Ola Haldor Voll Skrevet 4. mai 2007 Skrevet 4. mai 2007 Just for the kicks - om dere har lyst til å se litt bak kulissene til hvordan jeg lager FS-videoene, kan jeg skrape sammen allerede eksisterende materiell jeg har liggende fra FS-flyvninger, evt. fly nye turer og filme med kamera samt ta opp on screen mens jeg klipper og limer og lager det hele til noe delikat snadder dere kan kaste dere over og slakte eller rose. Bakgrunnen til at jeg selv ønsker å gjøre det, er at det kanskje kan bli en litt annerledes video som forhåpentligvis vil gi litt god smak? Gi meg litt tilbakemelding på det! Kjedelig å sette i gang et sånt prosjekt om det bare blir to-tre stk. som vil ta seg tid til å titte og gi tilbakemelding. Siter
Rolf Arne Beck Skrevet 4. mai 2007 Skrevet 4. mai 2007 Kommer litt ann på hva du bruker for å redigere videoene dine? Windows Movie Maker, blir bare klipp og lim, men hvis du bruker noe mer avansert skulle jeg gjerne sett hva slags teknikker du bruker Siter
Åge Storli Berg Skrevet 4. mai 2007 Skrevet 4. mai 2007 Hehe, regner med Ola Haldor bruker noe mer avansert enn moviemaker Han jobber jo med video til vanlig Siter
Andreas Nysveen Skrevet 4. mai 2007 Skrevet 4. mai 2007 Dine videoer har ikke skuffet enda Ola Haldor. Så hvis du mener at det kan bli en ny og spennende film, ser jeg frem til å se den Siter
Stig Harald Ådland Skrevet 4. mai 2007 Skrevet 4. mai 2007 Kjør på! Kan sikkert være lærerikt for oss som ser på og artig å lage for deg. Siter
Knut Arne Nygård Skrevet 4. mai 2007 Skrevet 4. mai 2007 Det hadde vore artig å sett ein proff i aktivitet ja. Kjør på. Siter
Elias Lundereng Skrevet 4. mai 2007 Skrevet 4. mai 2007 Ola bruker nok Vegas? (Ikke skyt meg hvis jeg tar feil.) Hadde vært veldig gøy å sett bak kullissene på dine filmer, som er så fine! Kjør på! :grin: Siter
Olaf Ghanizadeh Skrevet 4. mai 2007 Skrevet 4. mai 2007 Ola bruker nok Ikke Sony Vegas. Ola Haldor bruker Apple Final Cut Studio, Apple Shake og Adobe After Effects. Stemmer ikke det? Siter
Tom Knudsen Skrevet 4. mai 2007 Skrevet 4. mai 2007 En god bildebehandler vet å sette pris på kvalitet og performance. Så han bruker nok garantert MAC relaterte program som Olaf her sier ja.. Men for all del, kjør på Ola Haldor, blir det noe alla tissekø filmen din så kan den bli både morsom og vellaget. Siter
Marius Helstad Skrevet 4. mai 2007 Skrevet 4. mai 2007 Ola. Jeg vil se hvordan lærer sikkert veldig mye!! Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 4. mai 2007 Forfatter Skrevet 4. mai 2007 Oisann! Dette tok av mer enn jeg hadde trodd gitt! Positiv overraskelse å stå opp til (jada jada.. jeg har et godt sovehjerte når jeg vet jeg ikke skal gjøre noe spesielt dagen etterpå.. :whistle: ) Nei, det er ikke snakk om at jeg sitter med iMovie eller Windows Movie Maker, og det er heller ikke snakk om at jeg sitter i Vegas. Har aldri rørt Vegas - og kommer nok ikke til å gjøre det heller. No offence. Sitter daglig på en Mac Pro med fleskefete prosessorer som er lagd for å kverne pixler, og dermed er valget enerådende - Final Cut Pro. Har ennå ikke vært innom Shake til FS-video - men hvem vet.. Alle effekter og sånt tidligere, har jeg gjort i After Effects - stemmer stemmer.. Jeg kan legge ut et lite klipp nå senere i dag med noe gammelt materiell fra MD-11-flyturen fra ENGM til ENVA som visstnok falt i smak, samt en småflytur rundt Brønnøysund, hvor jeg klipper litt i Final Cut, så kan dere uttale dere videre om dere syns det er spennende Siter
Karl Mathias Moberg Skrevet 4. mai 2007 Skrevet 4. mai 2007 Siden han har en Mac Pro, går jeg ut ifra at han bruker Final Cut Pro. Ingenting slår det programmet! Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 4. mai 2007 Forfatter Skrevet 4. mai 2007 Er på tur ut nå for å beise noen porter på kirka, så dette ble bare veldig røft.. Det jeg tenkte meg til den "skikkelige videoen" var at jeg skal snakke litt om hvorfor jeg gjør det jeg gjør og generelt vise hele prosessen fra flyvning til ferdig video, med en del tidshopp slik at dere slipper å sitte å se på fire timer klipp og lim! http://www.olahaldor.net/shite/flightsim.no/bronnoyfcp.wmv - ca 25mb Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 4. mai 2007 Forfatter Skrevet 4. mai 2007 Og en MP4-versjon for de få av dere (Olaf!?) som sitter på Mac og ikke får åpnet Windows Media v9.. http://www.olahaldor.net/shite/flightsim.no/bronnoyfcp.mp4 Siter
Hans Chr Haaland Skrevet 4. mai 2007 Skrevet 4. mai 2007 Og en MP4-versjon for de få av dere (Olaf!?) som sitter på Mac og ikke får åpnet Windows Media v9.. Thank you! Jeg får åpnet wmv versjonen også, men da hakker det en del. Du skulle vel ikke tilfeldigvis vite hvorfor? Siter
Olaf Ghanizadeh Skrevet 4. mai 2007 Skrevet 4. mai 2007 Siden han har en Mac Pro, går jeg ut ifra at han bruker Final Cut Pro. Ingenting slår det programmet! [/quote Det er mulig, men lite nødvendig til amatørfilm. Da holder Express lenge, mener jeg. Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 4. mai 2007 Forfatter Skrevet 4. mai 2007 Og en MP4-versjon for de få av dere (Olaf!?) som sitter på Mac og ikke får åpnet Windows Media v9.. Thank you! Jeg får åpnet wmv versjonen også' date=' men da hakker det en del. Du skulle vel ikke tilfeldigvis vite hvorfor? [/quote'] Kan være at det er fordi den kjører i min oppløsning på skjermen, og er nesten like høy oppløsning som den største HDTV-oppløsningen.. Dermed kan det godt hende det er fordi maskina di ikke leker med så store videofiler. Men kan godt lage i flere oppløsninger når jeg ordner the real deal Nå trenger vi ikke gjøre dette til en for/imot Final Cut Express eller Final Cut Pro-diskusjon - saken er i allefall at jeg bruker Final Cut Pro, som en del av programvaren som finnes i Final Cut Studio-pakka - og kunne for alt i verden ikke tenkt meg å jobbet med Express, da det er særdeles mange avanserte, men lett manøvrerbare funksjoner som ikke eksisterer i Express. Går spesielt mye på XML-eksport/import og tidskoder. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.