Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da var jeg (om 6 timer) stolt eier av en SAAB 9000 CSE 2.3T -94

Har ikke bild på den enda, men ser sånn ut.

200hk original med riktig digg SAAB ketchup effekt (dere som kjört SAAB vet hva jeg mener)

Kommer legge opp en projekttråd på STCS og SAAB 9000.se.

For den som er intressert i biler, anbefaler jeg Garaget.org der man kan se utrolig mye fint.

Sikkert noen som lurer på hva jeg fikk betale for alt dette....

- Skattad

- Besiktad utan anmärkning

- Nya bromsar

- Ny topplockspackning

- Ny Växellåda

- ECC (Electronic Clima Control)

- Farthållare

- Löstagbart drag

- Elhissar

- Elspeglar

- Värme i stolar + spegel

- Centrallås

- Larm

- 98% rostfri !!

- Färd dator

...svar: 13000 SEK.

Jeg skriver litt mer når jeg tatt bilder.

Skrevet

Jag är färdig ja. Mer info i min blogg :)

Orkar inte starta en ny tråd varje gång jag byter bil, hehehe.

Har köpt en till bil nu. Flyger ner till Göteborg och hämtar den nästa helg.

65051-DSC00808.JPG

För er som vill ha lite teknisk info.

- simens deka spridare

- walbro 255/l pump

- extraktorgrenrör

- T3/T4 turbo köpt av GIK

- 3 tum från turbon

- 2,5 bars mapsensor

- racekattalysator

- ny kamkedja, spännare, slitage skenor

- HKS dump

- stor intecooler

- 2,5 tums tryckrör

- powerflexs bussnigar

- spec koppling 700nm tryckplatta och 6 pucklad lamel

- aero växellåda

- ny topp packning

- koni dämpare

- sänknings fjädrar runt om

- nya 17" sommardäck

- sport belägg runt om

- motorn har gått 50mil efter totalrenovering.

Detta ger i runda slängar: 430hk/530nm bänkade av SQR

Kan ju berätta att en 9000 med 450hk och rätt förhållanden kan skryta med dessa siffor:

0-100: 4.7s.

100-150: 3s.

150-200: 4.7s.

200-250: 8.5s.

Ska bli intressant att få köra den här ! :)

Skrevet

Det varmer mitt SAAB hjerte å se det er flere som meg her.

Det er en riktig højdare du har fått tak på.

Var du på banekjøringen til STCS på Mantorp, sett mange bilder fra treffet, så ut som det var en våt og fin dag.

Er medlem i STCN. Er du i Norge noen gang kan du se om vi har noe lokaltreff på gang. Nett adressen er STCN

Skrevet

Hehe fint med fler likasinnade med SAAB hjärta :)

Jag är medlem i STCN (Brandten) och ska lägga upp lite bilder där när bilen är hämtad. Har inte varit på någon banträff, varken publik eller kört.

Sista bilen som det var nok "pulver under huven" var min 9-5 men det var alltid 2 problem när jag tänkte åka på banträff.

1 - Jag hade inga extra däck jag kunde köra med.

2 - 245x35x19 däck kostar _MYCKET_ pengar, även i Sverige, så ville inte köra slut på dom.

:)

Skrevet

Kan ju berätta att en 9000 med 450hk och rätt förhållanden kan skryta med dessa siffor:

hmmm nå har ikke jeg greie på bil Timmy, men disse tallene så ikke helt riktige ut..

3 sekunder på 100-150 mens 0- aha... never mind, skjønte det nå....

Skrevet

hmmm nå har ikke jeg greie på bil Timmy' date=' men disse tallene så ikke helt riktige ut..

3 sekunder på 100-150 mens 0- aha... never mind, skjønte det nå.... [/quote']

Vet inte om dom stämmer men det var det jag hittade på www.maptun.se som vet vad dom håller på med. Jag tror jag vet vad du menade, det såg konstigt när man såg lite för fort på det. :)

Skrevet

Hva vil det koste å forsikre en slik bil, med såpass mange hester Timmy? Sammenlignet litt hos bl.a. Nordea/Trygg Hansa (Malmø/Gøteborg) samt hos noen andre når jeg kjøpte min svenske bil, og fant ut at det var svært forskjellig fra selskap til selskap hvor mye man ble "straffet" pga. mange hester.

(Dog er jo prisene "lave" sammenlignet til hva det ville ha kostet i Norge, men trodde allikevel satsene for noe lavere for 200hk+ når jeg sjekket for Volvo og Mercedes hos flere forsikringsselskaper i Sverige)

Skrevet

hmmm nå har ikke jeg greie på bil Timmy' date=' men disse tallene så ikke helt riktige ut..

Måtte også kikke litt ekstra, men for oss som er mindre bemidlet med IQ er jo ting som kjent ikke lett, eller hva tom? hehe :grin: God helg, by the way

Skrevet

Har hämtat bilen nu. Försäkring = 3800kr / år.

Flög från Barkarby (nära Bromma) direkt till han som sålde bilen. Han har nämligen en 700m gräsbana med b.la 2 AN2 på, så vi landade där :)

Lägger ut lite bilder från flygningen imorgon.

Skrevet

Svårt att filma och köra samtidigt, men här är en liten kort skakig film.

Skrevet

Den går j***a bra.

Er den orginale turbotrykksmåleren (effektmåleren) kobla ut? den var jo bare litt inne på det gule, burde være langt inne på det rød jo :grin:.

Monterte selv inn ordentlig måler i 9-5 min i går, nå ser jeg endelig hvor mye den ladder :whistle:

Skrevet

Jørgen, den är urkopplad. Sitter en i mittkonsollen, men ska flytta upp 3 mätare till a-stolpen i vinter. Mer info kommer för den som är nyfiken. :)

Imorgon kommer det en kille från Nordic Uhr (performence by Nordic) och mäter lite acc tider og gkraft med racelogic . Spännande.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...