Skrevet 3. juni 2007 17 år Sommeren er rett rundt hjørnet og jeg har blitt frastjålet kameraet. Hvordan kan jeg overleve alle reisene rundt i verden UTEN et kamera? Tenk på alle flyene jeg går glipp av! Derfor søker jeg tips til hvilket kamera jeg bør kjøpe og hvor. Jeg er på jakt etter et vanlig digitalkamera (har ikke råd til speilrefleks dessverre) med ca 6-8MP og mellom 8-10X optisk zoom. Prisklassen må nok bli på rundt 2000-3000kr for å ikke overstige budsjettet. Noen gode forslag?
Skrevet 3. juni 2007 17 år Forfatter Ja tok en liten titt på den. Ulempen er at jeg ikke helt likte den eneste siden man kunne kjøpe den ifra + den er litt gammel nå
Skrevet 3. juni 2007 17 år Jeg bruker IXUS 800 og er meget fornøyd. Men nå har det vel kommet et bedre i den familien.
Skrevet 3. juni 2007 17 år Hva med det nye Olympus med 18X Optisk zoom? Olympus SP-550UZ Den der har jeg gått å sikla på helt siden den ble annonsert. Går bare å venter på at prisen skal synke litt...
Skrevet 4. juni 2007 17 år Forfatter Enig med Sindre her. Ser jo utrolig flott ut, men dæven så dyr :crazy:
Skrevet 4. juni 2007 17 år Forfatter Nå har jeg kommet fram til 3 forskjellige stykker: Olympus SP-510 UZ Fujifilm Finepix S6500fd Fuji FinePix S5700 Noen av problemene jeg støter på er at på første og siste kamera, så er det en ukjent leverandør. Noen som har hørt om Pixmania.com før? Uansett, hvilket ville dere valgt?
Skrevet 4. juni 2007 17 år Olympus SP-510UZ er ett helt greit valg,har selv ett Olympus C-765 på 4mp 10X optisk zoom som fungerer helt okey til mitt bruk. Men jeg hadde vurdert STERKT SP-550UZ modellen,tenk på 18X optisk zoom! Meget bra.
Skrevet 4. juni 2007 17 år Forfatter Jeg tror faktisk at jeg utelater Olympus kameraet nå, men klarer ikke å bestemme meg om jeg går for 5700 eller 6500. Prisforskjellen er jo litt, og 5700 har faktisk 1MP mer, men 6500 er jo nyere og det står i denne artikkelen at det ikke gjør noe...Hjelp? :crazy:
Skrevet 4. juni 2007 17 år Egentlig skulle jeg ikke kommentere mer, men jeg ser meg nødt til det. Olympus SP-550 UZ har jeg prøvd en del selv og er positivt overrasket. 28-504mm brennvidde tillater svært varierte utsnitt helt fra bra vidvinkel (som er mangelvare på kompakte kameraer) og opp til hele 500mm som er innen rekkevidde for disse utsøkte tette utsnittene som du ser enkelte personer her på forumet poster i fra Gardermoen. Derimot er det en del uskarphet ut mot hjørnene på 400-500mm. Har bildestabilisering, kan fjernstyre andre blitser og meget god batterikapasitet med AA-batterier. Fuji 6500FD har manuell zoom-ring som gjør zooming til en letthet for et kompaktkamera å være. Beste bildekvaliteten og meget god ergonomi. Er egentlig ikke veldig mye galt å si om kameraet. Fuji 5700 har en gammel bildeprosessor og derav dårligere bildekvalitet enn storebroren (som er best i klassen). 1 megapiksel mer tilsvarer ikke mange pikslene og gir deg svært lite ekstra på en print. Ellers god ergonomi og relativt billig. Håper dette hjelper litt, men stol på magefølelsen din. R
Skrevet 4. juni 2007 17 år Forfatter Takk, Rune Jeg er ikke fotoeksperten her, så det er bra du kommenterer, akkurat det jeg trenger. Ok, så hvis valget ble mellom Olympusen og 6500.. Hvem har best bildekvalitet? Jeg er på jakt etter et kamera med bra bildekvalitet og zoom, resten av funksjonene er bare småting
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.