Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke mange uker siden jeg hadde problemer med Realtek. Fikk da tips om å laste ned nye drivere. Hjalp helt til nå :crazy: Starter for eks. Skype da kommer det at denne pcen har ingen lydinspilling mulighet for skype. Etter det går det ikke ann å høre på musikk eller noe lengre. Men før jeg startet skype funket alt fint. Forrige gang ble alt ødelagt når jeg startet VRC..

Help anyone :(

Like før jeg drefser alt ut vinduet.. :cry:

Skrevet

Sjekk også at det ikke er noen IRC konflikter ute å går..

start-kontrollpanel-system-maskinvare-enhetsbehandling

fanten VIS

ressurser etter tilkobling

utvid + på IRQ

Sjekk at lydkortet ikke deler med noe annet som f.eks onboard lydkort

Tips her er å sjekke at skjermkortet ikke har samme IRQ som noe annet da dette vil gå hardt utover FPS i FS

Har den samme IRQ, så avslutt prosess og start på nytt. Da skal det bli tildelt nytt

Sjekk også at Realtek ikke er like mye aktiv som et evt skjermkort på hovedkortet, i såfall må du disable en av dem..

Onboard skjermkort eller lydkort bruker mer minne en PCI, AGP PCI-E osv..

Skrevet

Ser ikke noe jeg.. for lite bilde

EDIT

Driver problemer helt klart..

Avinstaller driverne. Sett lydkortet i en annen PCI slot, start opp og reinstaller drivere med den som følger med lydkortet eller en driver fra nettet.

Realtek har mange gode driver, men husk å ta riktig.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...