Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg ser at det er ganske mange DVD filmer i Shoppen her som jeg har lyst på.

Jeg har Norwegian DVD fra shoppen som man kunne høre de snakket med ATC under hele filmen.

hvilke andre filmer fra shoppen har med komunikasjon mellom ATC/PILOT ?

Skrevet

Jepp den er bra ;)

Det jeg liker best med den er at flygerne i Widerøe virker som de er veldig avslappet, og slår til med noen morsomheter og noen vitser og sånn hehe;) De er ikke sånn som i en annen cockpitdvd jeg så der alt gikk veldig strengt for seg og det ikke var noe rom for noe annet enn rutinemessig snakk...

Dessuten får man se masse fin norsk kultur (kun nord-norge, Bodø og opp tror jeg) Og man får se alle ørsmå rullebanene de lander på ved vært minste sted :D

Skrevet
Samtlige av de filman jeg har kjøpt i shoppen som ITVV har laga hører man samtalen pilot-ATC' date=' og jeg har 6 av de dvdene sålangt. [/quote']

Tror jeg kjøper meg den A330 og B744 filmen fra ITVV. Det er kanskje noen gode valg :)

Skrevet

Selv om Widerøe og Norwegian står oss mer nær enn de andre selskapene, så er den beste filmen jeg har sett denne.

Her får du alt fra preflight briefing til gjennomgang av de fleste systemene i cockpiten.

Det er riktignok kun en tur (Heathrow til San Fransisco), men synes fortsatt den er overlegen i forhold til andre produksjoner.

Man har også utallige kameravinkler (tror det er 4-5 kameraer) samt god lyd på alle i cockpit og ATC.

Skrevet

Martin, jeg kunne ikke ha vert mere enig med deg. Den filmen er et må ha om man liker å fly PMDG B747 og ønsker å lære seg mere om systemene i den. Lærer noe nytt hvær gang jeg ser den filmen.

PS! Det er brukt 7 kamera på den filmen.

Anbefaler også B767 og A330. i disse filmene får man høre Ocianic klareringen, samt at man også for en fin innføring i ETOPS og NAT regler osv.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...