Johan Holmseth Skrevet 24. mai 2007 Skrevet 24. mai 2007 Ikke mange uker siden jeg hadde problemer med Realtek. Fikk da tips om å laste ned nye drivere. Hjalp helt til nå :crazy: Starter for eks. Skype da kommer det at denne pcen har ingen lydinspilling mulighet for skype. Etter det går det ikke ann å høre på musikk eller noe lengre. Men før jeg startet skype funket alt fint. Forrige gang ble alt ødelagt når jeg startet VRC.. Help anyone Like før jeg drefser alt ut vinduet.. :cry: Siter
Marius Sparby Skrevet 25. mai 2007 Skrevet 25. mai 2007 Jeg har samme problem på en av PC'ene hjemme. En restart fikser det som oftest, men det er uansett hysterisk irriterende. Skal poste en løsning hvis jeg finner en. Siter
Johan Holmseth Skrevet 25. mai 2007 Forfatter Skrevet 25. mai 2007 Har restartet minst 20 ganger uten resultat :crazy: men takk Siter
Tom Knudsen Skrevet 25. mai 2007 Skrevet 25. mai 2007 Sjekk også at det ikke er noen IRC konflikter ute å går.. start-kontrollpanel-system-maskinvare-enhetsbehandling fanten VIS ressurser etter tilkobling utvid + på IRQ Sjekk at lydkortet ikke deler med noe annet som f.eks onboard lydkort Tips her er å sjekke at skjermkortet ikke har samme IRQ som noe annet da dette vil gå hardt utover FPS i FS Har den samme IRQ, så avslutt prosess og start på nytt. Da skal det bli tildelt nytt Sjekk også at Realtek ikke er like mye aktiv som et evt skjermkort på hovedkortet, i såfall må du disable en av dem.. Onboard skjermkort eller lydkort bruker mer minne en PCI, AGP PCI-E osv.. Siter
Johan Holmseth Skrevet 25. mai 2007 Forfatter Skrevet 25. mai 2007 utvid + på IRQ Hva mener du? Siter
Roger Johannessen Skrevet 25. mai 2007 Skrevet 25. mai 2007 det kan se ut som det er noe med Nvidia som må installeres kan det se ut som.. skyt meg om jeg tar feil. Siter
Johan Holmseth Skrevet 25. mai 2007 Forfatter Skrevet 25. mai 2007 Men kan det ha noe med lyden å gjøre da? :crazy: Siter
Tom Knudsen Skrevet 25. mai 2007 Skrevet 25. mai 2007 Ser ikke noe jeg.. for lite bilde EDIT Driver problemer helt klart.. Avinstaller driverne. Sett lydkortet i en annen PCI slot, start opp og reinstaller drivere med den som følger med lydkortet eller en driver fra nettet. Realtek har mange gode driver, men husk å ta riktig. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.