Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har spilt det i noen uker nå, og så langt så har jeg bare positive ting å si om spillet. Turbine har mildt sagt gjort en liten genistrek her, de har tatt de gode sidene ved spill som World of Warcraft og Everquest-serien og så lagt det hele inn i Tolkiens fantastiske verden. Kort forklart så er Lord of the Rings Online en bedre og mer voksen versjon av World of Warcraft, alt det som var irriterende i World of Warcraft er borte (slik som at man må spille utrolig mye for å få bra utstyr, at 90% av alle ulver tydeligvis ikke har hoder når man skal samle ulvehoder osv.), alt ser veldig mye penere ut, og foreløbig så er spillerbasen mer voksen.

I tillegg så er det utrolig mange små detaljer som gjør det hele utrolig bra, f.eks musikksystemet som gjør det mulig å spille instrumenter ved hjelp av keyboardet. Og så er det utrolig spennende å vandre rundt i Tolkiens verden og se alle stedene som omtales i bøkene (dog er ikke hele Middle-Earth med ennå, men flere områder kommer i patcher og andre oppgraderinger etterhvert).

Jeg kan legge ut noen bilder senere hvis det er ønskelig.

Skrevet

Personlig så kan jeg kun si at jeg ikke ble imponert i det hele tatt av LOTRO. Spilte i de siste delene av betaen, og jeg synes grafikken ble for kjedelig. Samt, såklart, ørten hundre Bilbo'er, Frodoer, Gandalf-personer i ymse konfigurasjoner osv. Ble litt for dumt.

Når det er sagt, så hadde det ikke vært dumt å fått se hvordan spillet ser ut nå i release, rett og slett for å se om det er verdt å spille i det hele tatt.

Skrevet

Marius: Jeg var ganske skeptisk til å begynne med selv også, regnet med at det skulle være ørten tusen unger som brukte navn fra bøkene og løp rundt og ropte "lol, n00b", men så langt har jeg vært ganske skånet fra det... Dog begynner det å bli folk som selger gull osv. i spillet nå, håper Turbine klarer å holde bedre styr på det enn det Blizzard klarte (er jo mer eller mindre umulig å spille World of Warcraft nå uten at ørten kinesere sender deg meldinger om å kjøpe gull).

Poster noen bilder:

lotro01.jpg

-Som sagt så er musikksystemet i lotro veldig artig, her har vi et "band" i Bree.

lotro02.jpg

-Ute og går, Bree (som er en av de større byene) i bakgrunnen.

lotro03.jpg

-Selvportret, spiller en dwarf champion. Championens hovedrolle er enkelt og greit å gjøre mest mulig skade på flest mulig fiender på kortest mulig tid.

lotro04.jpg

-Hjemme hos Bilbo i Bagend, dvs. Bilbo har jo dratt, og det samme har Frodo, så ingen er hjemme. Spillet starter rett etter at brorskapet drar fra the Shire.

lotro05.jpg

-Midt i Bree.

lotro06.jpg

-Gandalf stiller velvillig opp på et bilde sammen med meg.

lotro07.jpg

-Utenfor The Great Barrows, som er den første av de større "instance'ene" i spillet.

lotro08.jpg

-Inne i The Great Barrows sammen med et fellowship vi fikk stablet på beina, dog gikk ikke det forsøket der veldig bra...

lotro09.jpg

-Sikkert endel som kjenner igjen dette vertshuset...

lotro10.jpg

-The one called "Strider", også kjent som Aragorn... I lotro har man en main story gjennom hele spillet, denne gjør at man får møte flere kjente personer fra bøkene, som f.eks Aragorn og Gandalf.

lotro11.jpg

-Venter på at en av folkene i fellowshipet skal komme frem.

lotro12.jpg

-Et lite landskapsbilde.

lotro13.jpg

-Weather top, som noen sikkert husker, så var det der oppe Frodo ble stukket av en av Nazgulene.

lotro14.jpg

-Avslutter med et bilde som viser alt av UI og menyer, som dere sikkert ser så er oppsettet mye det samme som i andre MMORPGer (og forsåvidt RPGer generelt).

Et bilde sier som kjent mer enn tusen ord, men det er likevel vanskelig å vise hele opplevelsen gjennom bilder, så jeg anbefaler heller folk å gå og kjøpe det, det skal mye til for at dere blir skuffet om dere liker MMORPGer og/eller Tolkiens verk. Det som jeg personlig syns skiller lotro fra mengden av MMORPGer er at det er relativt lite "grinding" i spillet, de fleste quests har en historie, og det er generelt lite "drep 40 ulver"-quests (i tillegg har ting som er naturlig 100% drop rate, så man slipper å drepe 100 orker bare for å finne ut at ingen av dem har armer, slik som i WoW).

Når alt kommer til alt så er lotro et bra spill, og et godt tidsfordriv til Age of Conan kommer.

Hvis noen skulle lure på noe mer, så bare spørr.

Skrevet

Ja, det koster $14,99 per måned, første måneden er dog gratis. Hvis noen du kjenner kjøper det, så får de med en "buddy-kode" som gjør at du (altså en annen enn den som kjøpte spillet) kan prøve det gratis i ei uke, slik at man får sjekket det ut litt før man kjøper det.

Skrevet

Jeg kan ikke være mer enig med deg, Fredrik, enn det jeg er nå. Selv har jeg spilt Anarchy Online i 4 år, og overgangen til WoW var et sjokk. 8 millioner spillere, absolutt NULL følelse av å være med i en community slik som i AO.

Jeg kommer til å vente til det foreligger en Trial av LOTRO, og så teste den. Er opplevelsen bra, så er det muligheter for at jeg kommer til å spille det.

Skrevet

da er jeg kommet meg på en engelsk rp-server med navn Doppler (alv/hunter/Lórien) for de som skulle være interessert i å henge med meg.. ;)

husker ikke navnet på serveren, men var den eneste engelske rp-server jeg kunne velge.

EDIT : Laurelin het serveren

Skrevet

En liten forsmak på Age of Conan bare så dere ser forskjell på screenshots

zelata2.jpg

AgeOfConan1.jpg

AgeOfConan6.jpg

approaching_the_town2.jpg

jungle_explorer.jpg

Jeg jobber med å utvikkle Conan, og FPS'en er faktisk helt ok og det før vi har optimisert det (for de som bekymrer seg for det)

Skrevet
Jeg jobber med å utvikkle Conan

Lucky bastard! ;)

Kan jeg spørre hvilke deler av spillet du jobber med? Koding, modellering, animasjon?

Gleder meg stort til Age of Conan selv, Lotro blir nok neppe noe mer enn et spill for å få tida til å gå før AoC kommer...men artig tidtrøyte, det er det.

Skrevet

Age of Conan er DEFINITIVT noe jeg kommer til å hoppe på, samt at jeg sitter og lurer på om jeg skal reaktivere AO-kontoen min (og evt. joine ARK). Ikke sikker på sistnevnte, men.

Og Trond: jeg er fortsatt furten over at dere kansellerte Midgard, selv om AoC ser ut til å bli et verdig substitutt :P

Skrevet
[Har du noen mulighet for å si noe om systemkrav?

11.6 What are the minimum requirements to play the game?

The minimum requirements for Age of Conan have not yet been finalized. The game will be highly scalable so you can adjust the settings according to the performance of your PC.

Hentet ifra den utvidede FAQ'en på www.ageofconan.com. All info du skulle trenge foreløpig finnes der =)

Skrevet

Har du noen mulighet for å si noe om systemkrav?

En gjennomsnittelig god pc med litt over gjennomsnitt grafikkort burde holde en stund.

For å si det slik' date=' jeg spilte Conan på min laptop helga før jeg prøvde LOTRO, som faktisk hakka mer.

Kan jeg spørre hvilke deler av spillet du jobber med? Koding, modellering, animasjon?

Jeg jobber med scripting av events, AI, quests, Character creation og Tutorial :)

Skrevet
Age of Conan er DEFINITIVT noe jeg kommer til å hoppe på' date=' samt at jeg sitter og lurer på om jeg skal reaktivere AO-kontoen min (og evt. joine ARK). Ikke sikker på sistnevnte, men.

Og Trond: jeg er fortsatt furten over at dere kansellerte Midgard, selv om AoC ser ut til å bli et verdig substitutt :P [/quote']

Du kan jo prøve å joine volunteer programmet for Conan når det launcher :) I mellomtiden er du selvsagt velkommen på AO. AO er forøvrig helt gratis (inkl download) om du tar til takke med basisversionen uten noen expansions.

Funcom hadde desverre ikke mulighet til å produsere Midgard da det ble lagt på (perma) is.. Vi har et prosjekt ved siden av Conan som ledes av samme director som begynte med Midgard.. så vent å se :)

Skrevet
Du kan jo prøve å joine volunteer programmet for Conan når det launcher :) I mellomtiden er du selvsagt velkommen på AO. AO er forøvrig helt gratis (inkl download) om du tar til takke med basisversionen uten noen expansions.

Funcom hadde desverre ikke mulighet til å produsere Midgard da det ble lagt på (perma) is.. Vi har et prosjekt ved siden av Conan som ledes av samme director som begynte med Midgard.. så vent å se :)

Vet det :D Har fulgt med på det neste prosjektet deres, og ser VIRKELIG frem til det. Når det gjelder AO så vil jeg helst ha opp kontoen som jeg hadde (er der alle toons'ene mine er), så der funker ikke fr00b-programmet, desverre :P Pluss at min bedre halvdel hadde drept meg om jeg hadde rejoina :P Var med på testinga av Lost Eden, men ga meg rett etter. Så vi får se =) Kanskje det vil løpe en Trader ved navn Pestillence og en konstant gretten Keeper ved navn Mivat rundt på Rubi Ka igjen på et annet tidspunkt :D

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...