Skrevet 16. mai 2007 17 år Da var jeg (om 6 timer) stolt eier av en SAAB 9000 CSE 2.3T -94 Har ikke bild på den enda, men ser sånn ut. 200hk original med riktig digg SAAB ketchup effekt (dere som kjört SAAB vet hva jeg mener) Kommer legge opp en projekttråd på STCS og SAAB 9000.se. For den som er intressert i biler, anbefaler jeg Garaget.org der man kan se utrolig mye fint. Sikkert noen som lurer på hva jeg fikk betale for alt dette.... - Skattad - Besiktad utan anmärkning - Nya bromsar - Ny topplockspackning - Ny Växellåda - ECC (Electronic Clima Control) - Farthållare - Löstagbart drag - Elhissar - Elspeglar - Värme i stolar + spegel - Centrallås - Larm - 98% rostfri !! - Färd dator ...svar: 13000 SEK. Jeg skriver litt mer når jeg tatt bilder.
Skrevet 16. mai 2007 17 år Så pen og strøken ut en slik modell ja, bedre med en '97-modell - enn en 07-modell når sistnevnt ser slik ut: SAAB 9-3 med kommende facelift.... *grøss* har riktignok aldri hatt SAAB selv, men nå synes jeg den amerikanske påvirkningen begynner å bli litt vel stor. Synes dette gikk fra pent til "mindre pent"... SAAB 9-3, før og etter facelift (MYE penere FØR facelift, spør du meg!!)
Skrevet 16. mai 2007 17 år Helt enig med Lars, den gamle 9-3 er mye pænere. Krom rundt om forlygterne på den nye 9-5 er heller ikke nogen succes IMO: http://www.dancewithshadows.com/auto/images/saab-9-5-frankfurt.jpg
Skrevet 5. oktober 2007 17 år Forfatter Jag är färdig ja. Mer info i min blogg Orkar inte starta en ny tråd varje gång jag byter bil, hehehe. Har köpt en till bil nu. Flyger ner till Göteborg och hämtar den nästa helg. För er som vill ha lite teknisk info. - simens deka spridare - walbro 255/l pump - extraktorgrenrör - T3/T4 turbo köpt av GIK - 3 tum från turbon - 2,5 bars mapsensor - racekattalysator - ny kamkedja, spännare, slitage skenor - HKS dump - stor intecooler - 2,5 tums tryckrör - powerflexs bussnigar - spec koppling 700nm tryckplatta och 6 pucklad lamel - aero växellåda - ny topp packning - koni dämpare - sänknings fjädrar runt om - nya 17" sommardäck - sport belägg runt om - motorn har gått 50mil efter totalrenovering. Detta ger i runda slängar: 430hk/530nm bänkade av SQR Kan ju berätta att en 9000 med 450hk och rätt förhållanden kan skryta med dessa siffor: 0-100: 4.7s. 100-150: 3s. 150-200: 4.7s. 200-250: 8.5s. Ska bli intressant att få köra den här !
Skrevet 5. oktober 2007 17 år Det varmer mitt SAAB hjerte å se det er flere som meg her. Det er en riktig højdare du har fått tak på. Var du på banekjøringen til STCS på Mantorp, sett mange bilder fra treffet, så ut som det var en våt og fin dag. Er medlem i STCN. Er du i Norge noen gang kan du se om vi har noe lokaltreff på gang. Nett adressen er STCN
Skrevet 6. oktober 2007 17 år Forfatter Hehe fint med fler likasinnade med SAAB hjärta Jag är medlem i STCN (Brandten) och ska lägga upp lite bilder där när bilen är hämtad. Har inte varit på någon banträff, varken publik eller kört. Sista bilen som det var nok "pulver under huven" var min 9-5 men det var alltid 2 problem när jag tänkte åka på banträff. 1 - Jag hade inga extra däck jag kunde köra med. 2 - 245x35x19 däck kostar _MYCKET_ pengar, även i Sverige, så ville inte köra slut på dom.
Skrevet 6. oktober 2007 17 år Kan ju berätta att en 9000 med 450hk och rätt förhållanden kan skryta med dessa siffor: 0-100: 4.7s. 100-150: 3s. 150-200: 4.7s. 200-250: 8.5s. hmmm nå har ikke jeg greie på bil Timmy, men disse tallene så ikke helt riktige ut.. 3 sekunder på 100-150 mens 0- aha... never mind, skjønte det nå....
Skrevet 6. oktober 2007 17 år Forfatter Kan ju berätta att en 9000 med 450hk och rätt förhållanden kan skryta med dessa siffor: 0-100: 4.7s. 100-150: 3s. 150-200: 4.7s. 200-250: 8.5s. hmmm nå har ikke jeg greie på bil Timmy' date=' men disse tallene så ikke helt riktige ut.. 3 sekunder på 100-150 mens 0- aha... never mind, skjønte det nå.... [/quote'] Vet inte om dom stämmer men det var det jag hittade på www.maptun.se som vet vad dom håller på med. Jag tror jag vet vad du menade, det såg konstigt när man såg lite för fort på det.
Skrevet 6. oktober 2007 17 år Hva vil det koste å forsikre en slik bil, med såpass mange hester Timmy? Sammenlignet litt hos bl.a. Nordea/Trygg Hansa (Malmø/Gøteborg) samt hos noen andre når jeg kjøpte min svenske bil, og fant ut at det var svært forskjellig fra selskap til selskap hvor mye man ble "straffet" pga. mange hester. (Dog er jo prisene "lave" sammenlignet til hva det ville ha kostet i Norge, men trodde allikevel satsene for noe lavere for 200hk+ når jeg sjekket for Volvo og Mercedes hos flere forsikringsselskaper i Sverige)
Skrevet 6. oktober 2007 17 år Kan ju berätta att en 9000 med 450hk och rätt förhållanden kan skryta med dessa siffor: 0-100: 4.7s. 100-150: 3s. 150-200: 4.7s. 200-250: 8.5s. hmmm nå har ikke jeg greie på bil Timmy' date=' men disse tallene så ikke helt riktige ut.. 3 sekunder på 100-150 mens 0- aha... never mind, skjønte det nå.... [/quote'] Måtte også kikke litt ekstra, men for oss som er mindre bemidlet med IQ er jo ting som kjent ikke lett, eller hva tom? hehe :grin: God helg, by the way
Skrevet 13. oktober 2007 17 år Forfatter Har hämtat bilen nu. Försäkring = 3800kr / år. Flög från Barkarby (nära Bromma) direkt till han som sålde bilen. Han har nämligen en 700m gräsbana med b.la 2 AN2 på, så vi landade där Lägger ut lite bilder från flygningen imorgon.
Skrevet 13. oktober 2007 17 år Hmm.. SEK:3800.- for såpass mange hester? Har du kun tatt delforsikring da, dette kan vel neppe være med kasko inkludert? (Altså kun halvförsäkring, og ikke helförsäkring som tilsvarer full kasko i Norge).
Skrevet 14. oktober 2007 17 år Forfatter Trafik 3800kr - 6000kr /år Halv (delkasko) 6000-12000kr /år Hel (full kasko) 10000-15000kr /år Beror på vilket bolag man tar. Jag ska köra någon vecka till bara, sedan blir det garage i vinter
Skrevet 14. oktober 2007 17 år Wow! Se der ja, da ble det litt mer logikk. Shitt pomfritt, det koster skjorta ja - dersom man skal ha helforsikring med full kasko! :cool:
Skrevet 20. oktober 2007 17 år Forfatter Kan ju berätta att en 9000 med 450hk och rätt förhållanden kan skryta med dessa siffor: 0-100: 4.7s. 100-150: 3s. 150-200: 4.7s. 200-250: 8.5s. hmmm nå har ikke jeg greie på bil Timmy' date=' men disse tallene så ikke helt riktige ut.. 3 sekunder på 100-150 mens 0- aha... never mind, skjønte det nå.... [/quote'] Svårt att filma och köra samtidigt, men här är en liten kort skakig film.
Skrevet 21. oktober 2007 17 år Snabb spolat förfan... :grin: Neida.. Ser riktig bra ut dette ja. Noe annet enn min Peugeot som gjør 0 til 100 på en formiddag hvis det er godvær og medvind.
Skrevet 21. oktober 2007 17 år Den går j***a bra. Er den orginale turbotrykksmåleren (effektmåleren) kobla ut? den var jo bare litt inne på det gule, burde være langt inne på det rød jo :grin:. Monterte selv inn ordentlig måler i 9-5 min i går, nå ser jeg endelig hvor mye den ladder :whistle:
Skrevet 23. oktober 2007 17 år Forfatter Jørgen, den är urkopplad. Sitter en i mittkonsollen, men ska flytta upp 3 mätare till a-stolpen i vinter. Mer info kommer för den som är nyfiken. Imorgon kommer det en kille från Nordic Uhr (performence by Nordic) och mäter lite acc tider og gkraft med racelogic . Spännande.
Skrevet 17. august 2008 16 år Forfatter Hittade lite papper på det roliga..... så kan dom på garaget.org som tror att det är snabbspolar, tänka om lite. SAAB ketchup effekt, here we come.
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.