Skrevet 13. juni 2007 17 år Noen som vet hva som var galt med ene motorn på SAS (B737) flight til Sola idag tidlig kl 08.25 ? De som var ombord fikk etter litt venting bytte til et nytt fly. En jeg kjenner var ombord og fortalte dette, tenkte om noen hade mer info
Skrevet 13. juni 2007 17 år Sinnsykt med tekniske problemer SAS har om dagen. Tilfeldig? Ja. Hva skulle det ellers være?
Skrevet 13. juni 2007 17 år Som man pleier å si, "en ulykke kommer sjelden alene". Men som sagt, dette er selvsagt helt tilfeldig. (Så er det bare å vente på, at noen kommer med påstander om dårlig vedlikehold osv..) :crazy:
Skrevet 13. juni 2007 17 år (Så er det bare å vente på, at noen kommer med påstander om dårligvedlikehold osv..) Vi bare venter på kommentaren til Stian hvert øyeblikk nå
Skrevet 14. juni 2007 17 år Hehe, er nok tilfeldig. Jeg skulle bare se om det utløyste noen heftige argumenter for eller mot. Men nå har jo SAS vært beskylt for å kanslerere fly før som det var lite folk booket på for så å skylde på teknisk.
Skrevet 14. juni 2007 17 år Forfatter Som jeg skjønte så var det mye folk på flyet, de fikk pushback men klarte ikke å få snurr på venster motor.
Skrevet 14. juni 2007 17 år Hvis dette var en Boeing 737-400, så har jeg opplevd akkurat det samme i Oslo. Dette var LN-BRQ, vi fikk start på venstre motor men så den høyre så, ville ikke den starte.. Var APU Valven som var gått, wså vi fikk en B737-800, LN-RRL istedet.. Hyggelig det! Hyggelig crew som var så greie og lot meg få klappsete selv om det var forsinkelser!
Skrevet 14. juni 2007 17 år Ser ikke noen annen grunn på problemene enn at det må være fordi Braathens navnet er borte...
Skrevet 15. juni 2007 17 år Hvis dette var en Boeing 737-400' date=' så har jeg opplevd akkurat det samme i Oslo. Dette var LN-BRQ, vi fikk start på venstre motor men så den høyre så, ville ikke den starte.. Var APU Valven som var gått, wså vi fikk en B737-800, LN-RRL istedet.. Hyggelig det! Hyggelig crew som var så greie og lot meg få klappsete selv om det var forsinkelser! [/quote'] Hmmm, jeg skulle likt og vite hvordan en kaputt APU valve kan gjøre at man får start på venstre motor men ikke høyre ?
Skrevet 15. juni 2007 17 år ...og når begynte de å starte venstre motor først på 737, annet enn ved start med ASU?
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.