Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dummies Guide To Aviation Law - To get you started!

 

1) ATC always make THE RULES.

 

2) No PILOT can possibly know all THE RULES.

 

3) If ATC suspects the PILOT knows all THE RULES, he must immediately change some or all THE RULES.

 

4) ATC is never wrong.

 

5) If ATC is wrong, it is due to a mis-understanding which was a direct result of something the PILOT did or said wrong.

 

6) The PILOT must apologize immediately for causing such misunderstanding.

 

7) ATC may change their mind at any time.

 

8) The PILOT must never change his mind without the express consent of the ATC.

 

9) ATC is ready when he/she is ready.

 

10) The PILOT who doesn't abide by THE RULES is grounded.

 

Skrevet

The good thing about being ATC? You get to talk to pilots every day...

 

Squawker så 7600 og skrur av radioen, så kan du si hva du vil og se om jeg bryr meg... ;)

 

 

Hilsen Torbjørn

Skrevet
Nei' date=' men det var ikke det Cato spurte om... ;) Jeg svarte på spørsmålet han stilte.

 

 

Hilsen Torbjørn [/quote']

 

Hehe riktig riktig. :) Hadde vel vært like pyton og landet om natten, og på short final fått samtlige lys på max:) Blir vel go-around av slike ting:)

Skrevet

Hehe riktig riktig. \\:\\) Hadde vel vært like pyton og landet om natten, og på short final fått samtlige lys på max:) Blir vel go-around av slike ting:)

 

In that case scenario - No more ATC to adjust nobs and gadgets..

 

and by the way the finnes kjekke ting aom f.eks Autoland system

 

og fluoriserende farge på banemerkingen..

 

 

 

 

 

 

 

Skrevet

Det er nok mange utfordringer med nattlandinger, både med og uten lys! Kan tenke meg at det gir en helt annen dimensjon av opplevelser, hvis man skal treffe ett helikopter dekk, midtvinters, med høye bølger og snøstorm midt i svarteste Barentshavet! ;)

Skrevet
Hadde vel vært like pyton og landet om natten, og på short final fått samtlige lys på max:) Blir vel go-around av slike ting :)

 

Hmmm... Det var egentlig i god idé! Kanskje det faktisk gjør at jeg trekker meg litt bakover, og drar litt i stikka samtidig slik at jeg faktisk flare'er istedenfor å fly den i bakken med 600ft/min? Må teste imorgen kveld når vi kommer tilbake fra Basle... :)

 

Kan dere bytte ut alle pærene også med sånne "tanning bulbs", slik at vi får litt farge i samme slengen?

 

 

Hilsen Torbjørn

Skrevet

Med småfly har man jo landet uten banebelysning, men nå er jeg blitt så bortskjemt at det nesten er skummelt når man ikke har CL-lys og banen er 30m bred

 

Da skal du være glad for at du ikke flyr her på berget der flyplasser med CL-lys er en lukus og få oppleve. Men nå har i allefall Skagen (ENSK) fått CL-lys.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...