret.....det lukter jo lang vei. Era kort i hue eller. Beklager men du får det nok bedre uten henne. Mange fisker i havet sa muttern alltid. Buckl up kid... :)

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...