Kim Andrè Lindin Skrevet 10. mai 2007 Skrevet 10. mai 2007 Heihei Nå har jeg det gående her ser dere.. sliter litt med en eksamensoppgave vi skal ha imorgen Fredag 11.05. Så kjapt svar hadde vært effektikt. Skal begynne med å fortelle hva som står i oppgaveteksten: ------------------ SITUASJONSBESKRIVELSE For å betjene båtturistene skal Tyholmen båtforening bygge ny marina med servicebygg ytterst på tyholmen. Marinaen skal ha plass til 16 båter, og det skal senere være mulig å utvide marinaen mot nord. Brygga skal lages av impregnerte trematerialer. Langs bryggekanten skal det monteres armaturer med strømuttak, og langs gangveien fra parkeringsplassen og ned til brygga skal det monteres parkbelysning. Se situasjonsplanen på vedlegg 1. Fundamentet til servicebygget støpes på utsprengt fjellmasse, og bygget oppføres som bindingsverk i tre. Innvendig brukes furupanel i tak og på vegger. Hovedinntaket for vann er ved varmtvannsberederen. Vann og avløp føres i samme grøft som stikkledningen. Energiverket fører stikkledningen, TFXP 3 x 50 mm^2 Al, helt inn til fordelingstavla. Kortslutningsvernet er plassert i energiverkets kabelskap ved parkeringsplassen. Forsyningsnettet er et 230 V IT - system. I fordelingstavla er Ik3 pol max beregnet til 5 kA, og Ik2 pol min til 1,5 kA. Transformatoren yter 200 kVA. Du har fått oppdraget å planlegge og innstalere anlegget. -------------------- Dette ilustrerer området Slik er opplegget slik jeg har regnet meg frem til for øyeblikket Det jeg ikke helt forstår er hvorfor vi får informasjon om trafoens yte evne.. Siter
Stian Nilsen Skrevet 10. mai 2007 Skrevet 10. mai 2007 En skal jo tolke ut fra forberedelsen hvilke oppgaver du kan få. Da er det jo muligheter for at du kanskje får oppgave om å sette inn en større trafo og må regne på det. Siter
Kim Andrè Lindin Skrevet 10. mai 2007 Forfatter Skrevet 10. mai 2007 Det var da svært da.. Må jeg begynne å blande inn POF boken i dette også nå;P Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.