Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Hei! Jeg har tenkt å kjøpe meg nytt vertikalgrep til min eos 350d fra adorama, men det eneeste jeg finner er "Canon BG-E3 Battery Grip for EOS Digital Rebel XT & XTi Cameras with 2 Generic NB-2LH Lithium-Ion Rechargeable Batteries" som er prikk lik den som er til 350d og 400d. Er det noen forskjell, eller fungerer denne i det hele tatt til 350d?

Ønsker raske svar. :)

Skrevet
Hei! Jeg har tenkt å kjøpe meg nytt vertikalgrep til min eos 350d fra adorama' date=' men det eneeste jeg finner er "Canon BG-E3 Battery Grip for EOS Digital Rebel XT & XTi Cameras with 2 Generic NB-2LH Lithium-Ion Rechargeable Batteries" som er prikk lik den som er til 350d og 400d. Er det noen forskjell, eller fungerer denne i det hele tatt til 350d?

Ønsker raske svar. :) [/quote']

EOS Digtial Rebel XT er navnet på EOS 350D i USA og XTi er 400D :)

Skrevet

Du sparer lite på å kjøpe BG-E3 i statene når det koster 900kr på FotoVideo. "Generic" batterier er ikke å anbefale da Canon frasier seg ALT garantiansvar om uoriginale batterier brukes i kamera.

Skrevet
  • Forfatter

ja, men det blir litt billigere når jeg kjøper flere ting fra statene. Så jeg sparte noen lapper denne runden ;) Men det er sant at det begynner å bli billig i norge og. Sammenlignet med prisene på fotovideo og fant ut at jeg sparte ca. 2000. er mye for en som meg på 16 år ;)

Har faktisk et uorginalt batteri i nå, men lurer på hvordan de vet at jeg ikke bruker orginale? :confused: Hvordan kan de vite det?

Skrevet

Batterier har et batch/serienummer som overføres elektronisk fra batteri og inn i kamera og lagres i det interne minnet på kamera. Kun godkjente batterier fra Canon er gyldig ved en garantisak der batteri og/eller batterigrep er skyld i skade/nedsatt funksjonalitet.

Utover dette er norske priser på kamerahus svært konkurransedyktige med land rundt om i EU, til dels objektiver også. Filtere og annet smått ekstrautstyr er OVERPRISET deluxe i Norge.

Skrevet

Gammelt og godt kamera = Piratbatteri

Ikke verdt å bruke piratbatteri dersom man vil ha service på garanti innen garantitiden.

Hvor lenge varer garanti på et kamera man har kjøpt nytt i Norge?

Skrevet

To år garanti på alle CE-produkter (consumer electronics products) i Norge og noe varierende reklamasjonstid. For kameraer, optikk og blits er det fem års reklamasjonsrett fra kjøpsdato (3 år etter garanti).

Rune (som kommer med en uhøytidelig "test" av enten Canon 35mm/F1.4 L eller 24-70mm/F2.8 L i morgen)

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …