Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Det finnes haugevis av streamer for live ATC' date=' men det å dele lydfiler med gammel ATC-snakk for en måned siden er altså ulovlig? Hmm, synes det skurrer litt hos meg iallefall. [/quote']

Det reagerte jeg og på... Det legges jo også ut mp3-filer som er innspilt, og en haug med streamer...

Det er jo streamene som burde vært ulovlig, om noe skulle vært det...

Skrevet

Så morsomme vi var i dag da,Cato? Har vi stått opp med feil bein i morges eller?

Sier bare hææææ der det mobb Cato uken eller folkens?

Klarer dere ikke å holde slike kommentarer som over til dere selv, ja så ender dere bare opp med at Cato ikke gidder å svare på spørsmål ang ATC relaterte ting..

Den dagen folk slutter å svare når det faktisk har mye å bidra med fra yrket sitt, ja den dagen har flightsim.no blitt senket ned mange hakk av drittale typer som ikke klarer å holde tuten for seg selv... Meg inkludert innimellom..

PS sitatet er ikke siktet til person, men heller til standarden i svarene her på forumet.

Negativ holdning med sure innlegg sier jeg.. Rart folk slutter å svare

Herregud. Sorry at jeg spurte, skal ikke gjenta seg!

Herregud Stian, hva slags kvinnfolk er du? Ingen svarer sånn vet du annet en kjerringer..

Beklager med stakkar for et irriterende kommenater.. hehe har sett mange gode og vel argumenterte fra din side før.. Men dette var som å høre kjerringa mi her hjemme

" sorry jeg spurte, skal ikke gjenta seg..."

Ja riktig...

Ok nå har jeg blåst av meg....

Til Cato..

Bry deg like mye om dette som om 2 graders stigning i hastigheten på vinden under 5 knop. :crazy:

Skrevet
hehe nei det skal nok mer til for at jeg begynner å bry meg:) Mange pubertetssvar her inne til tider:)

Alltid den såkalte Puberten som skal ha skylda ja. Din egen feil at du rota det til er for det første. Du fremviser at dette ikke er lovlig, noe det i grunnen er. Dette gjør du fordi du selv er imot streaming og utlegging av ATC-opptak. Så mitt spørsmål er:

Hvorfor svarer du i det hele tatt i denne posten når innleggene dine ikke har noenting med saken å gjøre? Du er en veldig grei fyr synes jeg. Din info du deler med oss angående METAR og andre saker er veldig fint. ;) Men akkurat det med å si noe som ikke er sant i en post for din egen del er jeg skuffet over.

Skrevet

Sier bare hææææ der det mobb Cato uken eller folkens?

Neida,Cato er en kjempeflott kar han,og sikkert en veldig god ATC ;)

Herregud Stian, hva slags kvinnfolk er du? Ingen svarer sånn vet du annet en kjerringer..

Det kom jo virkelig fra rett kjeft det da.Din kommentar er mye mere "pubertetisk"(som dere alltid skylder på) en det Stian's kommentar er. Det finnes ingen grammatikk-regler i Norge for hvordan en mann skal snakke,eller hvordan en kvinne skal snakke.

Om din kone sier det samme som Stian,så kan vel ikke Stian vite det?

Ha en flott da videre ;)

Skrevet

Høflighet, Tom. Høglighet.

Her unnskylder Stian seg for noe han trodde var lov, men som ikke godtas av andre medlemmer her. Det er bra at du gjør det, Stian! Du kommer nok lengre i livet ved å snakke "kvinnfolkprat" en ved å snakke "gutteprat".

Skrevet

Var ikke meningen å gå så har til verks, men det er å sabla my rart på forumet om dagen at i enkelte tilfeller så klarer man ikke å dy seg..

Uansett.. Stå på Cato og alle andre..

Skrevet

Haha likte hvordan Tom sitt første innlegg startet med en oppvask av alle de "negative holdningene med sure innlegg" og så forsetter nedre del av posten med kommentaren "Herregud Stian, hva slags kvinnfolk er du? Ingen svarer sånn vet du annet en kjerringer"

Men jeg tilgir Tom for han har så mange fine guider til FS :crazy:

Selv syns jeg det skulle vært større tilgjengelighet på ATC opptak. Lærer veldig mye av det, spesielt de som er fra en eller annen form for nødsituasjon. Skjønner at noen vifter med Beskytt-de-involvertes-identitet-flagget når noe sånt dukker opp. Antar det er mobbing/forhåndsdømming de er redde for, men selv syns jeg det er en ukulur det da burde bli gjort noe med og ikke bare konsentrere seg om å unngå at folk finner ut hvem det er som har vært i gitte situasjoner.

Hadde selv en fin forelesning av en flyger som hadde opplevd en nødsituasjon og han forklarte hvordan han kom inn i situasjonen, hvordan han opplevde det og hva han gjorde med det. En stund senere snakker jeg med noen piloter og nevner at jeg hørte på det foredraget til denne piloten som de alle kjente. Da fikk jeg kommentaren "Ja, han liker å skryte av den hendelsen" samt diverse forklaringer på hva han gjorde feil og etc. Det er en ukultur jeg syns man bør bli prøve å bli kvitt og ikke bare prøve å unngå at noen finner ut hvem de kan mobbe. Folk må da forstå av vi kan alle havne i farlige situasjoner, uansett om det var vår skyld eller ikke. Å det å være villig til å dele erfaringen sin med andre er veldig viktig, spesielt innenfor flyklubber som gjerne er der nye piloter starter.

Sitat jeg leste for en stund siden :grin:

As a new pilot you start with two bags. One is filled with Luck and the other is empty. The trick is to fill the empty bag with experience, before your run out of luck.
Skrevet

Enig med deg, Hørte akkurat på atc-tape, arlanda ulykken der SAS gikk ned rett etter avgang. vi har mye å lære av erfarings-utveksling. Vi har et system basert på hendelser, som det stadig dukker opp nye ting på. Ting som en ikke tenker på, og som hjelper oss å takle simultane situasjoner.

sure inlegg:

Noen har en dårlig dag, noen misforstår, noen tror de vet, noen utaler seg uten og ha peiling, mest for å bare være med.

Det er jo dette som gjør seg. tenk om vi alle visste alt, om alt og alle. For en kjedelig tilværlse dette måtte vært.

Cato tåler nok å lese litt av hvert, og jeg er sikker på at dere ikke klarer å "skremme" hverken han eller andre fra forumet. Ta det med et smil :grin:

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...