Hans Chr Haaland Skrevet 3. mai 2007 Skrevet 3. mai 2007 Her er et eksempel på ekstremt billig og bra "surround": KLIKK! Eneste kravet er at du MÅ ha hodetelefoner for at det skal virke. Du skal se at du blir mye mer overbevist av dette med hodetelefoner til 49.90,- på Rimi, en med Sony hjemmekino surround til 49 000,- EDIT: Jeg kan også nevne at dette er en gammel teknikk som ble tatt i bruk på slutten av 1800 tallet. Ikke noe rocket sience med andre ord ;-) Siter
Olaf Ghanizadeh Skrevet 3. mai 2007 Skrevet 3. mai 2007 Ah, Virtual Barbershop ja. Hørte den for en stund siden. Den er utrolig kul! Siter
Tom Knudsen Skrevet 3. mai 2007 Skrevet 3. mai 2007 Dette er noe av det sykeste å råeste tingen jeg har vært borti.. Fytti katta Fikk både frysninger og kilinger av denne tingen her hehe drit skoy Finnes det flere av samme kvalitet? Siter
Krister Bye Skrevet 3. mai 2007 Skrevet 3. mai 2007 imponerende.. lukk øyene med et headsett på ørene.. fikk litt frysninger i slutten ja når han hvisker deg i øret Siter
Hans Chr Haaland Skrevet 4. mai 2007 Forfatter Skrevet 4. mai 2007 Finnes det flere av samme kvalitet? Tja' date=' det finnest hvertfall flere. Jeg synest den første jeg la ut er den beste, men jeg legger ut resten også. Fyrstikker Hunder Hårføner Fyrstikkeske <-- Denne er egentlig utrolig bra for den viser også at dette fungerer ikke bare på det horisontale planet, men også på det vertikale. Bjelle Saks Stemme Så kan dere jo gå i CD hylla hjemme og se om dere finner Pink Floyd - The Final Cut, og høre på den plata med hodetelefoner. Siter
Tom Knudsen Skrevet 4. mai 2007 Skrevet 4. mai 2007 Fett.. Den med fyrstikkene var ikke så dårlig heller, og ikke kjerringa på slutten.. Ble nesten litt uggen i beina her he he synd jeg ikke het Gino.. Siter
Johan Holmseth Skrevet 4. mai 2007 Skrevet 4. mai 2007 Med en gang den startet åpnet de et vindu eller noe. Jeg snudde meg raskt til høyre for å se om vinduet åpnet seg :crazy: Siter
T. Paulsen Skrevet 4. mai 2007 Skrevet 4. mai 2007 Jeg begynte å dukke da han satt igang med saksa... Siter
AMO Skrevet 4. mai 2007 Skrevet 4. mai 2007 Jeg gjorde akkurat som Johan, jeg så rett til høyre og skvatt da de åpnet vinduet! Noe så rått er det lenge siden jeg har sett Genialt! Edit: De åpner jo faktisk døren da, hørte jeg nå Siter
Jon Berg Jørgensen Skrevet 4. mai 2007 Skrevet 4. mai 2007 Utrolig bra den, skulle til å si ifra om at de kanskje ikke skulle snakke så høyt fordi noen kunne bli forstyrret, så kom jeg på at det var inni hodetelefonene :grin: Siter
Tom Knudsen Skrevet 4. mai 2007 Skrevet 4. mai 2007 værst synes jeg det var med plastikk posen over hodet.. Hør den med litt medium høy lyd da.. huff frysninger bare ved tanken . Siter
Gjest Skrevet 5. mai 2007 Skrevet 5. mai 2007 Sykt bra! Fikk gåsehud når han kom med barbermaskinen Siter
Andreas Grindvoll Skrevet 5. mai 2007 Skrevet 5. mai 2007 Jeg startet lydfila og ventet på at noe skulle skje. I mellomtiden lurte jeg på hvorfor naboen drev å bråkte på terrassen min. Terrassen er i 3/4.etg... Siter
Åge Storli Berg Skrevet 5. mai 2007 Skrevet 5. mai 2007 Artig dette.. Dersom man har lydtette hodetelefoner og lukker øynene. Min far har slike hodetelefoner med mikrofon(slik som er brukt til disse opptakene). Det spesielle med de er at mikrofonene er plassert slik som i et øre, det er plast der det er hud osv Bilder: Siter
Tom Knudsen Skrevet 5. mai 2007 Skrevet 5. mai 2007 Men spørsmålet må være: Hvor finner vi flere slike lyder? EDIT Never mind http://freesound.iua.upf.edu/tagsViewSingle.php?id=1190 Siter
Hans Chr Haaland Skrevet 5. mai 2007 Forfatter Skrevet 5. mai 2007 Artig dette.. Dersom man har lydtette hodetelefoner og lukker øynene. Min far har slike hodetelefoner med mikrofon(slik som er brukt til disse opptakene). Jeg vil tippe, uten å være 100% sikker, at i hvertfall virtual barber shop er tatt opp med et ordentlig kunsthode, der mikrofonene sitter inne i "øregangene". Men prinsippet er det samme da, bare med et ekte kunsthode blir det enda mer naturtro en med binural headphones. Siter
Gjest Skrevet 5. mai 2007 Skrevet 5. mai 2007 Her var en kul en! 1 2 3 OG DEN KULESTE! Edit P-51 passing Siter
Åge Storli Berg Skrevet 5. mai 2007 Skrevet 5. mai 2007 Dette er et ordentlig kunsthode JVC Binaural... Siter
Hans Chr Haaland Skrevet 5. mai 2007 Forfatter Skrevet 5. mai 2007 Dette er et ordentlig kunsthode JVC Binaural... Sorry, så det nå. Jeg synest nemlig først at det så ut som et headset der micene var plasert utenpå headsetet (det finnest det også nemlig), men så nå at det gikk "øreganger" inn i skallen. Har du gjort mye opptak med det? Siter
Åge Storli Berg Skrevet 5. mai 2007 Skrevet 5. mai 2007 Jeg har ikke gjort noe opptak selv nei. Når jeg hørte Virtual Barbershop skjønte jeg at dette måtte være spilt inn med noe slikt. Så jeg tok med kunsthodet opp fra kjelleren i dag, driver og leker litt med det... Fikk også et gammelt miksebord av en onkel i dag, som jeg driver og tester kunsthodet på Siter
Hans Chr Haaland Skrevet 5. mai 2007 Forfatter Skrevet 5. mai 2007 Tøft. Du må legge ut noen opptak da vist du får til noe tøft :-) Kunsthode er den mest geniale måten og lage "surround" på. Knuser lett dolby 5.1 :cool: Siter
Åge Storli Berg Skrevet 5. mai 2007 Skrevet 5. mai 2007 Noe tips til hva jeg skal spille inn da:P? Lekte litt med keyboardet før i dag.. Siter
Ivar Hestnes Skrevet 5. mai 2007 Skrevet 5. mai 2007 Noe tips til hva jeg skal spille inn da:P? Lekte litt med keyboardet før i dag.. Tja, ta deg en tur opp til Værnes davel, og ha med filmkamera. Så kan du lage en fly-movie med surround Det hadde vært kult ja Siter
AMO Skrevet 5. mai 2007 Skrevet 5. mai 2007 Wow, filme en klappsetetur med den typen mikrofoner og filmkamera, det hadde jo vært helt rått!!! Siter
Åge Storli Berg Skrevet 5. mai 2007 Skrevet 5. mai 2007 Hehe, blir mye å dra på isåfall.. Må jo ha forsterker til kunsthodet, og en harddisk-recorder isåfall Et bilde av utstyret slik det er nå: Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.