Skrevet 24. mai 2007 17 år Artikkelen kan leses Her!!! Selv mener jeg å huske at det var en australier som fløy, om enn ikke ned til arktis, men fra Bell fabrikken i Texas til Sydney og og videre til fabrikken igjen, fra øst mot vest. Han krysset ihvertfall verden og de to store havene. Mellom Russland og Alaska chartret han ett skip til å ligge som mobil fueling stasjon som han mellomlandet på! EDIT: Ser på hjemmesiden deres at de nok er de første i og med at de også fløy fra pol til pol! All ære til dem for det!
Skrevet 25. mai 2007 17 år Mener det var en media mogul fra Australia som gjorde det først ja. Var jo en dokumentar om det på Discovery. Den har vel gått på Discovery 4-5 ganger. Polar First helicopter pilots Jennifer Murray and Colin Bodill are attempting to set a new world record: to fly around the world via the South and North Poles. Ut ifra kartet fløy de pol til pol via Nord og Syd Amerika, og nesten samme vei tilbake. Blir ikke rundt jorda da. Som om jeg skulle fly nok ganger fram og tilbake mellom Oslo og Bergen til jeg har flydd tilsvarende strekning jorda rundt.
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.