Ivar Skaugstad Skrevet 31. mai 2007 Skrevet 31. mai 2007 Ja... Da har det hendt noe undelig med PCen jeg har ved sidenav meg her. Håper derfor noen av dere datakyndige (som kan mer enn word.. Altså, mer enn meg) kan gi forslag til hvordan jeg kan løse problemet. Når jeg starter opp PCen kommer vaglene blandt "sikkerhetsmodus" etc. opp. Uansett hvilken metode jeg velger så restarter PCen rett etter at "windows loading" animasjonen er ferdig, Windows XP er operativsystemet. Finnes det noen måte å hente ut innholdet på PCen, bilder etc. før jeg evt. formaterer den? I tillegg kan jeg legge til at jeg har prøvd å "reparere" den med recovery CD'en, men når programmet egentlig burde starte får jeg bare beskjed om at jeg skal skrive "exit" om jeg ønsker å avslutte programmet. Ingenting skjer hvis jeg bare venter, det eneste som skjer er at jeg kommer i DOS modus. Håper sterkt på solide svar, på forhånd takk! Siter
Erlend Andrè Larssen Skrevet 31. mai 2007 Skrevet 31. mai 2007 Hadde samme problemet for to dager siden, hadde heldigvis ikke noe å ta vare på på C-partisjonen så jeg formaterte den og installerte ny windows. Har du flere partisjoner? I såfall kan du installere en ny windows på en annen partisjon enn C (for på C ligger dine dokumenter, og de vil man helst ikke miste). Siter
Michael A B Skrevet 31. mai 2007 Skrevet 31. mai 2007 Har du flere partisjoner? I såfall kan du installere en ny windows på en annen partisjon enn C (for på C ligger dine dokumenter' date=' og de vil man helst ikke miste). [/quote']Eller at en tar ut disken og setter den inn som en disk nr to i en annen maskin, og deretter kopierer over filene en må ha backup av før en reinstallerer den skadde windowspartisjonen Siter
Martin Adam Martinsen Skrevet 31. mai 2007 Skrevet 31. mai 2007 Du kan prøve å ta en system restore, men spørs om Pcen rebooter seg før du får lov å velge det. Siter
Erlend Andrè Larssen Skrevet 31. mai 2007 Skrevet 31. mai 2007 Har du flere partisjoner? I såfall kan du installere en ny windows på en annen partisjon enn C (for på C ligger dine dokumenter' date=' og de vil man helst ikke miste). [/quote']Eller at en tar ut disken og setter den inn som en disk nr to i en annen maskin, og deretter kopierer over filene en må ha backup av før en reinstallerer den skadde windowspartisjonen Hvorfor tenker jeg aldri så langt? Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 31. mai 2007 Forfatter Skrevet 31. mai 2007 Prøvde å formatere partisjon C, men da fikk jeg beskjed om at disken ikke kunne formateres fordi den var skadet eller ikke koblet til.. Kan ikke være en god nyhet for en bærbar PC? Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 31. mai 2007 Forfatter Skrevet 31. mai 2007 Hehe, på en eller annen måte klarte jeg å overkjøre hele systemet totalt, og fikk dermed innstallert Windows på en stasjon som tydligvis var skadet eller uformatert. Men til slutt gikk det, og heldigvis hadde dama vært smart nok til å lagre bilder og musikk på D disken! :grin: Happy endings! -Takker for gode råd gutter! Siter
Tom Knudsen Skrevet 1. juni 2007 Skrevet 1. juni 2007 Del part og fdisk er to fine program å ha liggende på en diskett... Samt Windows på cd med bootstart Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.