Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Jeg var innom Geiteryggen ved 9-tiden i morges og så da et forholdsvis stort og helt SORT helikopter som hadde registrering LN-OFS. Sorte helikoptre er forholdsvis sjeldne, så det kan jo være dette som har flyttet på seg i løpet av dagen?

Kan forøvrig nevne at følgende akkurat i dag dukket opp i postjournalen til Luftfartstilsynet om LN-OFS:

Dok.dato: 12062007

Til: Pegasus Helicopter AS

Sak: Pegasus Helicopter - endring av AOC - utvidelse av fartøyflåten med LN-OSL og LN-OFS

Dok: LN-OFS - Godkjenning av innleie

Skrevet

Det er i alle fall ikke EC-120'ern, OFS. Men hva rakkern gjør det mafiahelikopteret og NLA? Jeg mener å huske at de leide inn en Dauphin for lenge sida for å teste ut om det var noe å satse på men det ble jo som via lle vet EC-145 i stedet.

Den OFS forresten. Den har flydd utrolig mye over huset mitt i det siste (i Drammen BTW). Jeg hadde tenkt å researche litt mer men fant ut at det antakeligvis bare er en Pegasus-pilot som bor oppe på Konnerud (kjennern nesten) som har tatt med seg maskina hjem. Så vi kan nok sjekke ut OFS fra saken når det gjelder NLAs mafiahelikopter.

-G.G.

Skrevet

Hei . Jeg er ganske sikker på at det sto Eurocopter på den........men mulig jeg blingsa....

Skrevet

Det der er en Dauphin det ser du på landingshjulene!

Det var gult og svart!

Sto et lignende helikopter i Tromsø her om dagen, men det var en BO-126 eller noe sånt, å den var tyskregistrert!

Skrevet

Der var den ja...

Skrevet

Og for de som er litt "nysgjerrige" på LN-OFA, så finnes det et gammelt intervju

med Odd Reitan på Adressa-TV:

Adressa

PS Lenge siden jeg har vært på dette forum, så jeg er usikker på hvilken HTML-kode som brukes her.

Jan

Skrevet

Var på værnes i dag og fikk tatt et bilde av Reitan og det nye helikopteret han. Så nå har han værtfall prøvd det selv om han har høydeskrekk. ;)

reitan_og_euroc.jpg

Sorry for dårlig kvalitet på bildet, siden det var litt mørkt og mye zoom måtte til. Blir veldig ustø når man har 500mm i zoom... :crazy:

I går...

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …