Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Hei hei, jeg har engelsk muntlig eksamen på fredag..

Tema er "Being young".

Jeg har tenkt å ha om hvordan det er å være ung i dagens samfunn.

Noen som har noen tips til hva som f.eks kan være viktig eller som kan gi et lite pluss ?

Skrevet
  • Forfatter
Skal du ha ppt-framvisning?

ppt? regner med at det er powerpoint?

Nei det skal jeg ikke, jeg skal bruke gammeldags overhead for å vise noen bilder.

Skrevet

Æsj for et tema du fikk da :D Fikk Australia jeg.

Viktig uansett å ALDRI si et norsk ord id et hele tatt. Om du ikke finner fram til ordet du skal si, prøv å forklare det på en annen måte. Bare tenk deg at du aldri har kunnet norsk, og vet ikke noe om språket..

Skrevet
  • Forfatter
Æsj for et tema du fikk da :D Fikk Australia jeg.

Viktig uansett å ALDRI si et norsk ord id et hele tatt. Om du ikke finner fram til ordet du skal si' date=' prøv å forklare det på en annen måte. Bare tenk deg at du aldri har kunnet norsk, og vet ikke noe om språket.. [/quote']

ok, takk =)

Skrevet

Ikke skli over til brei Amerikansk. Og sier du noe feil så sier du bare "ah...Gordon Bennett". :grin: Funker alltid.

Skrevet
  • Forfatter
Ikke skli over til brei Amerikansk. Og sier du noe feil så sier du bare "ah...Gordon Bennett". :grin: Funker alltid.

haha, hvor får du Gordon Bennett fra?

"Okey, the "C" text is about kids who protests againts their.... ehm. Gordon Bennett." WTF? :D

Skrevet

Det er et typisk engelskt uttrykk for lett sinne/forbauselse. F.eks. du mister en talerken med suppe i gulvet....Ahhh..Gordon Bennett.. :)

Harold: Well that's that then. I said "That's that then".

Albert: What's that then?

Harold: That is! I've finished for the day!

Albert: Have you fed the horse?

Harold: Of course I've fed the horse - I wouldn't have said "That's that then" if I hadn't.

Albert: You wrapped him up?

Harold: Yes I have wrapped him up. Look when I say "That's that then" it means I've done it all, it means I've finished. Gordon Bennett, if you don't know that after all these years.

Skrevet
  • Forfatter

hehe, ok ^^

Skal dra til skolen snart. Men er ikke sikkert jeg husker "Gordon Bennett"

edit: har hatt eksamen nå..

Fikk 4 fordi hun synes jeg "mumlet" mens jeg snakket...

Jeg var sykt stressa og nervøs i starten, så er kanskje derfor.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …