Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

JAAA! Også slik bagasjelemper-simulatur også men den kan jo være en del av bakkesimmen? Så spiller vi på VATGROUND og jeg kan være securitasvakt... :crazy:

Hvor mange her er det egentlig som har oppsøkt nærmeste flyklubb og sett hva flyging er? Ikke det å sitte på i en hvilket som helst SAS/Widerøe/whatever rutebuss men hva flyging er?...

Skrevet

Hehe.. :P

Jeg har ikke anelse på å lage spill - og det finnes jo allerede en spillmotor jeg mener man kunne brukt - den er jo fritt tilgjengelig! Den kalles "Source" ! Jeg har tro på at det kunne fungert å lagd en slik simulator for real - er bare at jeg, og sikkert mange andre her inne, ikke har anelse på å lage spill osv.. MEN dersom det gjør, er det jo dødskult! Jeg stiller gjerne til disposisjon om jeg kan gjøre noe modellering, tekstur eller sånt..

SERIØST! Jeg tror dette kunne vært kult :D

Skrevet

Very nice, så dere likte forslaget mitt da, det er bra! :)

Går det ikke ant at man lager det i Gmax? Også sette det som "AI"?

Men det går sikkert ant å finne ut hvordan man lager spill om man gidder lese noen hundre sider ;)

Skrevet
Men det går sikkert ant å finne ut hvordan man lager spill om man gidder lese noen hundre sider ;)

Det skal nok "litt" mer til enn det gitt ;)

Prøv heller å mod'e et spill som allerede er ute' date=' slik som Ola Haldor foreslår. Å lage et spill helt fra bunnen av krever (i de aller fleste tilfeller) et relativt stort team med folk som har peiling på hva de driver med. Bare det å kode en spillmotor er en [i']stor[/i] jobb, som innebærer veldig mye koding og forståelse av matematikk og fysikk på høgskole\\universitetsnivå.

I tillegg er det dyrt å lage et spill helt fra bunnen av.

Skrevet

Med fare for å virke litt Hitler - Neitakk! :P FS-motoren vil jeg holde meg unna om jeg skal være med å lage en sånn mod. Av flere grunner..

Å lage en mod til Half Life 2 via Source vil by på flere snaddergreier;

- Du kan ha "fysiske" folk som går inn og ut av fly, som går inn i kjøretøy og som stuer

- Gravitasjon/fysikken er utrolig bra

- Vann/lys-forhold er utrolig realistisk (ikke at vann kanskje er det største issuet når man skal være bakkemannskap?..)

- Grafikkmotoren generelt kicks ass vs. FS!

- Spillmotoren er gratis (dog forutsatt at du har kjøpt og betalt HalfLife 2 via Steam..)

Anyone against me? :P

Skrevet

Er helt enig med deg Ola Haldor, men jeg klarer ikke helt å se hva et slikt spill skulle gått ut på...skal man bare sitte og vente til det kommer et fly og så gå bort for å lempe kofferter, eventuelt kjøre pushback-truck? Vil tro det blir fort ensformig...

Skrevet

Jeg tror man måtte gjort det litt arcade, men med realistiske fysiske lover. La oss si at det er en veeeeeeeeeeeldig travel flyplass. Så har man AI som følger med deg, og de gjør de oppgavene du ikke tar deg av. Fuel, stuing, transport av ulik karakter.

Så som i real life, har flyene fastsatte avganger, og du må jobbe så godt som mulig for å komme asjur med avgangstidene. Og som "fiender" kanskje man har punkteringer, bilene til bagasje, trapp, bussen til passasjerer etc må også fylle fuel, skader på bilene etc.. What do you think? :P

Skrevet

Utover dette, kan man nesten ha to forskjellige modes. En i 3. person, hvor man styrer det hele nesten som i Command & Conquer, og en 1. person der man kjører bilene og diverse selv.. :P

I 3. person-modusen ville man fått mye mer ansvar, fordi man har større oversikt, og må dirigere alle enheter dit de skal, sende kjøretøy som må repareres til dit det foregår osv. Oh yes oh yes! :D

Skrevet

Enig med tråden over her, et slikt addon for FSX er for min del mer intressant. :)

Når det gjelder flyging i forhold til sim, så blir det ikke helt det samme. Det er forsatt gøy å fly 737, da... ;)

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...