Thomas Lorentzen Skrevet 21. juni 2007 Skrevet 21. juni 2007 ... jeg vandret idag inn på "The Apple Store" I New York og ut kom jeg med en flunkende ny sort MacBook! Denne saken er jo drit heftig, og både MACen i seg selv og OSn virker overkommelig. Det er litt merkelig med amerikansk tastatur og norsk konfig, slik at Æ Ø Å faktisk funker på taster hvor det står helt andre tegn, men dette er en vanesak. Nå blir det anskaffelse av Aparture 1.5 tror jeg også kan man for alvor starte redigere HD film! For de som lurer, prisen her borte for en Macbook (Black) 2.16Ghz Intel Core Duo2, 1GB minne, 160GB HD + 3 årig worldwide forsikring, 11000,- NOK.. Ellers, ferien i Miami er over for denne gang, nå er det fortsatt 2 dager i New York City hvor antakeligvis morgendagen bringer ett møte med forumets egen Lensmann, Joachim Myklebust Siter
Olaf Ghanizadeh Skrevet 21. juni 2007 Skrevet 21. juni 2007 Bra! Nå har du fått deg noe du kan glede deg over lenge:D Jeg driver selv å sparer til en Macbook Pro jeg. Siter
David Gabrielsen Skrevet 21. juni 2007 Skrevet 21. juni 2007 gratulerer! En slik en kunne jeg også tenkt meg Siter
M E Skrevet 21. juni 2007 Skrevet 21. juni 2007 Skal kjøpe meg en MacBook om en måned, når jeg drar til USA jeg og! Gleder meg som en unge Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 22. juni 2007 Skrevet 22. juni 2007 Er det Mac Mini du tenker på? :grin: Gratulerer Thomas. Gled deg til Leopard!! Det blir helt konge, spesielt med den nye stilen uten 'brushed metal' og de nye mulighetene med å forhåndsvise video og dokumenter uten å åpne programvaren først! Må nok bli en bærbar Mac på meg også en dag.. Prioriteringer, prioriteringer.. Siter
Tom Knudsen Skrevet 22. juni 2007 Skrevet 22. juni 2007 Gratulerer, hva gjør du når du formaterer maskinen da??? Får du med operativsystem? Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 22. juni 2007 Skrevet 22. juni 2007 OS X følger naturligvis med når man kjøper en Mac. Og det er ikke denne hyperskrekkelige greia med å måtte taste inn serial osv når du installerer det. Installasjonen er gjort på en brøkdel av den tiden du bruker på å installere Windows, og alt er, naturligvis, gjort i nativ skjermoppløsning og brukergrensesnittet til OS X. Underveis får du muligheten til å importere innstillinger fra en annen Mac via nettverk, om du har Mac fra før (dvs. Mail, bookmarks fra Safari, innstillinger på brukeren din som hastighet på mus/tastaturinntasting, lydinnstillinger, skjerminnstillinger, skrivebordsbakgrunn etc) - knall opplegg. Og Mac er generelt veldig mye lettere å forstå seg på enn Windows, mener nå jeg. Systeminnstillinger etc. er så intuitivt at det skal ikke mange sekundene til for å forstå hvor man skal trykke, og hvor man skal gå for å stille inn noe. Om man dog er i tvil, går du opp i søkeverktøyet og skriver et par ord, så kommer hintene om hvor du finner det du leter etter på et brøkdelssekund etter du tasta de første bokstavene. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.