Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Hei! Skal til Spania om 13 dager,og lurte litt på ome hvordan prisene på fotoutstyr er i Spania i forhold til Norge? Tenkte å kjøpe meg et nytt allbruks-objektiv, og har kikket endel på Nikkor 50mm F/1.8 som bli roset ganske høyt opp.

Men er det lurest å kjøpe denne i Spania hvis det isåfall er billigere?

Skrevet

Tror ikke Spania er så mye billigere å kvalitets optikk.

Kjøp i Norge så er du sikker på at du får god service hvis noe skjer med objektivet..

*Jeg burde kanskje ikke uttale meg om akkurat det?.. Kjøpte mitt fra Hong Kong :D:D *

Skrevet

Norge er vell kjent for å ha billig elektronikk, så det er vell ikke så mye å tjene op det vil jeg tro.

Skrevet
  • Forfatter

Det var den jeg og tenkte litt på,har jo faktisk en defekt 18-55mm Kit-objektiv som jeg kanskje kunnet fikset,men jeg har jo klart å rote bort kviteringen. Hva gjør man da? :crazy:

Skrevet

For dere som er som meg som har liggende fotoutstyr til over 30 000 kr kan det være lurt og forsikre hele stasen. Da er det også reparasjon inkludert. For meg koster der ca 650 kr i året. Noe det absolutt er værdt. Da inkluderes tyveri,"idiotforsikring" og rerparasjon. Jeg bestilte igjennom mitt forsikringselskap, der jeg har bil og annen forsikring.

Edit, da spiller det ikke noe rolle hvor man har kjøpt utstyret. Hos meg er det bare kamerahusene som er kjøpt i Norge. resten er kjøpt i hhv USA og Japan.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …