Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
"Familien skal være av iransk opprinnelse".. Det kom jo som et sjokk...

Pass deg nå, Lingås...

Skrevet
"Familien skal være av iransk opprinnelse".. Det kom jo som et sjokk...

Pass deg nå' date=' Lingås... [/quote']

Statistisk sett, så tror jeg nok mange familiedrap utføres av folk med utenlandsk opprinnelse. Uansett hvem, så er det utrolig tragisk..

Skrevet

Uff, det er tragisk.

Mulig det blir litt OT, men baby druknet i moss,dette skjedde rett nedenfor meg, jeg trodde det var brann fordi det kom en haug med brannbiler, men når jeg kom ned fikk jeg vite hva det var.

Og når Sea King helikoptert og ambulansehelikopteret landet skal jeg love deg at jeg bannet fordi jeg ikke hadde med kamera eller mobilen.

Skrevet
Vel' date=' han sier jo bare det alle tenker... [/quote']

Må du ikke begynne å dra alle under en kam.

Jeg bare sier at det er en ting å tenke noe. Tanken er fri, og den kan ingen ta fra deg. Men han skal passe seg for å dra dette ut i en diskusjon om folkeslag og rase.

Skrevet

Du drar det vel litt langt nå, Børge? Det er jo ikke snakk om å dra dette ut i en diskusjon om hverken folkeslag eller rase, det er bare en konstatering av at man ikke lenger blir overrasket over å høre slikt. Det samme er det jo når man hører "mann, 25, knivstukket på åpen gate i oslo", man blir ikke akkurat kjempe overrasket over å høre tilleggssetningen "gjerningsmannen var av utenlandsk opprinnelse" da...

Skrevet

Nei, jeg synes jeg i grunn ikke. Det er slike holdninger og misoppfatninger som bidrar til at stigmatiseringen av disse "livsfarlige" utlendingene bare øker og øker. Betegnelsen "utenlandsk opprinnelse" er tross alt meget bred.

Vi vet at det finnes personer på dette forumet med sterke meninger om livssyn og folkegrupper, og det har fra tid til annen dukket opp tråder som har skeiet fullstendig ut i usaklig hetsing på grensen til rasisme.

Skrevet

Hehe, er mulig jeg har det for idyllisk i Bodø ;) .

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...