Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei igjen alle med medlemmer!

Har ikke vært så aktiv i den siste tiden som jeg burde være, og av de andre innleggene kan jeg se at vi har fått mange nye medlemmer, meget flott!

I den siste tiden har jeg vært på utkikk etter bil, og mitt hjerte peker i retning av Nissan Primera. I den sammenheng lurer jeg på om noen av dere har på forumet har erfaringer, evt. positive/negative sider å påpeke ved denne type bil.

Her vil jeg ikke at dere skal utelate NOEN detaljer, har ikke så mye kunnskap om bil, så er meget ivrig etter å være litt mer. Bruk både vanskelige og lette faguttrykk, så får jeg heller spørre i ettertid om det er noe jeg ikke forstår.

Så, noen som føler de har ett lite bidrag? :)

Skrevet

Har hatt en Primera 1.6 Si i 5år, bytta den ut med en Audi A3 i februar, og jeg har vært storfornøyd hele tiden. Har stortsett ikke hatt noe større utlegg enn vanlig service, slitedeler (dog så røyk fordeleren ifjor) som drivknuter og endeledd (disse er dog bare byttet engang da).

Skrevet

Via Bilprovningen i Sverige (tilsvarer Biltilsynet i Norge), kan man lese

følgende:

1997 gjordes en rejäl ansiktslyftning. Axelavståndet utökades till 260 cm, vilket förbättrade baksäteskomforten. Kombimodellen ändrades kraftigt med årsmodell 1998.

Under modellåret 1999 gjordes ytterligare ändringar; ny front och en ny 1,8-liters motor.

2002 kom en helt ny Primera tre olika karossalternativ; sedan, kombisedan och kombi. Motorerna är på 1,8 och 2,0 liter. Den nya karossen ser påtagligt futuristisk ut, och Nissan lockar också med nya finesser. Till exempel finns backkamera som tillval på utrustningslistan.

Besiktningsresultaten är bättre än för medelbilen för Primera-generationen som kom 1997. Äldre modeller får sämre besiktningsresultat. Fel på bromsledningar och ojämn bromsverkan är de vanligaste anmärkningarna.

Med andre ord, ikke sats på en Primera som er eldre enn 1997, helst en som

er fra 2002 eller nyere.

Skrevet

Det kommer jo helt an på hvordan Primera du skal ha? P10? P11? Den nye saken som kom i 2002?

Har sett litt på Primera som førstebil, og har vært å sett endel på nccn.no (Nissan Car Club Norway) - forumet der altså. Det jeg har fått inntrykk er av at Primera er en god bil, helt til den begynner å ruste, gjerne i bakre hjulbuer og i bakkant av kanalene. Da bare kommer det til å balle seg på med rust. Men utenom det så er det jo gode biler. Har jeg fått inntrykk av.

Stikk innom å les litt på nccn.no da? Så blir du klokere. Er en egen Primera-avdeling der. Som er veldig stor, fordi det er generellt mange som har Primera.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...