Gjest Skrevet 28. mai 2001 Skrevet 28. mai 2001 Hej. Jeg ville høre om nogen havde prøvet at flyve MD 81 og om nogen evt. ville fortælle mig om deres oplevelser Jeg skal flyve med en MD 81 til Mallorca til sommer fra Aarhus Lufthavn (flyplass) Siter
Christer Elde Skrevet 28. mai 2001 Skrevet 28. mai 2001 Ja. Jeg har flydd MD-81 for bare noen måneder siden. Den er omtrent helt lik MD-82/83/ Kabinen er nokså stor med fem mann i bredden og midtgang. Motorene ligger inntil flykroppen. Sitter du på bakerste rad ser du ikke annet enn en motor ut av vinduet og du hører absolutt ingenting. God tur til Mallorca!!! Christer Elde Siter
Peter Nørkjær Skrevet 29. mai 2001 Skrevet 29. mai 2001 En gang MD-80 fan - altid MD-80 fan!!! Men, når alt kommer til alt, så er de fleste flytyper vel ens for passagererne, interiøret varierer måske, men selve oplevelsen er vel på linie med de fleste andre typer af samme årgang. Det der (i mine øjne) gør MD-80'eren så speciel er dens specielle udformning, blandt andet med vinger (og dermed Z-aksen) langt tilbage fra midten. I FS betyder det jo blandt andet helt specielle taxi-egenskaber. Men som passager i real-life er der ikke det store at bemærke, andet end, at des længere fremme du sidder des lavere motorstøj. God tur! PS, hvem flyver MD-80 syd på fra Århus? Siter
Michael Olesen Skrevet 29. mai 2001 Skrevet 29. mai 2001 Fra juni til august begynder rejseselskaberne Ving, Tjæreborg og Spies at flyve fra Århus til flere forskellige feriemål sydpå. Ruter bliver fløjet med Premier og SAS, så det må være SAS der står for MD80 delen [image]images/icons/cool.gif" border="0[/image] Siter
Peter Nørkjær Skrevet 29. mai 2001 Skrevet 29. mai 2001 Nå okay. Det var nyt for mig, at SAS fløj charter for de selskaber. Det bliver jo dejligt med MD-80'ere i Århus igen. Siter
Simen Trovatten Taraldsen Skrevet 29. mai 2001 Skrevet 29. mai 2001 quote: Opprinnelig postet av Christer Elde: Sitter du på bakerste rad ser du ikke annet enn en motor ut av vinduet og du hører absolutt ingenting. Jeg er kan nok kalle meg en MD-fan jeg også. Og da særlig MD-80 og MD-90. Hadde meg en fin tur til London i OY-KIL (Kaare Viking) MD-90 i februar. Da satt jeg nest bakerst ved vinduet, og hadde luftinntaket til motoren midt på vinduet. Støyen var ikke sjenerende, snarere tvert imot [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] Her var det også bare tre seter på den ene siden, og en liten "galley" på andre siden. Fikk en følelse av at flyet var mye større enn det det var pga. dette. Og utsikten over London under innflyving til 27R var super! [ 30-05-2001: Endret av: Simen Trovatten Taraldsen ] Siter
Gjest Skrevet 30. mai 2001 Skrevet 30. mai 2001 Hej igen. Jeg takker for alle svar vedr. MD 81. Og Ja, jeg skal flyve med SAS Md81 til Mallorca.......... Århus Lufthavn - Palma De Mallorca :-) Siter
Timmy Brandt Skrevet 30. mai 2001 Skrevet 30. mai 2001 Opprinnelig postet av Christer Elde: Ja. Jeg har flydd MD-81 for bare noen måneder siden. Den er omtrent helt lik MD-82/83/ Kabinen er nokså stor med fem mann i bredden og midtgang. Motorene ligger inntil flykroppen. Sitter du på bakerste rad ser du ikke annet enn en motor ut av vinduet og du hører absolutt ingenting. God tur til Mallorca!!! Jeg fløy MD-81, ARN - OSL, og satt på nest bakerste rekke (dvs at jeg hadde motoren rett ved siden av meg) Det var kun ved takeoff og ved reverse etter landing som det var mye lyd (og revers var MYE!! lyd), ellers var det meget stille bak der. Satt alene med kjæresten, så det var bare koselig bakerst [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.