Ola Nordmann Skrevet 3. mai 2007 Skrevet 3. mai 2007 Jeg skal faktisk ha teoretisk eksamen i kroppsøving som privatist om ikke så lenge. Jeg har ikke fått noen pensumliste, så jeg vet ikke hva jeg skal lese på. Eneste jeg har å gå etter er teoriboka Gymnos (2006 utgaven), men kapitelet som tar for seg VG3 er på bare 20 sider og handler stort sett bare om treningsplanlegging og treningsprogram. Og det blir jo litt lite når prøven varer i 3 timer. Så hva er det ellers lurt å lese på til eksamen, og hva må jeg kunne? (Nei, jeg strøk ikke i kroppsøving, jeg siste året på Vgs. som privatist) Siter
Øyvind Grassdal Skrevet 4. mai 2007 Skrevet 4. mai 2007 Bør vel skummlese alt i boka slik at du har litt peiling på hva som står der. Jeg ville tror at også idrettsskader er litt viktig. Siter
Tom Knudsen Skrevet 4. mai 2007 Skrevet 4. mai 2007 Vel dette må vel gjelde Idrettslinje eller noe i den duren.. For sist jeg gikk på skolen så fantest det ikke eksamen i gym?? hehe er jeg bare gammel eller er dette noe helt nytt? Bare lurer. Siter
Fredrik Edvardsen Skrevet 4. mai 2007 Skrevet 4. mai 2007 Er vel det at William tar faget som privatist, og da er det jo vanskelig å evaluere ham på bakgrunn av noe annet enn en skriftlig eksamen. Siter
Ola Nordmann Skrevet 4. mai 2007 Forfatter Skrevet 4. mai 2007 Vel dette må vel gjelde Idrettslinje eller noe i den duren.. For sist jeg gikk på skolen så fantest det ikke eksamen i gym?? hehe er jeg bare gammel eller er dette noe helt nytt? Bare lurer. Nei, det er allmenfag Siter
Lars B. Frostad Skrevet 4. mai 2007 Skrevet 4. mai 2007 Når jeg selv gikk på VGS for over 10 år siden, hadde vi også teoretisk prøve i Kroppsøvning. Dette er helt normalt for alle som går/gikk på Allmennfag i alle fall. Siter
Jon L Skrevet 4. mai 2007 Skrevet 4. mai 2007 jeg tok privatist eksamen i gym for ca 6 måneder siden. Jeg hadde ikke lest noen ting, men fikk en 4'er som jeg er fornøyd med Spørsmålet jeg fikk var hvordan ryggen var bygd opp, hva slags øvelser du kan gjøre for å forebygge ryggskader osv. Det meste står i den gymboka du nevnte, og det meste kan du bare skrive en haug med tull på å få en grei karakter Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.