Skrevet 15. mai 2007 17 år Som annonsert i en annen tråd arrangerer jeg sammen med en kamerat, et LAN i juni. Hvor lokalene finner sted avhenger av hvem som kan gi oss beste tilbud. Kommunen sliter med utprega og hardt festmiljø - de drikker hardere saker enn øl, for å si det sånn. Om det er hjemmefest eller "offisiell" fest i samfunnshuset spiller ingen rolle - folk greier å snike med seg det de lyster å drikke - slossing og hærverk er ikke så unormalt. Kommunen her er nok ikke enerådende om å ha dette problemet vil jeg tro. Jeg har vært aktiv ungdomspolitiker i mine edle ungdomsskoleår før jeg flytta ut av bygda for å gå skole - og i den perioden ble jeg kjent med at det var et sterkt ønske om å dempe den økende festkulturen som vokste seg i mer og mer negativ retning, spesielt med at yngre står utenfor lokalene og drikker og herjer. Kommunens politikere har etterlyst rusfrie arrangement for å trekke ungdom mot dem, fremfor "destruktive" arrangement. Og i den forbindelse har jeg satt noen griller i hodet på folk her om å arrangere LAN. Kommunen ble kontaktet, og jeg spurte om hvem jeg skulle henvende meg til for å snakke om leie av samfunnshuset. Han som tok seg av sånt var ute for øyeblikket, men hun på servicetorget kunne godt hjelpe sa hun. Så jeg spurte om jeg kunne booke en helg i juni. Hun spurte om hva slags arrangement det var - "dataparty, eller LAN som det også kalles" sa jeg - derfra og ut samtalen var det full nekt. Alt fra at vi fikk leie lokaler til at jeg ville høre om aktuelle ledige helger. Bookingoversikten var visstnok "konfidensiell" - og hvorfor kunne hun ikke svare på. Paradoks? - Kommunen vil minske rusproblematikken blandt yngre, og ønsker rusfrie arrangement - Kommunen er de som lar arrangører få sjenkebevilgning og arrangere fest - Kommunen har som slagord "Et godt sted å være".... God help me - dette er uten tvil mange og solide kjepper i hjulene for meg at the moment!
Skrevet 15. mai 2007 17 år Ja, en kan saktens lure på hva slags tilbud kommuner her i landet har til ungdommen. Noen har gode tilbud mens andre ikke gidder å rikke på ræva en gang for å gjøre noe med saken. :crazy:
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.