Skrevet 5. juni 2007 17 år Jeg tenkte vi kunne poste noen bilder av flymaskiner som det kan "diskuteres" om man ville satt seg inn i. Det er klart, vi er jo flyentusiaster og digger jo å være i lufta, men til å med vi har våre begrensninger. Min grense går her: Bilde, A.net Har du noen grense?
Skrevet 5. juni 2007 17 år Hvis man går utifra at man her snakker om maskiner som er holdt i forholdsvis god stand, så setter jeg grensen ved ting som minner om tørkestativ, slik som maskinen Martin viser til
Skrevet 6. juni 2007 17 år Dette hadde jo vært fin simulator hehe http://www.airliners.net/open.file?id=1170067&size=L&width=1200&height=812&sok=&photo_nr=102
Skrevet 6. juni 2007 17 år Haha jaa :grin: http://www.airliners.net/open.file/1206397/M/ Kunne vært LN-BRJ? =)
Skrevet 6. juni 2007 17 år Dette hadde jo vært fin simulator hehehttp://www.airliners.net/open.file?id=1170067&size=L&width=1200&height=812&sok=&photo_nr=102 Det bildet var i grunn utrolig stilig. Det som er igjen av maskinen kan nesten minne om restene av et eller annet forhistorisk dyr. Dette bilde i en mørk skarp gråtone i en ramme tror jeg kan bli svært så effektfult.
Skrevet 6. juni 2007 17 år Dette gyrokopteret fikk jeg en tur med i 2002 :grin:, vet ikke om jeg har noen grense dersom jeg tror piloten mestrer det..
Skrevet 6. juni 2007 17 år Jeg ville hatt alvorlige problemer med å sette meg som passasjer i den doningen Jon Egil henviste til. Hele, unnskyld uttrykket, skiten strider mot all logikk om å kunne være flydyktig. Men "flyet" til Martin tar kaka
Skrevet 7. juni 2007 17 år Hele' date=' unnskyld uttrykket, skiten strider mot all logikk om å kunne være flydyktig. [/quote'] Trøst: Den hvite stanga over hodene skal gå rundt og sannsynligvis skape løft og den sorte propellen bak skal også normalt gå rundt - selv om det ikke ser slik ut på bildet...........
Skrevet 7. juni 2007 17 år Jeg kjenner mange Vi har et slikt fly i klubben faktisk, men fortiden er det utleid til en utstilling (henger i taket på Bergen lufthavn). Et meget fint fly visstnok.
Skrevet 7. juni 2007 17 år Hele' date=' unnskyld uttrykket, skiten strider mot all logikk om å kunne være flydyktig. [/quote'] Trøst: Den hvite stanga over hodene skal gå rundt og sannsynligvis skape løft og den sorte propellen bak skal også normalt gå rundt - selv om det ikke ser slik ut på bildet........... Rotoren drives av oljetrykk om jeg forsto det rett og propellen bak ryggen dytter framover. Den er avhengig av fart forover for å holde seg i lufta, den kan altså ikke hovre.. Jeg kjenner mange Vi har et slikt fly i klubben faktisk' date=' men fortiden er det utleid til en utstilling (henger i taket på Bergen lufthavn). Et meget fint fly visstnok. [/quote'] Det det står "os aero klubb" på? kommer det til å fly igjen eller vil det bli hengende på Flesland? det er utrolig kult hvertfall!
Skrevet 7. juni 2007 17 år Jeg kjenner mange Vi har et slikt fly i klubben faktisk' date=' men fortiden er det utleid til en utstilling (henger i taket på Bergen lufthavn). Et meget fint fly visstnok. [/quote'] Visste jeg hadde sett et sånt før. Tenkte faktisk på det på Flesland når jeg så det bildet der.
Skrevet 7. juni 2007 17 år Hele' date=' unnskyld uttrykket, skiten strider mot all logikk om å kunne være flydyktig. [/quote'] Trøst: Den hvite stanga over hodene skal gå rundt og sannsynligvis skape løft og den sorte propellen bak skal også normalt gå rundt - selv om det ikke ser slik ut på bildet........... Dette er jo et vanlig gyrokopter eller rotorfly som noen kaller det. Forøverig en gammel oppfinnelse. Rotoren på toppen går rundt når fremdriften gjennom luften bare blir stor nok. Dette skaper det løftet som trengs for å få doningen opp i lufta. Ikke noe oljetrykk altså. Det er akurat det samme som skjer når et helikopter må autorotere pga motorstopp. Motoren bak er kun til propellen bak, for fremdrift.
Skrevet 11. juni 2007 17 år Forfatter Fant et par fly til hvor jeg er rimelig skeptisk til å sette meg i: Fly 1 Fly 2
Skrevet 11. juni 2007 17 år Hele' date=' unnskyld uttrykket, skiten strider mot all logikk om å kunne være flydyktig. [/quote'] Trøst: Den hvite stanga over hodene skal gå rundt og sannsynligvis skape løft og den sorte propellen bak skal også normalt gå rundt - selv om det ikke ser slik ut på bildet........... Dette er jo et vanlig gyrokopter eller rotorfly som noen kaller det. Forøverig en gammel oppfinnelse. Rotoren på toppen går rundt når fremdriften gjennom luften bare blir stor nok. Dette skaper det løftet som trengs for å få doningen opp i lufta. Ikke noe oljetrykk altså. Det er akurat det samme som skjer når et helikopter må autorotere pga motorstopp. Motoren bak er kun til propellen bak, for fremdrift. Jeg skjønte ikke helt prinsippet bak gyrokopteret.. men det går en ganske tykk slange fra motoren og opp til rotoren? du ser den på bildet, hva gjør den?
Skrevet 11. juni 2007 17 år Hadde nok vært litt skeptisk til å fly disse: http://www.airliners.net/open.file/1041849/L/ http://www.airliners.net/open.file/1032054/L/ http://www.airliners.net/open.file/0423492/L/
Skrevet 11. juni 2007 17 år Hadde med glede satt meg i den Stemmen ivertfall Hadde aldri livet satt meg inn i denne! :grin:
Skrevet 11. juni 2007 17 år Hehe nei du det hadde du sikkert ikke, og jeg hadde ikke satt meg inn i denne! :grin: Men la oss glemme Airbus vs. Boeing - hadde aldri dratt på flytur med denne...
Skrevet 11. juni 2007 17 år Tenker han mener flygbare fly Ikke ville flydd disse: http://www1.airpics.com/showimg.php?imgid=108187 http://www1.airpics.com/showimg.php?imgid=105627
Skrevet 11. juni 2007 17 år Jeg hadde vært meget skeptisk om det hadde vært en slik en... http://www.airliners.net/open.file/0224948/L/
Skrevet 12. juni 2007 17 år Ville ikke satt meg inn i noe av disse! No chance! Fly 1 Fly 2 Fly 3 Men derimot kunne jeg gjerne tenke meg å sette meg inn i dene! Fly 4 eller denne! Fly 5 Fly 6
Skrevet 12. juni 2007 17 år Hvorfor ikke Kato Air? Det er vel ikke bare interiøret som bestemmer om et fly er trygt å reise med
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.