Stian Lingås Skrevet 9. juni 2007 Skrevet 9. juni 2007 Var på Ozzy konsert i går kveld, på Lerkendal stadion i Trondheim. Etter konserten i går hørte jeg nesten ingenting. I dag hører jeg bedre, men har en konstant øresus på høyre øre. Stod ca 3 meter fra høyttalerne som var sikkert 6-7 meter store. Noen som har opplevd lignende og som kan bekrefte at dette kommer til å gå over? "Black Label Society" Var 1 av de 2 oppvarmingsbandene "TNT" var det andre! De er utrolig bra! [size:14pt]Så kom kongen! [/size] [size:11pt]Gitaristen Zakk Wylde[/size] [size:14pt]Her er to videoklipp:[/size] Mama i'm coming home Bark at the moon Siter
Fredrik Edvardsen Skrevet 9. juni 2007 Skrevet 9. juni 2007 Ja, det går over, ikke noe å bekymre seg for. Men det kan være lurt å investere i noen gode ørepropper (altså av typen som blokkerer de høyeste frekvensene, og ikke som bare demper alt av lyd). Skulle likt å sett Ozzy live selv, men ville helst sett ham sammen med Black Sabbath. Siter
Stian Lingås Skrevet 9. juni 2007 Forfatter Skrevet 9. juni 2007 Hehe skal huske det til neste gang! Var en som stod ved inngangen og solgte ørepropper, men tenkte "Faan har da kommet for og høre!". Visste ikke at de blokkerte kun høye frekvenser! Siter
Halvdan Hellenes Skrevet 9. juni 2007 Skrevet 9. juni 2007 Vil også tro at det sanns. går over, men du bør være skikkelig påpasselig med å bruke noe beskyttelse hvis du på død og liv skal stå så nære (noe jeg ikke anbefaler i det hele tatt). Spesielt også fordi du har tenkt å bli yrkesflyger. Siter
Marius Helstad Skrevet 9. juni 2007 Skrevet 9. juni 2007 Ja Stian! Det var en synnsyk kul konsert! Kommer aldri til å glemme! Siter
Gert Andreas Barring Skrevet 10. juni 2007 Skrevet 10. juni 2007 Litt off topic, men hvordan var konserten? Ozzy er ikke akkurat den sprekeste artisten jeg skjenner til Siter
Marius Helstad Skrevet 10. juni 2007 Skrevet 10. juni 2007 Ozzy er ikke akkurat den sprekeste artisten jeg skjenner til Ozzy var jo i storform! Skulle ikke tru det! Siter
Anders johansen Skrevet 10. juni 2007 Skrevet 10. juni 2007 Ozzy er ikke akkurat den sprekeste artisten jeg skjenner til Ozzy var jo i storform! Skulle ikke tru det! Ozzy er en av mange dophau(hoder).. Eneste som holder han gående er dopet. Siter
Erlend Andrè Larssen Skrevet 10. juni 2007 Skrevet 10. juni 2007 Kule bilder, ser du fikk "jobbet deg fremover" under BLS sin opptreden. Øresusen går over, men støpte ørepropper er nok å anbefale. De proppene du får kjøpt av utlendinger med plakater hvor det står "Billige ørur proppur" er ubrukelige, så du sparte nok de pengene Fristet litt å dra til Oslo i dag på impuls, men har ikke penger, så det ble ikke noe av. Er så "gøy" å se bilder av konserter man ikke har råd/anledning til, kommer sikkert bilder av Metallica neste måned også. Kan trøste meg med festival i tyskland i august, med mange kule band på plakaten Hørte at han fikk på seg RBK-skjorte etter soloen til Zakk også? BTW: En kamerat møtte Zakk Wylde i Oslo i går, helt tilfeldig. Heldig fyr! Siter
Stian Lingås Skrevet 10. juni 2007 Forfatter Skrevet 10. juni 2007 Ja RBK skjorta var på! Og viking hjelm :grin: Synd jeg ikke fikk tatt bilde.. Har øresus ennå :tired: Siter
Sølve Bjerkenås Skrevet 10. juni 2007 Skrevet 10. juni 2007 Har øresus ennå :tired: Du må nok belage deg på å ha øresus i noen dager fremover. En kamerat var på konsert med DDE for ikke så lenge siden' date=' og han fikk det samme "problemet." I følge han selv så hadde han plagsom øresus i ca. en uke etter konserten... Her er litt info om tinnitus. Siter
Erlend Andrè Larssen Skrevet 10. juni 2007 Skrevet 10. juni 2007 DDE? Ikke rart han fikk øresus Øresusen min forsvinner dagen etterpå, piper mest rett etter konserten. Siter
Martin Flikkeshaug Skrevet 10. juni 2007 Skrevet 10. juni 2007 Noen som vet hvor jeg kan kjøpe gode sånne øreplugger? Helst nettbutikk.. Skal på Snoop Dogg konsert 1. Juli og vil helst ikke gå med øresus i en uke etter konserten.. Siter
Sølve Bjerkenås Skrevet 10. juni 2007 Skrevet 10. juni 2007 Noen som vet hvor jeg kan kjøpe gode sånne øreplugger? Helst nettbutikk.. Biltema selger 10 stk (engangs) til 25 kr. Clas Ohlson (nettbutikk) har 2 par til 59 kr. http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=12069808 Men stikker du innom en bensinstasjon så har de nok ørepropper der også. Siter
Stian Lingås Skrevet 10. juni 2007 Forfatter Skrevet 10. juni 2007 Noen som vet hvor jeg kan kjøpe gode sånne øreplugger? Helst nettbutikk.. Disse vettu! Ebay Siter
Håkon Aarøen Skrevet 10. juni 2007 Skrevet 10. juni 2007 Litt om øresus: Når du har susing eller piping i øra etter konsert e.l. så skyldes det at noen av følehårene inne i øresneglen bak trommehinnen (som detekterer lydbølgene) har blitt så overbelastet at de har "bøyd seg".. (som åkerkorn etter regnvær). Hvis man ikke overbelaster øret pånytt i rundt 10 dager (!) vil de fleste følehårene reise seg til sin opprinnelig tilstand igjen. Dersom man pånytt overbelaster øret før det er fullstendig restituert økes sjansen dramatisk for at hårene aldri vil bli like gode som nye, og dermed forårsake nedsatt hørsel på visse frekvenser, eller susing/piping som aldri forsvinner (tinitus) Ergo; har du piping eller susing i øra etter konsert så er det svært svært dumt av deg å eksponere deg for mer skadelig lydtrykk innen ca 10 dager. Litt om ørepropper: "Billigpropper" er en vel så god beskyttelse som andre propper - de demper spesielt mye diskant, som er de skadeligste lydbølgene med høyest energi. Derimot vil slike billigpropper dempe frekvensregisteret i lyden veldig ujevnt slik at det bare låter ullent og dårlig.. For totalt ca 1500 kroner får man formstøpte ørepropper med valgfri demping (9, 15 eller 25dB).. disse er laget etter akkurat DITT øre, og man merker knapt at man har de i.. de er ganske usynlige (så du kan bevare rocke-imaget ditt ) pluss at de har en så godt som lineær demping av lyden, slik at det låter fett også med proppene i. Er ikke hørselen din verd 1500 spenn syes du? Sjekk ut www.gnresound.no for mer info om slike propper..! Og en liten ting tilslutt: det aller VERSTE du gjør med ørene dine er å gå rundt med øreproppene dine hele dagen og ipoden på fullt..! Alt tyder på at vår generasjon vil stå ovenfor et alvorlig problem om 20-30 år da den naturlige svekkelsen av høreselen vil inntreffe MYE tidligere enn den gjør i dag! mvh Håkon Siter
Arild Oldervoll Skrevet 10. juni 2007 Skrevet 10. juni 2007 Litt off topic' date=' men hvordan var konserten?Ozzy er ikke akkurat den sprekeste artisten jeg skjenner til [/quote'] Jeg var på konsert med Ozzy i Bergen, var vel 2 år siden. Som bandet sier: Utenfor scenen er han helt grønnsak og han aner ikke en gang hvilket land han er i, men i det han setter foten på scenen skjer det ett eller annet, og han livner virkelig til. Det så jeg også på konserten, det er helt utrolig mye liv i han på scenen, ser ut som han fortsatt er 20 og hyper. Han leverte et veldig bra show på konserten jeg var på. Men skal også sies at han kollapset så fort han kom av scenen etter konserten. Siter
Elias Lundereng Skrevet 11. juni 2007 Skrevet 11. juni 2007 Jeg gikk rundt med Hodetelefoner hele tiden før og hørte på veldig høy musikk. Begynte å få øresus, men sluttet ikke med det. Sliter med det enda, ett år senere. Siter
Martin Flikkeshaug Skrevet 11. juni 2007 Skrevet 11. juni 2007 Litt off topic' date=' men hvordan var konserten?Ozzy er ikke akkurat den sprekeste artisten jeg skjenner til [/quote'] En i klassen min var vakt under konserten og han sa det at Ozzy skulle varme opp før han skulle på scenen. Han tok et hoppetau og hoppet to runder før han var sliten som f... Men han var visst en hyggelig fyr i følge han i klassen min. Siter
Olaf Ghanizadeh Skrevet 11. juni 2007 Skrevet 11. juni 2007 Jeg har aldri Mp3 eller annet på full lyd. Det blir altfor høyt for meg. Siter
Filip Gundersen Skrevet 11. juni 2007 Skrevet 11. juni 2007 ha ^^P Føler meg litt hard no, som går rundt med ipod på full guffe (uten volumbegrensning på) Siter
Erlend Andrè Larssen Skrevet 11. juni 2007 Skrevet 11. juni 2007 Føler meg litt hard no, som går rundt med ipod på full guffe \\ (uten volumbegrensning på) Hvis det er snakk om (portable) hodetelefoner, hender det at jeg gjør det samme. Sliter veldig med at jeg justerer opp volumet etterhvert som jeg hører på musikken, ørene kjenner ingen grenser når musikken er fengende nok. Derfor prøver å ikke bruke mp3-spilleren ofte. Merket en periode at hørselen min var svakere på det ene øret og fant ut at det skyldtes at jeg har den ene høyttaleren helt inntil øret, mens jeg har håret mellom den ene øretelefonen, og øret. Vet ikke hvorfor jeg hadde det sånn, men har sluttet og merker at det er bedre nå. Beste er å spille musikk hjemme, og om jeg ikke kan bruke høyttalere går det i ekte headsett. Har forresten hørt at øret tåler høyere lydnivå (db) av en type støy man liker. Det vil si at jeg tåler 110db på en metal-konsert bedre enn 110db støy fra et pressluftbor Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.