Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eirik ville så grrrusomt gjerne se bildene mine tatt med 50mm. Har tatt noen tidligere, og tok noen i går da jeg var med en kamerat til Trondheim Bildemontering i går. Og så la jeg med et par andre som er tatt ved andre anledninger - også tatt med 50mm.

_MG_3412.jpg

_MG_3576.jpg

_MG_3686.jpg

_MG_3731.jpg

_MG_3753.jpg

_MG_3832.jpg

_MG_6415.jpg

_MG_6416.jpg

_MG_6427.jpg

_MG_6435.jpg

_MG_6438.jpg

_MG_6440.jpg

_MG_6452.jpg

_MG_6464.jpg

Skrevet

Joda! Fine bilder dette synes jeg. Overaskende god bakrunnsuskarphet. Trodde man måtte opp i 1.4 for å få tilsvarende, men den er sannelig ikke værst den saken der gitt. Dette satte jo saken i et helt nytt lys. Jeg trodde jeg var nødt til å kjøpe USM utgaven for å få såpass fin kvalitet.

Bra bilder!

Skrevet
Eirik ville så grrrusomt gjerne se bildene mine tatt med 50mm. Har tatt noen tidligere' date=' og tok noen i går da jeg var med en kamerat til Trondheim Bildemontering i går. Og så la jeg med et par andre som er tatt ved andre anledninger - også tatt med 50mm.

[/quote']

Det var vell ikke Jo vell? Tror han skulle på nå fotoutstillingsgreier på Solsiden om jeg husker rett :confused:

Skrevet

Flotte bilder...Hvilket kamera bruker du?Har selv eos400D med en 50mm f1.8, til ca. 800-900 kr, men får ikke så bra bilder?Har ei heller mye erfaring når det gjelder fotografering. Tok de disse bildene i RAW og redigerte senere eller er dette rett fra kameraet?

Skrevet

Bruker EOS 350D, kjøpt for et lite år siden. Disse er tatt i JPG. Pleier ikke skyte i RAW om jeg ikke gjør det i jobbsammenheng (til DVD/CD-cover f.eks.) - har jo ikke uendelig med harddiskplass :)

Noen er redigert på, andre ikke. F.eks. katten og mobiltelefonen er redigert på - noen av bildene har jeg croppa litt for å få frem mer detaljer i bildet, som f.eks. den mutteren som ligger på etellerannet i under panseret på en bil.

Øvelse gjør mester - og godt lys er VIKTIG. :) Og lek med manuelle innstillinger - ikke lås deg til programmene som er forhåndsinnstilt - de gjør bare at du ikke greier å få til bildene slik du ønsker.

Skrevet

Ja, bildene var fine, de. Lurer ennå på om jeg skal gå for 1.8 eller 1.4, men ettersom man kan få såpass fine med 1.8 så tror jeg kanskje at jeg går for den. Får den brukt for 500 kr og det er overkommelig, så det er kanskje bare å slå til. Kanskje litt vid til portrettfoto med 1.3 crop men på 1.6 er den sikkert ypperlig.

Skrevet

Yes - det var vel litt av poenget med tråden også. Jeg hadde helt ærlig ikke betalt 2000+ for et objektiv med et step mer i blender enn dette når man får det til under tusenlappen. :) De pengene går nok til en 10-20mm straks jeg får feriepengene!

Skrevet

Ja, det er kun blenderen som er forskjell. Ikke noe annet. Hverken USM, byggekvalitet, skarphet eller noe. Gratttulerer! Nu, va du væældi smart, ka?? :D Nu får du bare sitte dær med den derre førrbannna 1.8 UN-USM linsa di og ha det så godt! Takk for idag! :P *martin s*

Skrevet
Kom på at jeg tok noen med 50mm når jeg var hos ei venninne!

Venninne som serverer is med brownies og sjokoladesaus? Skulle hatt en sånn selv :grin:

Fine bilder ;)

Tja, vi var vel mer eller mindre sånn ca helt oppi skyene da bildet ble tatt, dog.. :)

Skrevet

Til sammenligning Ola Haldor..

Tatt med mitt ELEGANTE HP M517 hehe og 6 - 18mm

hp_01.jpg

hp_02.jpg

hp_03.jpg

hp_04.jpg

hp_05.jpg

Selv om kvaliteten er vel så bra på mitt under 1000 kroner kamera, så er veien litt igjen til slike flotte bilder som du postet Ola Haldor..

Post gjerne flere

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...