Frode Skibrek Skrevet 21. mai 2007 Skrevet 21. mai 2007 Jeg mener at det er på tide det innføres strengere regler for hva slags flyvning som tillates på MP-serveren. I det siste har jeg og flere med meg opplevd at folk ødelegger mine og andres flighter med eller uten vilje. Mener derfor at det er nødvendig å legge ned noen regler som gir oss bedre rapporterings-muligheter i slike situasjoner, og at disse rapportene faktisk blir sjekket ut og at det blir reagert mer i forhold til brudd på disse reglene. Lurer også på hva slags flyvning Dag mener skal kunne tillates på serveren, da det er mye flyvning med militære fly i norge på sivile flyplasser. Det er liksom ikke noe gøy når man er på final og en eler annen plutselig starter på rwyen man har gitt beskjed om at man skal lande på, og må kaste bort tid på å få denne til å fjerne seg. Useriøse svar frabees. Ønsker kun en redegjørelse fra Dag. Håper dette blir besvart:-) Siter
Gert Andreas Barring Skrevet 21. mai 2007 Skrevet 21. mai 2007 Hvis du vil ha null toleranse mot dette sier jeg én ting: VATSIM. Når du først har tatt steget opp til VATSIM er det ikke skummelt i hele tatt Siter
S. L. Skrevet 21. mai 2007 Skrevet 21. mai 2007 Skjønner ikke helt problemstillingen din når det bare å slå av "kolisjon" i innstillingene i FS? Selv gjør jeg alltid det og har aldri hatt noe problem med at jeg får flighter ødelagt. Serlig urealistisk er det heller ikke. La nå folk få ha det litt morro! Det er tross alt en åpen server uten registrering! Siter
Lars Hassel Skrevet 21. mai 2007 Skrevet 21. mai 2007 Jeg støtter deg der jeg Frode, syns akkurat det samme, selv om man skrur av kolisjon så er det ikke veldig morsomt når han dukker opp der rett foran deg når man ligger på finale! Selv ble jeg så oppgitt til slutt at jeg nå nesten kun flyr på vatsim! mvh Lars Siter
Frode Skibrek Skrevet 21. mai 2007 Forfatter Skrevet 21. mai 2007 Takker for de foreløpige svarene. Problemstillingen har ikke noe å gjøre med VATSIM eller IVAO. Det gjelder at folk rett og slett må begynne å bruke hodet og oppføre seg både når det gjelder flyvning og på chatten. Forresten... dersom jeg skulle treffe noen av dere med en feil kommentar eller slik , så får de som føler seg truffet ha meg unnskyldt, men jeg gidder ikke å holde kjeft lenger. det er blitt ett så dårlig miljø på grunn av fjortiser som absolutt MÅ leke seg online , i stedet for å leke og trene offline , og fly skikkelig på serveren. Savner forresten svar fra Dag..men regner med å få en kraftig lekse derifra.... men bare så du vet det , Dag. Jeg ønsker ikke å fortelle deg hvordan du skal drive serveren , bare komme med noen enkle forslag til hvordan miljøet på serveren kan forbedres. Siter
AMO Skrevet 21. mai 2007 Skrevet 21. mai 2007 Det er nok flere enn deg som ønsker regler på serveren, Frode. Om jeg husker riktig, er det allerede regler på den også. Men det er såpass vanskelig å få bukt med problemene fordi man ikke kan ha en admin der som sitter og passer på og følger med enhver pilot til enhver tid. Det høres håpløst ut? Det tror jeg det er også. Man kan heller ikke banne folk. De fleste har dynamisk IP-adresse i abonnementet sitt, og man kan ikke banne på DNS, da alle abonnenter fra det selskapet vil bli utestengt pga én enkelt. Har du tid og ork til å sitte som admin, så blir nok Dag fornøyd, men jeg synes ikke du skal forvente at han skal bruke sin tid på det. Og husk: Det hjelper ikke med regler om ingen følger de og ingen admin passer på. Siter
Frode Skibrek Skrevet 21. mai 2007 Forfatter Skrevet 21. mai 2007 Det er nok flere enn deg som ønsker regler på serveren' date=' Frode. Har du tid og ork til å sitte som admin, så blir nok Dag fornøyd, men jeg synes ikke du skal forvente at han skal bruke sin tid på det. Og husk: Det hjelper ikke med regler om ingen følger de og ingen admin passer på. [/quote'] Burde ikke dette vært en oppgave som kunne gått på rundgang blant noen av de eldste medlemmene? feks meg,sk-864,nax111,og flere? Siter
AMO Skrevet 21. mai 2007 Skrevet 21. mai 2007 Veldig godt forslag Sånn sett er det bra du tok opp dette, det er også en mulighet! Siter
Andreas Nysveen Skrevet 21. mai 2007 Skrevet 21. mai 2007 Jeg støtter deg der jeg Frode' date=' syns akkurat det samme, selv om man skrur av kolisjon så er det ikke veldig morsomt når han dukker opp der rett foran deg når man ligger på finale! Selv ble jeg så oppgitt til slutt at jeg nå nesten kun flyr på vatsim! mvh Lars [/quote'] Enig med Lars, Vatsim eller privat server. Siter
Rune Koppen Skrevet 21. mai 2007 Skrevet 21. mai 2007 Sier det igjen hvorfor ikke lage hoster i fsx med passord. Men det er det jo ingen som vil ser det ut som. Man behøver ikke fly på multiplayerserveren se hehe. Rune Siter
Åge Storli Berg Skrevet 22. mai 2007 Skrevet 22. mai 2007 Enig med Rune, bedre å lage FSX-sessions med passord, hvor man også får brukt voice uten ekstra programmet! Jeg mener selv at fs.no-serveren er mest for lek. Når jeg vil fly "useriøst" og kose meg, velger jeg fs.no. Vil jeg fly seriøst, flyr jeg Vatsim! Siter
Fredrik Edvardsen Skrevet 30. mai 2007 Skrevet 30. mai 2007 Er det så vanskelig å bare skru av "aircraft collision" i FS da? Det er uansett en totalt urealistisk (og råtten) innstilling, som registrerer at man kolliderer med noe selv om man er et par hundre meter unna objektet. Skrur dere av den innstillingen så er vel strengt tatt problemet løst, og hvis man i tillegg klarer å innse at ikke alle syns det er rasende festlig å fly 737 på autopilot fra Gardermoen til Flesland, så har man kommet enda et skritt lenger. Siter
Erlend Andrè Larssen Skrevet 31. mai 2007 Skrevet 31. mai 2007 da det er mye flyvning med militære fly i norge på sivile flyplasser. Militære fly er da ikke forbeholdt flyplasser merket AB. Tror de fleste norske flyplasser har hatt besøk av F-16 eller Saab Safir Ellers er jeg enig med Fredrik, aircraft collision i FS er urealistisk, så slå den av. Siter
Frode Skibrek Skrevet 9. juni 2007 Forfatter Skrevet 9. juni 2007 da det er mye flyvning med militære fly i norge på sivile flyplasser. Militære fly er da ikke forbeholdt flyplasser merket AB. Tror de fleste norske flyplasser har hatt besøk av F-16 eller Saab Safir Men hver dag? Bruk hodet og les hva jeg skriver... Siter
Frode Skibrek Skrevet 14. juni 2007 Forfatter Skrevet 14. juni 2007 Lurer også på hva slags flyvning Dag mener skal kunne tillates på serveren, da det er mye flyvning med militære fly i norge på sivile flyplasser. Det er liksom ikke noe gøy når man er på final og en eller annen plutselig starter på rwyen man har gitt beskjed om at man skal lande på, og må kaste bort tid på å få denne til å fjerne seg. Vet jeg skrev dette også i første innlegg i dette emnet, men å få ett svar fra Dag , er som å kysse en fisk...it never happens, så jeg prøver igjen... ( Bortsett for Tamachan ) Siter
Kai Dreyer Skrevet 14. juni 2007 Skrevet 14. juni 2007 Frode, du var da jævlig frekk på den serveren i sted, du kan ikke forvente at du skal få ha den chatten for deg selv. Å når du finner på å kalle meg "Bleikfeite homo" så kan du ikke forvente mye respekt fra andre!!! Siter
Frode Skibrek Skrevet 15. juni 2007 Forfatter Skrevet 15. juni 2007 Frode' date=' du var da jævlig frekk på den serveren i sted, du kan ikke forvente at du skal få ha den chatten for deg selv. Å når du finner på å kalle meg "Bleikfeite homo" så kan du ikke forvente mye respekt fra andre!!! [/quote'] He he. Sorry... glapp bare ut...ber om unnskyldning for det.... Siter
Magnus Eliassen Skrevet 15. juni 2007 Skrevet 15. juni 2007 Frode' date=' du var da jævlig frekk på den serveren i sted, du kan ikke forvente at du skal få ha den chatten for deg selv. Å når du finner på å kalle meg "Bleikfeite homo" så kan du ikke forvente mye respekt fra andre!!! [/quote'] He he. Sorry... glapp bare ut...ber om unnskyldning for det.... Nå bidrar jo du veldig godt til at det nesten ikke er noen på MP-servern som er alvorlig og flyr etter "reglene" Siter
Erlend Andrè Larssen Skrevet 15. juni 2007 Skrevet 15. juni 2007 da det er mye flyvning med militære fly i norge på sivile flyplasser. Militære fly er da ikke forbeholdt flyplasser merket AB. Tror de fleste norske flyplasser har hatt besøk av F-16 eller Saab Safir Men hver dag? Bruk hodet og les hva jeg skriver... Frekvensen har da ingenting å si. Skal man nekte folk å fly Tupolev på flyplasser som i den virkelige verden ikke traffikkeres av russiske fly? Eller for å si det på en annen måte; Skal man tvinge de som vil fly 737 til å fly så ofte som ekte 737'er flyr? Skjønner du ikke at det blir feil? Om du er så fryktelig seriøs (noe jeg tviler på' date=' etter å ha lest innlegget til Kai) kan du fly på vatsim. Lurer også på hva slags flyvning Dag mener skal kunne tillates på serveren, da det er mye flyvning med militære fly i norge på sivile flyplasser. Det er liksom ikke noe gøy når man er på final og en eler annen plutselig starter på rwyen man har gitt beskjed om at man skal lande på, og må kaste bort tid på å få denne til å fjerne seg. Jeg forstår ikke hvordan du i det hele tatt klarer å dra inn folk som flyving med militære fly her. Er det bare de som flyr militære fly som er så grusomme og starter midt på rullebanen og bruker opp den verdifulle tiden din? Siter
Marius Sparby Skrevet 16. juni 2007 Skrevet 16. juni 2007 Denne debatten har blitt tatt opp gudene vet hvor mange ganger, og jeg observerer med mye humring at det igjen dukker opp bråk rundt at folk flyr MilFlights. Personlig flyr jeg YTTERST sjelden noe annet, rett og slett fordi jeg synes det er så til de hysterisk sinnsyke grader kjedelig å fly en 737 fra Bergen til Oslo. Det er mange som meg som ikke flyr spesielt mye sivile fly i MSFS. Og å straffe oss som faktisk flyr militært uten å være til sjenanse for andre er, etter min mening, totalt og hinsides idiotisk. Som det ble nevnt i en annen tråd: Skru av collisions hvis du skal fly på FS.no's multiplayer-server, eventuellt dra til Vatsim om du ønsker realisme. Om han som spawner på rullebanen ikke har skrudd av collisions: Synd. Han burde 1: ikke vært der, 2: starta et annet sted, 3: flydd uten collisions på. Hva jeg mener om å begrense fs.no's server til KUN å gjelde noen få bestemte flytyper, slik som det hintes til her, skulle jeg veldig gjerne kommentert. Desverre klarer jeg ikke fjerte på kommando. Siter
Frode Skibrek Skrevet 17. juni 2007 Forfatter Skrevet 17. juni 2007 Hva jeg mener om å begrense fs.no's server til KUN å gjelde noen få bestemte flytyper, slik som det hintes til her, skulle jeg veldig gjerne kommentert. Desverre klarer jeg ikke fjerte på kommando. Jeg mener bare militære fly kan holde seg på militære flyplasser, men glem hele diskusjonen... det er tydelig at man mener at det skal råde totalt anarki på serveren.... Da får jeg heller drite i å prøve å ta opp noe jeg synes er viktig herretter, for man blir jo nedstemt samma f av folk som overhodet ikke klarer å holde seg til saken og det jeg mener..... men men da veit jeg iallefall om noen som bør holde kjeft om å lage regler videre utover, for jeg har prøvd å ta det opp.... God Sommer. Siter
Marius Sparby Skrevet 17. juni 2007 Skrevet 17. juni 2007 Har jeg sagt at jeg mener det skal råde anarki på serveren? Om du hadde tatt deg bryet med å leite litt igjennom hva jeg har sagt i foregående tråder om dette, så hadde du sett at jeg faktisk er en av de som sterkest mener at det må en eller annen form for kontroll av brukere inn i bildet. Å hensynsløst straffe alle som flyr militære fly er tåpelig og ikke en løsning, da det ikke ALLTID er vi som ødelegger for andre! Militære fly flyr også på sivile flyplasser i den virkelige verden, noe du mest antakelig er fullt klar over. Sola, Gardermoen, Bodø, Evenes, Bardufoss og til dels også Rygge har en blandet sivil/militær trafikk, og dette mener jeg også bør gjenspeiles i på multiplayer-serveren. Dette har heller ikke noe med å stemme ned de som kommer med forslag, eller at folk ikke klarer å holde seg til saken. For all del, ta opp ting du synes er viktig, men gjør det på en slik måte at det er litt mer gjennomtenkt. Mye av problemet med FS.no's multiplayer-server er at flightsim-miljøet her i Norge er lite. Og dermed er det vanskelig å få noen til å administrere den, om det i det hele tatt er mulig på en ordentlig måte. Det beste hadde vært at man hadde brukernavn og passord for å logge seg på den, og at brukerID'en til MP-serveren hadde vært kobla til forumet på en eller annen måte. Per idag vet jeg ikke om noen måte å gjøre dette på. Dermed kan man faktisk straffe de som kun er ute etter å lage kvalm. Intil det er på plass vil situasjonen ikke forandre seg en tøddel. Siter
Frode Skibrek Skrevet 18. juni 2007 Forfatter Skrevet 18. juni 2007 DER kom du med ett genialt forslag til løsning. Men det kommer jo helt ann på Mr Johansen da, hvor villig han er til å gjøre noe sånt... Man ser jo at jeg har forespurt svar i denne tråden, og han har ikke giddet å lette på ræva for å gi meg ett svar... Men tilbake til løsningen... En slik løsning bør også kunne gi rom for å sette inn flere moderatorer, slik at arbeidsmengden på DAG minskes,Noe som vil gi han mer tid til å ta seg av viktigere ting på fs.no...eller andre privat-ting for den saks skyld... Ikke det at du gjør en dårlig jobb dag, er ikke det jeg mener, men du kunne svart meg i alle fall... Siter
Fredrik Hofstad Haugen Skrevet 18. juni 2007 Skrevet 18. juni 2007 Jeg synes det blir å sparke help bak mål ved å spekulere i hvorfor Dag ikke svarer. Kan du med 100% sikkerhet si at han ikke gidder???? Kan det være andre årsaker??? Siter
Thomas Svart Skrevet 2. juli 2007 Skrevet 2. juli 2007 Gud hvor har jeg svært ved at holde mund....... men det ved i jo. I har selv bedt om dette problem, jeg ønskede en dialog med Hr.Dag for år tilbage... jeg venter stadig på mail. Fælles regler for at komme alt dette tilgode.. Men dengang blev Jeg mere eller mindre svinet til (af forum her), da i mente at det ikke er slemt her.. og jeg bare kunne slå alt realisme fra, eller gå offline. OG LAD NU VÆR MED AT MISFORSTÅ DET!!!!! Jeg syntes ikke det er fryd eller godt at i har dette problem, tværtigmod det e r trist. Jeg / WEAF har længe ønsket et samarbejde. Hvor vi værd i sær holder vores suverenitet Flightsim.no blir fligsim.no og WEAF er WEAF... men et samarbejde, hvor vi hjælper hinanden. Vi har en Ban list, hvor nogen står på.. vi kunne dele! vi banner ikke for sjovt og kigger loggen igennem først og først derfra bliver der altid først udstedt en ADVARSEL og derfra BAN i en 1 time derpå BAN en dag.. fortsætter det, bliver det BAN FOREVER.. Men vi giver først en advarsel, altid. Fakta er nu at vi har fået en ny Partner som er Swedlanda Til jeres snak om Militær sim/ piloter: Ja må gerne flyve os, og gerne bruge civile lufthavne (som i real), bare de gør som man skal, og overholder REGLER. men ligger de og zig zag på ILS når andre er på Apporach/Final, så bliver de ADVARET. Hvis de ignorer.. så er er det kick ban 1 time. Eneste som giver direkte BAN FOREVER er midair collision. Vi har ikke nogen "dritt unger" eller noget der ligner på WEAF Hvorfor hmmmm ja VI HAR REGLER ikke mange, men effektive. Vi har altid en Admin på som kan tage stilling til situationen. Det bør flightsim.no også gøre. Heldigt for jer, er i har et meget og super velfungerende forum, hvor i for snakket om alt. Det mangler vi lidt. Ikke nogen er perfekte, det er vi heller ikke, men Når vi har medlemmer der klager over noget, så kigger vi på det og gør vi noget ved det såfremtt der er noget, men vi ignorere ikke bare kritik.... Hos os bruges kritikken positivt, til at løse problemer. Håber at I alle vil få en dejlig sommer og håber virkelig i får løst jeres MP problem. Siter
Frode Skibrek Skrevet 2. juli 2007 Forfatter Skrevet 2. juli 2007 Tusen takk for ett fantastisk godt svar. Du er inneforstått med det jeg prøver å få frem, og tar opp akkurat de tingene jeg i LANG tid har opplevd problematisk her på fs.no. Kanskje dere andre nå skjønner at når folk fra ANDRE LAND har noe som fungerer bedre, så burde vi også være i GOD stand til å få det samme. Takk til deg, Hr Svart. Siter
Thomas Svart Skrevet 3. juli 2007 Skrevet 3. juli 2007 Selv tak Frode..Alt i orden. Jeg siger ikke vi er bedre end andre... Der findes mange gode servere i Verden.. Om du har lyst kan du jo kigge forbi på MP 213.114.16.42 Welcome to WEA/F. World Evolution Airline & Freight. Enjoy... Server runs on port: 23458 FsNavigator runs on port: 23432 So before please look in your settings Siter
AMO Skrevet 3. juli 2007 Skrevet 3. juli 2007 Men Thomas, hvis du mener du har en så god ordning, hva er det dere banner på? IP-adresse? Det tar meg 30 sekunder å endre ip-adressen min, så i teorien kan jeg terrorisere serveren deres så mye jeg vil. Siter
Thomas Svart Skrevet 3. juli 2007 Skrevet 3. juli 2007 Jeg fårstår godt dit spørgsmål.. Det er både navn og IP.. mere kan vi ikke gøre. Men hvor mange gider at skifte sin IP mere end 2-3 gange, Jeg mener så kan det vel ikke være sjovt mere. Siter
AMO Skrevet 3. juli 2007 Skrevet 3. juli 2007 Hehe, nei, det skal jeg være enig i Jeg bare lurte jeg, men du har vel rett i at mer kan man vel ikke gjøre! Lite er uansett bedre enn ingenting Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.