Tore Stabell Kuloe Skrevet 15. oktober 2007 Skrevet 15. oktober 2007 røde, orange, grønne, gule, hvite, blå.. Husk bare å lese litt om lysdioder før du kobler strøm til dem. Det er ikke så enkelt som lyspærer:) Siter
Johan Luiggi Skrevet 16. oktober 2007 Skrevet 16. oktober 2007 Holder fortsatt pâ med Avroen min. Men er det noen som vet om noen butikker i Oslo som har et godt utvalg av modellfly? Siter
Frank Tore Evensen Skrevet 16. oktober 2007 Forfatter Skrevet 16. oktober 2007 Shit, jeg sakker akterut i forhold til dere gutta ser jeg ;)Nå må jeg få kjøpt meg et nytt sett snart, på Strømmen har de en fin butikk med MYE utvalg. Jeg pleier å handle der. Sindre Holberg: Du er jammen ivrig du, det er bra. Legg ut bilder når du bygger, moro å se! Concorden blir bra den! Setter du den sammen før du maler understell og sånn? Siter
Frank Tore Evensen Skrevet 16. oktober 2007 Forfatter Skrevet 16. oktober 2007 Holder fortsatt pâ med Avroen min. Men er det noen som vet om noen butikker i Oslo som har et godt utvalg av modellfly? Er det ikke en butikk i Oslo som heter Smallsize eller noe? Lurer på om de kan ha noe. Ellers tror jeg de driver primært med radiostyrt. Siter
Johan Luiggi Skrevet 16. oktober 2007 Skrevet 16. oktober 2007 Hvis det er Smallsize i Skovveien du snakker om har jeg vaert der. Bare krigsfly av moddelene der. Tror heller jeg fâr kjöpe pâ ebay. Siter
Sten Arne Bryde Skrevet 16. oktober 2007 Skrevet 16. oktober 2007 www.hobbyland.no web butikk, 2 butikker i stor-oslo, samt bergen og trondheim. Siter
Alexander Nilsen Skrevet 16. oktober 2007 Skrevet 16. oktober 2007 røde' date=' orange, grønne, gule, hvite, blå..Husk bare å lese litt om lysdioder før du kobler strøm til dem. Det er ikke så enkelt som lyspærer:)[/quote'] Litt off-topic her, det som er morsomt med dioder er å finne en vanlig strøm-kabel, feste hver av pinnene til dioda på ledningene inne i kabelen, passe på at de ikke står for nærme hverandre, ta gjerne litt sølv/gaffa teip rundt hver av ledningene. Når det er gjort, stappe hele greia i stikkontakta og [[color:#FFFFFF]______[/color]] (hvitt lys) :grin: Siter
Ivar Hestnes Skrevet 16. oktober 2007 Skrevet 16. oktober 2007 Linker til en god side om hvordan man kobler dioder LED guide Siter
Johan Luiggi Skrevet 17. oktober 2007 Skrevet 17. oktober 2007 Takk for linken Sten-Arne, der fant jeg mye jeg skal handle inn! Siter
Sindre Holberg Skrevet 17. oktober 2007 Skrevet 17. oktober 2007 Shit' date=' jeg sakker akterut i forhold til dere gutta ser jeg ;)Nå må jeg få kjøpt meg et nytt sett snart, på Strømmen har de en fin butikk med MYE utvalg. Jeg pleier å handle der. Sindre Holberg: Du er jammen ivrig du, det er bra. Legg ut bilder når du bygger, moro å se! Concorden blir bra den! Setter du den sammen før du maler understell og sånn? [/quote'] Ja, jeg gjør det ja. I går vettu, da kjøpte jeg en 737-800 Ryanair i 1:144 og en A380 New livery. Airbusen er 50 cm lang, og har et vingespenn på 56 cm!! I skala 1:144!! 737 kostet 169 kr og airbusen kostet 268 kr. Bilder kommer! Sindre Siter
Frank Tore Evensen Skrevet 19. oktober 2007 Forfatter Skrevet 19. oktober 2007 Da svei jeg av noen kroner igjen. Denne gangen ble det en Boeing 747-200 Denne modellen er bra detaljert, faktisk VELDIG bra. Her har jeg anledning til å vise hvordan den ser ut inni også: Venstre side har åpne paneler slik at man kan se inn. Seter og "lounge" i 2.etg er synlig, flyvertinner inkludert Men planlegger å tette disse igjen med et donor-fly jeg har liggende, vil heller ha et helt fly. Ellers skal flaps og slats henge ute pluss airbrakes. Mulig jeg går hele veien og legger lys på den også, vinger og rotating beacons. Kan bli interessant dette Siter
Frank Tore Evensen Skrevet 3. november 2007 Forfatter Skrevet 3. november 2007 Begynner å nærme seg nå. Mulig jeg blir ferdig imorgen med dette flyet. Noen bilder: (husk, ikke ferdig ennå) Takk for titten Siter
Paul Thomas Kvam Skrevet 3. november 2007 Skrevet 3. november 2007 Fint fly! Hvor kjøpte du det? Det samme lurer jeg på og. Dette kommer til å bli en nydelig display-model når den er ferdig bygget. Siter
Frank Tore Evensen Skrevet 3. november 2007 Forfatter Skrevet 3. november 2007 Takk, takk. Dette har jeg kjøpt på Strømmen. Hobbysjappa der. Siter
Frank Tore Evensen Skrevet 7. november 2007 Forfatter Skrevet 7. november 2007 Da er jeg ferdig med 747en. Siter
Johan Luiggi Skrevet 7. november 2007 Skrevet 7. november 2007 Pent! Mâ fâ bygget litt snart, ble litt demotivert etter at det hagla med dârlige kommentarer etter forrige fly, men det flyet har jeg begynt â male hvitt sâ man tror at det er et fly som skal paintes i nytt livery/selges. Siter
Johan Luiggi Skrevet 22. desember 2007 Skrevet 22. desember 2007 Har egentlig gitt opp litt da alt gâr pâ tverke nâr jeg bygger. Siter
Frank Tore Evensen Skrevet 23. desember 2007 Forfatter Skrevet 23. desember 2007 Jeg har kjøpt meg en TriStar til fra USA. Fikk den i posten igår Er også i 1:144. Har kjøpt Delta decaler også. Har gitt opp flyplass-prosjektet mitt, har ikke plass til det noe sted, med skal lage et diorama til Delta`en hvor den står parkert ved gate med bagasjebånd, fueltruck, mennesker og hele pakka. Siter
Sindre Holberg Skrevet 23. desember 2007 Skrevet 23. desember 2007 Tøft det. Som sagt tidligere: 1:144 blir litt i største laget kanskje :whistle: Siter
Frank Tore Evensen Skrevet 23. desember 2007 Forfatter Skrevet 23. desember 2007 Ja, men tenk så kult det hadde blitt. Fattern var ikke så interressert i å ha en hel flyplass i kjelleren, kan ikke skjønne det Får nøye meg med et diorama. Siter
Sindre Holberg Skrevet 23. desember 2007 Skrevet 23. desember 2007 Hadde vært knalltøft det, men hvem vil ha en modellrullebane på 20 m i kjelleren :whistle: Har du noen bilder kanskje?? Siter
Gjest Aleksander Milde Skrevet 23. desember 2007 Skrevet 23. desember 2007 De selger byggesett flymodeller på Lidl for 49kr :grin: Siter
Sindre Holberg Skrevet 23. desember 2007 Skrevet 23. desember 2007 Det har jeg aldri sett...Hvilke fly da? Siter
Frank Tore Evensen Skrevet 23. desember 2007 Forfatter Skrevet 23. desember 2007 Har ingen bilder ennå, har såvidt begynt planlegging. Skal også bruke interiøret fra forrige 747 jeg bygde og sette inn. Men må modifiseres endel siden 747 har bredere fuselage. Ser fram til å male nesten 400 seter Det skal være åpninger både til pax og bagasje så da er interiør på sin plass. dette prosjektet kommer til å ta tid, men gleder meg som en unge til å starte http://www.herpa.de/collect/(S(yhi54cawsnrpzq45ncruhl2s))/hitlist.aspx?StartingRecord=121&express=1&thumb=1&maxRecords=20&noresultserror=&sortField=ProductID&sortOrder=ASC&sk_collection_flag=&collection=&gruppe=&masstab=&productid=&sk_hersteller_e=%2A&sk_label_e=%2A&sk_serie_e=%2A&sk_typ_e=%2A&query=airport&sold_out=&sortiment=&termin=&use=1 Her er en del tilleggsutstyr jeg skal bruke, som mennesker, tow-truck, catering og bagasje-utstyr. Er i 1:200 skala men blir tilnærmet likt vil jeg tro. Ikke funnet noe i 144 skalaen desverre. Siter
Stig Enoksen Skrevet 24. desember 2007 Skrevet 24. desember 2007 Dæsken ta, den 747 var skikkelig rå. Ønske meg en sånn. Hadde en lignende Boeing 707-300 som vist her, men den var i 1:72 skala, så den tok rimelig stor plass da jeg var ferdig med den. Siter
Sindre Holberg Skrevet 12. mars 2008 Skrevet 12. mars 2008 Jobber for tiden med en 737-800 Ferdig med byggingen(-winglets, kommer kanskje på senere) Tenkte jeg skulle painte den i Norwegian farger(lage selv :!: ) Her er et bilde i hvit: Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.