Skrevet 15. mai 2007 17 år Hei. Nå driver vi på med matteeksamen, og til forberedelsene skal jeg finne ut om kvernberget. Og da lurte jeg litt på en ting. Jeg fant ut at rullebanene var 1780m og 1840m. Men såvidt jeg kunne se var det bare en rullebane. Noen som vet den aktuelle rullebanelengden? Det kan jo hende det stemmer, jeg ringte jo tross alt avinor. Men hvis noen vet èn lengde, så hadde det vært supert! Elias.
Skrevet 15. mai 2007 17 år Om du mener banens FYSISKE mål er det 1840 x 45. Men det finnes flere lengder man som flyger må forholde seg til. Skal man ta av har man 1840 meter tilgjengelig om man tar av 07 (østover), men "bare" 1780 meter om man tar av 25 (vestover).
Skrevet 15. mai 2007 17 år Min lillebror kom opp i matte, å han skulle finne ut noe om Flesland, så han spurte meg om lengde. Han fortalte også at noe av oppgaven var og finne ut antall avganger og ankomster på en dag eller noe, men da de prøvde og finne ut av det hadde serveren til Avinor tatt kveld pga. alle 10 klassingene som kom opp i matte skulle sjekke flytider :-)
Skrevet 15. mai 2007 17 år Men det sier mer om eksamensoppgavene... Makan til forbannade dritt oppgaver skal en lete lenge etter... Skal for f* snakke med en j* robot! Oppgaven er at jeg skal føre en samtale om utdanning, familie, penger ol. med denne roboten Beklager ordbruket over, men jeg har ikke ord for hvor tragis JEG synes dette er... :mad:
Skrevet 15. mai 2007 17 år Min lillebror kom opp i matte' date=' å han skulle finne ut noe om Flesland, så han spurte meg om lengde. Han fortalte også at noe av oppgaven var og finne ut antall avganger og ankomster på en dag eller noe, men da de prøvde og finne ut av det hadde serveren til Avinor tatt kveld pga. alle 10 klassingene som kom opp i matte skulle sjekke flytider :-) [/quote']Stemmer. Hele Norge har jo overbelastet Avinors servere totalt! Det ser ut til å være i orden nå men Ei i klassen kom ikke inn og bestemte seg for å ringe Fleslands hovedkontor for å spørre om Ankomster/avganger,Parkeringspriser og rullebane-lengde. Da tiltet det for mannen bak telefonen, han skjelte henne ut fullstending :grin: "Ja,jeg har fått 200 ******a telefoner i dag osv osv" Hehe,dette går virkelig Avinor på nervene :grin:
Skrevet 15. mai 2007 17 år Min lillebror kom opp i matte' date=' å han skulle finne ut noe om Flesland, så han spurte meg om lengde. Han fortalte også at noe av oppgaven var og finne ut antall avganger og ankomster på en dag eller noe, men da de prøvde og finne ut av det hadde serveren til Avinor tatt kveld pga. alle 10 klassingene som kom opp i matte skulle sjekke flytider :-) [/quote']Stemmer. Hele Norge har jo overbelastet Avinors servere totalt! Det ser ut til å være i orden nå men Ei i klassen kom ikke inn og bestemte seg for å ringe Fleslands hovedkontor for å spørre om Ankomster/avganger,Parkeringspriser og rullebane-lengde. Da tiltet det for mannen bak telefonen, han skjelte henne ut fullstending :grin: "Ja,jeg har fått 200 ******a telefoner i dag osv osv" Hehe,dette går virkelig Avinor på nervene :grin: Noen ganger kan man spørre seg hva staten tenker på når de lager slike oppgaver, jeg er nesten sikker på at dem ikke advarte avinor om dette i forveien. Erfaringsmessig så er jo ikke skolevesenet de som er flinkest til å kommunisere med omverdenen. For de av oss som hadde elektronikk eksamen for Grunnkurs Elektrofag ifjord vet hva jeg mener om staten å det å lage inkompentente eksamensoppgaver. Vår klasseforstander hadde aldri sett makan til eksamensoppgave før, å gudene må vite hvor lenge han har jobbet der (rundt 30år ved ren tipping), fikk ikke noe hjelp på forberedelsen av den grunn at alle våre elektrolærere satt i samme klisteret som oss.. Angående vår kjære Kvernberget flyplass: - Ble Åpnet 30. juni 1970, av Kronprins Harald, som kom med det aller første flyet som landet på flyplassen, Braathens S.A.F.E.s Fokker F-28 LN-SUY. - Flyplassen har 4. gater hvor kun 1-3 brukes. Den siste er resserve - Den har plass til ca 400 kjøretøy på parkeringsområdet (Gode spottemuligheter med god sikt utover hele banen) Jeg anbefaler dere andre som vil ha dere en god latter lese denne disusjonen som starter med ren snakking om bygging av hotell på kvernberget til å bli strid om hvilken av flyplassene årø/kvernberget som er best.. Diskusjon - Tidens Krav
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.