Ola Haldor Voll Skrevet 24. mai 2007 Skrevet 24. mai 2007 Var ute nå en dag etter å ha klipt ørti kvadrat plen med traktor, og måtte benytte meg av det fine varme lyset og den deilige stemningen. Håper jeg har tatt stemningen videre med inn på PCen din med følgende klipp. Skutt på 1080P HD, og gitt deg i superflott 720P HD! Kun i QuickTime, ca xxmb. Høyreklikk, lagre mål som. Og med dette ønsker jeg dere en fortreffelig uke, alle mann - jeg stikker til Flisa for å hilse på min kjære! Siter
Tom Knudsen Skrevet 25. mai 2007 Skrevet 25. mai 2007 upåklagelig bra kvalitet ja, men hadde du satt kamera på stativ og bare tatt rettningsbestemte vinkler fremfor å panorere så hadde du hatt NRK kvalitet Siter
Tarjei Lundarvollen Skrevet 25. mai 2007 Skrevet 25. mai 2007 Er forsåvidt enig med Tom. Håndholdt passet ikke helt inn og ødela litt. Panorering hadde nok funket, om du hadde brukt ett solid stativ. Men, NYDELIG bildekvalitet. Hadde vært skitkult å fått med deg engang vi er ute og flyr modell helikopter for å laget en liten demovideo i HD. Hva skulle du hatt for noe sånt ? Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 25. mai 2007 Forfatter Skrevet 25. mai 2007 Tarjei, det kan vi ta på PM/MSN Ellers er jeg enig i det med stativ. Dessverre er det en luksusgreie man ikke kan ta seg tid til når sola er på vei nei, og maks 20 minutter på seg til man mister det varme lyset. Hadde jeg hatt en til tre timer på meg derimot, ville stativ og skikkelig mikrofon vært med, no doubt. Grunnen til at jeg prøver meg på litt opptak med kameraet nå, er at vi har kjøpt vidvinkel-optikk, så det er litt gøy å teste den vs. den originale som er helt sykt krevende å jobbe med, da det er zoom-objektiv. Det eneste jeg savner med vidvinkelen er optisk bildestabilisator, slik det er på zoom-optikken.. Tjo og hei så lenge Siter
Martin Flikkeshaug Skrevet 25. mai 2007 Skrevet 25. mai 2007 Dette var bare fantastisk å se på! Nydelig musikk var det også.. Passet perfekt til filmen. Siter
Rolf Arne Beck Skrevet 28. mai 2007 Skrevet 28. mai 2007 Vakkert det der. Men prøvde du å fjerne ristingen med SmoothCam filter? Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 29. mai 2007 Forfatter Skrevet 29. mai 2007 Final Cut Studio 2 er ikke kommet i hus ennå - lang bestillingstid når det er rundt 4 mill brukere som PLUTSELIG skal ha programvaren :cool: Den tid, den sorg Men tror ærlig talt ikke det ville gjort særlig annet enn å forvrengt bildet slik at det ville fått unaturlige vrengninger. Siter
Rolf Arne Beck Skrevet 29. mai 2007 Skrevet 29. mai 2007 Nå har ikke jeg prøvd det i FCP, men jeg har brukt lignende filtre i andre programmer. Og hvis jeg ikke tar helt feil så fungerer den slik: Når den går igjennom en sekvens så finner den delen av bilde som aldri forsvinner utenfor kameraet (røde sonen). Den klipper så bort den rammen rundt sekvensen som kommer ut og inn av bildet på grunn av risting (sorte rammen). Samtidig så justerer den vinkelen på hver frame slik at bilde holder seg så rolig som mulig. Jeg har brukt det i andre programmer med gode resultater, selv om bildet blir litt mindre. Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 30. mai 2007 Forfatter Skrevet 30. mai 2007 Jeg har den i Shake, men jeg har ikke satt meg inn i å bruke det. Men de gangene jeg har prøvd det, er bildene alt for krevende, så det eneste jeg ender opp med, er at den strekker bildet slik at det roteres (og stabiliseres vel og merke) - men du ser det er utrolig rare greier som foregår, pga perspektivendringen i det originale opptaket. Og etter stabilisering må man naturligvis skalere opp bildet slik at det fyller skjermen Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.