Ola Haldor Voll Skrevet 22. mai 2007 Skrevet 22. mai 2007 Det veldig kjente stykket som åpner Nitimen, med blåsere og strykere - legendarisk nesten - hva heter det? Hvem spiller? Tips tas i mot med stor takk! Siter
Geir Teigo Skrevet 22. mai 2007 Skrevet 22. mai 2007 tror det står her: http://www.media.uio.no/personer/arntm/Sehvasomskjer.pdf side 94, note 139 "memories of you" Siter
Geir Teigo Skrevet 22. mai 2007 Skrevet 22. mai 2007 Bekreftet: Nitimen: «Memories of You» av Eubie Blake (ca. 1917) med Werner Müllers orkester Info finner man selvfølgelig på Wiki: http://no.wikipedia.org/wiki/Kjenningsmelodi Siter
David Gabrielsen Skrevet 22. mai 2007 Skrevet 22. mai 2007 helt feil det som sies her låta heter Kid from the Red Bank, og den versjoenen du er ute etter er den som er på "The Atomic Basie"-plata til Count Basie. Gutten fra "The Red Bank" er forøvrig Count Basie himself. edit : ingen strykere i dette ensemblet, så mulig jeg tar feil av låta hvis de har bytta den ut, har ikke hørt på nitimen på lenge. Ihvertfall er/var kid from the red bank "ikonet" til nitimen. Siter
Raymond Bergseng Skrevet 22. mai 2007 Skrevet 22. mai 2007 Jeg hørte på begge disse på Itunes nå og, etter min kunnskap, så er konklusjonen min følgende: Memories of You: Nitimen The Kid from the Red Bank: Reiseradioen Reiseradioen erstatter Nitimen om sommeren, hvis jeg husker korrekt Siter
David Gabrielsen Skrevet 22. mai 2007 Skrevet 22. mai 2007 ahh akkurat, da beklager jeg. Trur faktisk jeg aldri har hørt "nitimen" andre ganger enn på sommeren. Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 22. mai 2007 Forfatter Skrevet 22. mai 2007 Var i dag tidlig da jeg kjørte pap til kiropraktor på Oppdal at Nitimen starta - så ble jeg veldig "søren - den der MÅ jeg ha!" Reiseradioen tar nok over om ikke alt for lenge ja Siter
Johannes Winther Farstad Skrevet 23. mai 2007 Skrevet 23. mai 2007 Reiseradioen spiller en remixed versjon av Count Basie Orchestra's innspilling av Kid from the Red Bank. Noen andre enn meg som mener at nattønsket bør ta til vett og få tilbake Sigmund Groven innspillingen av "Vårsøg" i stedet for den NPM-aktige greia de kjører nå? Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 24. mai 2007 Forfatter Skrevet 24. mai 2007 NPM? Jeg liker den originale som de har brukt tidligere bedre enn noen annen versjon - men skal ærlig innrømme at jeg ikke har hørt den nye - hører sjelden på nattradioen dessverre. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.