Jump to content

Featured Replies

Når flyet koster et par milliarder er det en dråpe i havet.

Eller for å se på det på en litt annen måte:

- om en skvetta på litt jotun el på et amatørmessig sett ville det kostet desto mer gjennom flyets levetid. Lakkeringen som gjøres er noe hverken Airbus eller Boeing vil fortelle så mye om, de ser på det som så high tech, og mye penger kan spares på en dyr paintjobb. Hvorfor? 1) Maling veier mye, men bør veie så lite som mulig, fordi desto mer et fly veier, desto mer fuel brenner det. 2) En dårlig paintjobb med ujevne overflater fører til mer drag, og følgelig et høyere fuel burn. 3) En dårlig paintjobb gjør at tiden til neste paint for flyet blir kortere, mao økes vedlikeholdsutgiftene.

Som det over viser, så vil 100 mann i 21 dager lønne seg i lengden...

Men hvor lenge er det til SQ faktisk får flyet?

De får det etter det jeg skjønner en gang i oktober, og så blir første flight med pax på ruta SIN-SYD en gang i slutten av oktober. Dette blir den eneste maskinen SQ får levert i år.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...