Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde barnepass i dag for lillesøs, og da gjemsel ble for kjedelig, tok vi turen ut med kamera. En seksåring er neimen ikke lett å få til å samarbeide når jeg gir instruksjon - hun ble opptatt og gira på å følge med på alt mulig annet som "oi!! SE! Det er kommet hvitveis og løv på trærne! (...) DET var en fin sommerfugl! SE DA!! :D " osv osv.. Så det ble bare en løpesekvens.

Akk ja - HD er gøy, og jeg måtte teste litt fargekorrigering. Forventer ikke akkurat noe tilbakemelding, bare for showoff igrunn.

Først kommer fargekorrigert versjon med 2,35:1-maske, og etterpå kommer originalt opptak uten fargekorrigering eller maske.

Det ble filmet og klipt i 1080p, eksportert til 720p

Høyreklikk og lagre mål som..

http://www.olahaldor.net/shite/eline720p.wmv

http://www.olahaldor.net/shite/eline720p.mov

Skrevet

Råflott laget dette syns jeg! smile.gif

Fikk nesten litt kinofølelse av å se dette i WMP med wide-screen og med den skarpheten og de klare fargene. Skjønte på den lille filmen at Eline (det er det hun heter?) er ei jente det går i hundre med ja, og at man får bare prøve å holde følge med henne så lenge det går og man orker... wink.gif

Skrevet

Herrgud man.. Her snakker vi Amanda kvalitet..

Dette kan du og gjett om jeg gleder megt til du får tilgang på OSL..

Bruk slike klipp som demo tapes..

Fullscreen og jeg satt her med popcornet jeg.. Synd den sluttet så raskt..

Eneste som manglet var intro stemmen til mannen som introduserer alle trailere. hehe.

Skrevet

Haha! :P

Som såklart starter "in a world.... ....with war.... ...suffering... ...and really tall people... ...there's one little girl... ...who will save them all... ...from THE APOCALYPSE..." *smashing fet logo swoosher inn med gnister og fireballs*

:crazy: :D Ser det for meg!..

Ang å filme på OSL har jeg sendt mail til mr. Kobro, og venter spent på svar. Ellers har jeg tatt kontakt med en som kan lage musikk i velkjent James Bond-kvalitet og type.. En kompis av meg ble dødsgira når jeg fortalte ham plottet og ville være med å skrive historien og manus, så det er jo et veldig godt utgangspunkt i allefall :)

Skrevet

Jøss, for en kvalitet!

PS!

Du vet at det finnes enklere måter for barnepass? Bare la henne sitte med GTA på PS2, se så gøy hun har det! :grin:

Skrevet

Planen var å lage en kortfilm ut av det hele. Men hun var så utrolig utålmodig og lite fokusert på instruksjoner, at jeg bare gav opp :P

Hun ble så fascinert av alt mulig, fugler, sommerfugler, blomster, brennesle, greiner med knopper og blader - ALT annet enn det å være skuespiller, selv om hun veldig gjerne ville være med å lage film. Akk.. :) Men gøy er det å se resultatet i allefall :)

edit: GEIR! Jeg kjøpte Buzz The Big Quiz her en gang i høst.. Hun sitter konstant med det, og spiller på alle fire buzzene. ;) Pluss at hun er en kløpper på å zappe mellom alle Disney-kanalene!

Skrevet

hehe!

Hadde en liten fetter på besøk her en gang. Siden jeg var travelt opptatt med lekser bare plasserte jeg han forran GTA: Vice city. Det jeg tenkte var at han kunne kjøre litt bil ol. Mens jeg satt å gjorde lekser fant denne lille smarte gutten ut at han kunne skaffe "pang pang", ved å slå eller skyte på folk. :grin:

Ved middagsbordet litt seinere oppstod det en litt pinlig situasjon da denne lille gutten begynte å spørre om diverse våpen- og andre voldlige spørsmål fra spillet, forran foreldrene... :grin:

Skrevet

Dette er skutt med et Canon XL H1, men ikke med optikken som du ser på bildene. Jeg brukte den nye vidvinkel-optikken som kom nå på nyåret..

canon_xl_h1_camcorder_1.jpg

Canon_XL_H1_BIG.jpg

Det gjør opptak i HDV på tape, dessverre, men kan kjøre ukomprimert HD og SD-SDI ut, så mulighetene for kvalitetsopptak er store!

Skrevet

Det koster noen indianere ja.

Tom: Om det er jobben eller fars eiendom vet jeg ikke hva jeg skal svare på. Det står i allefall daglig i en bag halvannen meter fra her jeg sitter å knoter rundt på både PC og Mac.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...