Skrevet 15. mai 2007 17 år er på utkikk etter et "altmulig" objektiv til min eos400d! Med dette mener jeg et objektiv som kan erstatte 18-55mm som hørte med kitet da jeg kjøpte kameraet(syns ikke dette er så himla mye å skryte av! Noen som har noen bra tips om hva jeg bør kjøpe?
Skrevet 15. mai 2007 17 år Jeg bruker Canon EF-s 17-85 F3.8-5.6 IS USM på min 30D,men her er det like mange alternativer som det er meninger omtrent. mange sverger til Canon EF 17-40 F4 L USM ,men jeg likte ikke denne da jeg syntes rekkevidden var for kort. Ellers så er det bare å se på fotosider og tenke seg om hvor mye man vil legge i av penger og kvalitet.
Skrevet 15. mai 2007 17 år Jeg kender en, som har 17-85'eren. Han er glad nok for den, men han savner nogle gange noget mere zoom. Jeg bruger selv 24-135 IS USM. Udemærket objektiv som passer til de fleste situationer. Savner ind imellem lidt mere under 24mm, men jeg har kig på noget. Men generalt. Gå altid efter Canon's egne objektiver. De er ofte lange bedre end Sigma, Tamron og hvad der ellers findes af 3. part objektiver.
Skrevet 15. mai 2007 17 år Sitter selv på et 28-135 IS USM og er fornøyd med det. Helt knall allround-objektiv. Skal du ha et helt OK objektiv får du mye for 2000 penger med et Canon 75-300mm IS..
Skrevet 15. mai 2007 17 år Først av alt må du nesten definere et behov før man konkret kan anbefale noe. Hva er det som gjør at kit-objektivet ikke er godt nok? For lite lysstyrke? For lite vidvinkel? For lite tele? Liten skarphet? Dårlig byggekvalitet? Treg autofokus? Liten gadget-faktor? Som sagt er det mye lettere å anbefale noe når man vet dine litt mer konkrete behov.
Skrevet 16. mai 2007 17 år Du vil altså have et altmulig objektiv, som kan erstatte kit-objektivet? De objektiver jeg vil betegne som "altmulig"-objektiver er nogen som kan bruges til alt muligt Det vil altså sige megazooms som for eksempel en 28-300mm eller en 18-200mm. Men de er heller ikke noget at skryte af. Hvis du har pengene så: Canon EF 17-40 f/4L og Canon EF 70-200 f/4L.
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.