Stig Are Pettersen Skrevet 4. juni 2007 Skrevet 4. juni 2007 Hei.. Snubla over info om at Ship Simulator 2008 slippes nå i juli. Personlig likte jeg ShipSim2006 meget godt til å være deres første produkt i serien og ser meget lyst på 2008 versjonen. Nå kommer de lange turene mellom havner, store bølger, avanserte taue oppdrag og krankjøring(!) med i suppa. Noen fler som gleder seg til å lukeparkere enorme containerskip for deretter å laste skipet selv med containerkran? Slenger med noen youtube linker: Containerkran råning http://www.youtube.com/watch?v=aETTsfRhZLo Supplaybåt i bølger http://www.youtube.com/watch?v=-KHH6QlTaaA http://www.youtube.com/watch?v=BpUhWfpjdWw Oljeriggkran råning http://www.youtube.com/watch?v=F0nLNgg2M6c http://2008.shipsim.com/ Siter
Lars B. Frostad Skrevet 5. juni 2007 Skrevet 5. juni 2007 Ja dette ser meget bra ut, visste med en gang jeg så den første versjonen - at dette virkelig hadde potensiale. Kan nesten ikke vente, med å begynne å "gruble" på hva som kan komme om ett par år - når denne "Ship Sim"-serien virkelig begynner å bli "varm i trøya".. Siter
Tom Knudsen Skrevet 5. juni 2007 Skrevet 5. juni 2007 Ikke dårlig, men kranføringen var vanvittig dårlig. Siter
Stig Are Pettersen Skrevet 5. juni 2007 Forfatter Skrevet 5. juni 2007 Noe som også er nytt denne gangen er multiplayer. Meget velkommen spør du meg. Det eneste som mangler nå er at man kombinerer alle disse simmene (Flightsim, Trainsim, Shipsim og hva har du?) til en mega sim. Transportsim. På 14 DVDer. Da er pensjonisttilværelsen reddet Siter
Knut Arne Nygård Skrevet 5. juni 2007 Skrevet 5. juni 2007 Dette vil nok bli innkjøpt når det blir lansert ja Likte spesielt det at ein kan bruke to joysticker. Siter
Martin Flikkeshaug Skrevet 5. juni 2007 Skrevet 5. juni 2007 Ser utrolig bra ut.. Gleder meg til denne versjonen Siter
Geir Teigo Skrevet 5. juni 2007 Skrevet 5. juni 2007 hehe.. Har ventet på onlinebiten til *ShipSim* Det at det nå også ser ut til å bli litt mer enn bare havner og sist med IKKE minst litt vær, gjør nok at denne simmen nok kommer til å få litt bedre levekår på min PC. Gleder meg. Det burde forresten ikke være umulig å kombinere flere simmer. Vet at det er en togsim som bygger på samme lest som FSX, så de to burde iallefall kunne flettes sammen. Tog og skipstrafikk kunne vel ganske enkelt kunne vises som AI trafikk, men det å lande et fly, kjøre til en togstasjon og føre toget derfra, tror jeg ikke vi ser før om 10 år. Siter
Andreas Grindvoll Skrevet 5. juni 2007 Skrevet 5. juni 2007 Sikkert fin rent grafisk, men bølgene og dere virkning på fartøyet var helt bak mål. Har noen sett flatt vann foran baugen på et fartøy på vei med baugen ned i ei bølge? Jeg mener å ha sett vann presses fram/til siden? Det ser ut som om dynamikken i bølgene mer følger bølgene uten å tenke på tregheten til den store kolossen som fartøy utgjør. Silent Hunter III har bedre gjengivelse av bølger og hvordan det påvirker (u)båten... Siter
Dag Johansen Skrevet 21. juni 2007 Skrevet 21. juni 2007 Da kan Ship Simulator 2008 forhåndsbestilles fra nettbutikken vår. (Lanseres 16. Juli) Siter
Timmy Brandt Skrevet 23. juni 2007 Skrevet 23. juni 2007 Nå har jeg akkurat installert og testet SS06. Ikke speciellt morsomt må jeg si. Kjedelige missions og scenery / havner. 2008 ser mye bedre ut ! Siter
Svein _ Nilssen Skrevet 24. juni 2007 Skrevet 24. juni 2007 bare denne blir bedre hen første så er jeg helt med, savner åpent hav og kunne for eks seile fra en plass til en annen. Ble skuffa over første versj så den forsvant i det store intet Ojj ser nå at det blir lang distance missions, Phu. Okey da gleder jeg meg. Siter
Jan Halsteinrud Brende Skrevet 24. juni 2007 Skrevet 24. juni 2007 Gleder meg mest til at SDK'n kommer ut rundt September 2007 for SS2008. Da kan en endelig legge inn egne båter/skip. Og for det formålet så har jeg en god del prosjekter på gang... - Crown of Scandinavia - Queen of Scandinavia - Emma Maersk (og kanskje Color Fantasy 2.0) Siter
Gjest Skrevet 24. juni 2007 Skrevet 24. juni 2007 Er det free crusie? Sånn at man kan kjøre rundt en plass, akkuratt som free flight i FS. Denne ser spennende ut! EDIT: Fant det ut nå, det blir free roaming, jippi! Men det var krevende med RAM, får vel kjøpe 2 GB med RAM, bra til andre ting og EDIT2: Hvor får man billig og rimelig RAM? Siter
Lars B. Frostad Skrevet 24. juni 2007 Skrevet 24. juni 2007 ..Og for det formålet så har jeg en god del prosjekter på gang... - Crown of Scandinavia Aj aj aj! Ja nå fikk du plutselig en ny "bestevenn" Jan!! Denne ser jeg virkelig fram til, for å si det MILDT! :grin: Ellers må jeg generellt si om denne ShipSim-serien, at med den raske utviklingen - og med såpass store forbedringer og innovasjoner fra versjon til versjon; tror jeg vi trygt kan forberede oss på, en MEGET flott serie flere versjoner senere. Her går utviklingen i kjempetempo, begynner nesten å "sikle" med tanke på hva vi kan forvente oss i denne ShipSim-serien om ett år eller to.. Siter
Alexander Nilsen Skrevet 25. juni 2007 Skrevet 25. juni 2007 synn at verden'n i ShipSim 2008 ikke er like stor som i flightsim. Støtter SDK'n bare laging av båter/skip eller er det landskapslaging også? (har ikke funnet info om SDK'n noe sted) Siter
Jan Halsteinrud Brende Skrevet 25. juni 2007 Skrevet 25. juni 2007 synn at verden'n i ShipSim 2008 ikke er like stor som i flightsim. Støtter SDK'n bare laging av båter/skip eller er det landskapslaging også? (har ikke funnet info om SDK'n noe sted) Det blir bare båter/skip i første omgang. På forumet http://www.forum.shipsim.com/ så finner man litt info om SDK'n. http://www.shipsim.com/ShipSimForum/index.php/topic,245.0.html http://www.shipsim.com/ShipSimForum/index.php/topic,65.0.html http://www.shipsim.com/ShipSimForum/index.php/topic,247.0.html http://www.shipsim.com/ShipSimForum/index.php/topic,184.0.html Siter
Jan Halsteinrud Brende Skrevet 6. juli 2007 Skrevet 6. juli 2007 *BUMP* Nedlastbar versjon av SS2008 er nå ute. Boxed version kommer senere. Siter
Lars B. Frostad Skrevet 6. juli 2007 Skrevet 6. juli 2007 Ser meget bra ut dette her, gleder meg til å få prøvd ut mer i detalj senere - om noen uker. Siter
Åge Storli Berg Skrevet 6. juli 2007 Skrevet 6. juli 2007 Jess! F*en at ikke kortet mitt kan brukes på nett.... Siter
Gjest Skrevet 6. juli 2007 Skrevet 6. juli 2007 Bare å få en av dine foreldre til å betale for deg, det. Siter
Svein _ Nilssen Skrevet 7. juli 2007 Skrevet 7. juli 2007 Noen som har prøvd denne . sitter med visa ,en i hånden og vurderer og laste ned. Men vil vite om en er verd og laste ned ? Siter
Knut Arne Nygård Skrevet 7. juli 2007 Skrevet 7. juli 2007 Ja, kjøpte den i går og den er absolutt verdt prisen. Det er store forbetringar frå første versjonen. Einaste problemet var at maskina mi gikk seg varm første gongen, det varme været har nok sitt å sei på det problemet. Men ellers har det virka perfekt på mi maskin. Siter
Svein _ Nilssen Skrevet 7. juli 2007 Skrevet 7. juli 2007 Hehe kjøpte den like etter at jeg hadde skrevet her. Og må si meg helt enig med deg. Hadde vært litt kult om man kunne ta missionen med pride fra havn til havn. men da med en time skip er virkelig storfornøyd , og da også som vstep sier at man kan laste ned free addons og slikt når det blir og komme. Glemte free roam men skulle vært en slew funksjon så man kunne parkere båtene hvor man ville i free roam Siter
Jan Halsteinrud Brende Skrevet 13. juli 2007 Skrevet 13. juli 2007 Kjøpte den nedlastede versjonen i dag. Maken til water shading skal man lete lenge etter. Skal lure på hvordan dette spillet kommer til å ta seg ut den dagen det støtter DX10 grafikk. :cool: AHTS'n i høy sjø var en sann nytelse. Svært mye bra på grafikkfronten, og på lydfronten så var det ikke så bra (litt urealistisk motordur på noen av disse båtene, samt signalhornet var veldig dårlig – burde vært mer ekko/romfølelse (reverb og delay effects). Rekkverket på noen av båtene var av en meget sjelden art, svært tykke stålstenger. Radarantenne som roterer manglet på flere båter. Cumulus skyer fant jeg ikke. Kunne vært fint og hatt dem også med når dem hadde tatt med så mange typer skyer. Flere skip sank på sekundet når jeg satte høye bølger, noe som var litt snålt (buggy). Noen animasjoner var svært dårlige, eksempelvis flagget på katamaranen. Ellers så etterspør mange på forumet til spillet mer realisme når det kommer til skipets dynamiske egenskaper og oppførsel i sjø. Litt rar effekt var det på skummet etter båten når en satte høy sjø. Mer trafikkskip kunne vært ønskelig, eventuelt at en setter antallet selv og eventuelt typer trafikkskip. Ellers synes jeg at radarfunksjonene var av den sparsommelige typen. Man kan ikke en gang få opp info om skipet man har på radaren eller sette CPA eller TCPA. Ellers så er det også i denne versjonen svært sparsommelig når det kommer til antall instrumenter på broen. Det nye user interfacet likte jeg svært godt. Praktisk og enkelt og med fint design. Spillet er i alle fall verdt kjøpet. Det er en betydelig forbedring siden SS2006 og den slår garantert revekrok på Virtual Sailor når det kommer til grafikken.:grin: Siter
Gjest Skrevet 13. juli 2007 Skrevet 13. juli 2007 Ser bra ut, kommer sikkert en patch får vi håpe. Krever ikke spillet litt mye på systemet? Siter
Andreas Grindvoll Skrevet 13. juli 2007 Skrevet 13. juli 2007 Dere som legger ut videoer: Er det mulig å få litt mer navigasjon og mindre wow-faktor? Jeg har sett en båt før, men ikke så mye til systemene... Siter
Svein _ Nilssen Skrevet 13. juli 2007 Skrevet 13. juli 2007 jo enig spillet er bra . men jeg savner lys i havnene / på bøyene . og litt flere ferje missions / lange turer og korte. ellers er jeg enig i alt du har skrevet om det og gleder meg til det kommer patch. Jeg kjører spillet på en dualcore 64 4000+ 2 gb ram og et gforce 7600 pci e skjermkort og det går med alt på full rulle. merker ikke noe treighet eller hakking. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.