Skrevet 3. mai 2007 17 år Aeroflot Nord sin flykaptein og flyvertinne som ble stoppet i Tromsø på mandag er fengslet. Blåste 1.5 på alkometeret. Flykaptein og flyvertinne fengslet Flyvertinne fengslet
Skrevet 3. mai 2007 17 år Den 49 år gamle kapteinen om bord forklarte at han ikke hadde merket noe til at flyvertinnen skulle være beruset. I tillegg fraskrev han seg ansvaret for saken. – Det var ikke jeg, men sjefspiloten om bord i flyet som hadde ansvaret for sikkerhet i flyet, sa han i retten. Kall meg en idiot, men jeg trodde kapteinen var "sjefspiloten"? edit: herregud, sensurere ordet i.d.i.o.t? Selv Cartoon Network lar det ordet passere :crazy:
Skrevet 4. mai 2007 17 år Tja.... ein kan jo faktisk vere kaptein uten å vere PIC. det kan vere to kapteinar på same flygning, men kun ien som har utøvande makt som PIC. Så å fråskrive seg ansvaret kan vere heilt greit det dersom det ikkje er han som er ansvarleg. Det står ingenting om rangen til sjefspiloten, men eg går ut ifrå at han må vere av same, eller høgare rang enn vedkommande kaptein som havna i buret. Kva som er logisk ifrå kapteinen som no sit fengsla, er jo ein annan sak. Dersom han hadde mistnake om at noko var gale, burde han ha gitt beskjed til sin kollega om dette.
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.