Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Någon som ser på Sverige - Island ?!

5-0 ... men sista målet var inte sportsligt tycker jag.

Går bra med Norge oxå. 4-0 mot Ungern.

Skrevet

Sygt med 5-0 mod Island, og ja det sidste mål var lidt weird.

Med en 4-0 sejer to gange i træk, siger jeg bare congrats til Norge!

Skrevet

Synes egentlig forferdelig synd på Danmark,at dommeren plutselig dømmer 3-0 til Sverige på 3-3 pga en idiot av en tilskuer som prøver å gå løs på ham, er jo helt absurd! En bot hadde holdt i massevis,og kanskje en kamp uten tilskuere.

Skrevet

That's the rules I'm afraid...

Der er faktisk blevet til 4 kampe på et stadion mindst 250 km fra København, hvor en af kampene skal være uden tilskuere + en bøde på 500.000 dkk.

Christian Poulsen har fået tre spilledages karantæne, men det er jo retfærdigt nok da.

Skrevet

Det er ikke "the rules" å avlyse kampen fordi det er litt tribunebråk og en som løper ut på banen. Dommeren kunne ha utsatt kampen kanskje 10-20-30 min og så fortsatt når ting hadde roet seg, slik som Norge-Bosnia i høst/vinter.

Da kunne Sverige scoret på straffen sin og vunnet kampen 4-3 på et ærlig vis.

Etterspillet (karantenene, boten, spill uten publikum) er selvsagt helt fair.

Skrevet

Det er the rules når dommeren blir angrepet. Når spillere blir angrepet, så er det noe annet, men dommeren er den viktigste personen av alle på den banen. Uten dommer, ingen kamp!

Skrevet

Dommeren står jo bare å dømmer ditt og dømmer datt,han ble jo ikke akkurat slått bevisstløs. Han hadde fint klart å dømme videre. Flere spillere har jo og klart å spille etter å ha blitt "angrepet" av gale tilskuere.

Skrevet

Det er ikke snakk om hva som skjedde, det er snakk om å statuere et eksempel. Hadde dommeren latt være å gripe tak i det, ville det kanskje stå frem som mer akseptert enn det egentlig er, nå tør jo ingen å gjøre noe sånt igjen fordi de ser hva konsekvensene da blir.

Skrevet

Det er jo en helt idiotisk måte å statuere et eksempel på ved at en tilskuer som ingen av lagene på banen har noen kontroll eller tilkobling til(annet en at de sitter oppe på tribunen og heier fram laget sitt,og ingen tilknytning fysisk til det som skjer på banen) kommer og angriper dommeren,som gir Sverige walk-over.

Skrevet

Det var jo fordi Danmarks mannskaper i Parken ikke ivaretok sikkerheten tilfredsstillende nok :) Jeg er helt enig i at det er kjipt for Danmark at de får lide fordi en svensk supporter gikk løs på dommeren, men det var tross alt dansken som begynte, og de fortjente det, spør du meg.

Men dommeren gjorde det eneste riktige, er ikke sikkerheten i Parken god nok, så er den ikke god nok, og da må det få konsekvenser slik at det ikke skjer igjen.

Skrevet

For det første var det en dansk supporter ( derav den danske landslagstrøyen).

For det andre så finnes det hundre andre bedre måter å statuere et eksempel på enn å kanselere kampen.

Det er kanskje mer uvanlig at en tilskuer angriper dommeren, og at det derfor blir slått hardere ned på, men det er ikke noe verre enn å angripe en eller flere spillere.

At en tilskuer kommer ut på banen er overhodet ikke noe sjeldnent syn i dagens fotball, så det kan man åpenbart ikke helgardere seg mot at skjer. Nå er det ikke vanlig at tilskuerne som stormer banen angriper dommeren eller spillerne, men det er ikke mulig for sikkerhetsvaktene å vite om tilskueren skal angripe noen eller bare kle seg naken og demonstrere mot krig eller noe sånt... ;)

Skrevet

Når du forsvarer avgjørelsen, Aleksander, må du også ta i betraktning at hvis dette er linjen de legger seg etter vil det bli fryktelig lett å sabotere viktige kamper i framtiden. Er det virkelig det vi ønsker?

...danskene har fått blod på tann;

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/article1100308.ece

Jeg tør vedde å at disse "supporterne" har en ganske vag interesse av fotball. For meg ser det ut som slike (kommer ikke på betegnelsen i farten) som bruker fotballtilstelninger som dekke rett og slett for å starte slagsmål.

Skrevet

For meg ser det ut som slike (kommer ikke på betegnelsen i farten) som bruker fotballtilstelninger som dekke rett og slett for å starte slagsmål.

Hooligans er ordet :)

Skrevet

Børge, det er mulig du har et poeng, men det er jo også derfor Danmark får denne straffen. De skjønner at de må forbedre sikkerheten på stadion slik at slike ting ikke skjer, og om det da blir gjort, blir det da ikke automatisk lettere å sabotere kamper. Klart man skjønner at dette også er en måte å sabotere en kamp på, men det er vanskeligere når sikkerheten er høyere.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …