Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 166
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Skrevet

Shit, jeg sakker akterut i forhold til dere gutta ser jeg ;)Nå må jeg få kjøpt meg et nytt sett snart, på Strømmen har de en fin butikk med MYE utvalg. Jeg pleier å handle der.

Sindre Holberg: Du er jammen ivrig du, det er bra. Legg ut bilder når du bygger, moro å se! Concorden blir bra den! Setter du den sammen før du maler understell og sånn?

Skrevet
Holder fortsatt pâ med Avroen min. Men er det noen som vet om noen butikker i Oslo som har et godt utvalg av modellfly?

Er det ikke en butikk i Oslo som heter Smallsize eller noe? Lurer på om de kan ha noe. Ellers tror jeg de driver primært med radiostyrt.

Skrevet
røde' date=' orange, grønne, gule, hvite, blå..

Husk bare å lese litt om lysdioder før du kobler strøm til dem. Det er ikke så enkelt som lyspærer:)[/quote']

Litt off-topic her, det som er morsomt med dioder er å finne en vanlig strøm-kabel, feste hver av pinnene til dioda på ledningene inne i kabelen, passe på at de ikke står for nærme hverandre, ta gjerne litt sølv/gaffa teip rundt hver av ledningene. Når det er gjort, stappe hele greia i stikkontakta og [[color:#FFFFFF]______[/color]] (hvitt lys) :grin:

Skrevet
Shit' date=' jeg sakker akterut i forhold til dere gutta ser jeg ;)Nå må jeg få kjøpt meg et nytt sett snart, på Strømmen har de en fin butikk med MYE utvalg. Jeg pleier å handle der.

Sindre Holberg: Du er jammen ivrig du, det er bra. Legg ut bilder når du bygger, moro å se! Concorden blir bra den! Setter du den sammen før du maler understell og sånn? [/quote']

Ja, jeg gjør det ja.

I går vettu, da kjøpte jeg en 737-800 Ryanair i 1:144 og en A380 New livery.

Airbusen er 50 cm lang, og har et vingespenn på 56 cm!! I skala 1:144!! 737 kostet 169 kr og airbusen kostet 268 kr. Bilder kommer!

:D Sindre :D

Skrevet

Da svei jeg av noen kroner igjen. Denne gangen ble det en Boeing 747-200 :)

IMG_0010-1.jpg

Denne modellen er bra detaljert, faktisk VELDIG bra. Her har jeg anledning til å vise hvordan den ser ut inni også:

IMG_0012.jpg

Venstre side har åpne paneler slik at man kan se inn. Seter og "lounge" i 2.etg er synlig, flyvertinner inkludert ;)

Men planlegger å tette disse igjen med et donor-fly jeg har liggende, vil heller ha et helt fly. Ellers skal flaps og slats henge ute pluss airbrakes. Mulig jeg går hele veien og legger lys på den også, vinger og rotating beacons.

IMG_0015.jpg

IMG_0013.jpg

Kan bli interessant dette ;)

Skrevet

Pent! Mâ fâ bygget litt snart, ble litt demotivert etter at det hagla med dârlige kommentarer etter forrige fly, men det flyet har jeg begynt â male hvitt sâ man tror at det er et fly som skal paintes i nytt livery/selges.

Skrevet

Jeg har kjøpt meg en TriStar til fra USA. Fikk den i posten igår ;) Er også i 1:144. Har kjøpt Delta decaler også. Har gitt opp flyplass-prosjektet mitt, har ikke plass til det noe sted, med skal lage et diorama til Delta`en hvor den står parkert ved gate med bagasjebånd, fueltruck, mennesker og hele pakka.

Gjest Aleksander Milde
Skrevet

De selger byggesett flymodeller på Lidl for 49kr :grin:

Skrevet

Har ingen bilder ennå, har såvidt begynt planlegging. Skal også bruke interiøret fra forrige 747 jeg bygde og sette inn. Men må modifiseres endel siden 747 har bredere fuselage. Ser fram til å male nesten 400 seter :) Det skal være åpninger både til pax og bagasje så da er interiør på sin plass.

dette prosjektet kommer til å ta tid, men gleder meg som en unge til å starte :)

http://www.herpa.de/collect/(S(yhi54cawsnrpzq45ncruhl2s))/hitlist.aspx?StartingRecord=121&express=1&thumb=1&maxRecords=20&noresultserror=&sortField=ProductID&sortOrder=ASC&sk_collection_flag=&collection=&gruppe=&masstab=&productid=&sk_hersteller_e=%2A&sk_label_e=%2A&sk_serie_e=%2A&sk_typ_e=%2A&query=airport&sold_out=&sortiment=&termin=&use=1

Her er en del tilleggsutstyr jeg skal bruke, som mennesker, tow-truck, catering og bagasje-utstyr. Er i 1:200 skala men blir tilnærmet likt vil jeg tro. Ikke funnet noe i 144 skalaen desverre.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...