Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 166
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Skrevet
Bygger for tiden mest båter' date=' men har en Concorde ferdig, og en British Airways Boeing 707 "på vent"

Er det forresten noen butikker i Trondheim som har noe utvalg i plastbyggesett?

Får tak i "alt" i nettbutikker, men det hadde vært kjekt med en butikk hvor man kan se byggesettene skikkelig før man kjøper.

Her er 2 bilder av mine siste båter , Smit rotterdam 1:200 fra Heller, og Savannah 1:380 fra Revell.

[img']http://home.nktv.no/whitesand/fly6/fly009.jpg[/img]

fly010.jpg

Bilder av flyene kommer senere..

Hvor kjøper du disse og hva koster de??

Skrevet

Er det noe fremgang oss dere andre??(bilder?)

Her stâr det pâ vent fordi jeg sitter nede pâ Corsica og da blir det litt problemer med â bygge. Men jeg kjöpte inn en Avro RJ85 i gâr som skal bygges nâr jeg kommer hjem fra Corsica og fâr kjöpt litt modell lim

Skrevet

Hallo!

Jeg har vaert uten pc og nett en god stund, dermed har jeg ikke kunnet vise dere noe i det siste. Men har bygget ferdig min 707 da. Lagde et diorama av den. Den staar som et pensjonert fly i Mojave-desert. Legger ut noen bilder senere idag.

Skrevet

Er det noe fremgang oss dere andre??(bilder?)

Ja jeg ble nå ferdig med denne rett før sommerferien.

Tamiya 1/48 F-16 CJ Block 50P

3.jpg

2.jpg

1.jpg

Driver så smått å pusler med en Leopard 2 A4 i Norske farger, samt en F-16 A Block 15, Norsk før MLU oppgradering. Skal lage 2 beredskapsfly + en treningsmaskin, har ikke bestemt hvilke ennå.

Sansynligvis blir det QRA fly fra 331/334 skv, og en i treningskonfig fra 338 skv. Lyst å lage en 2seter også,men det får bli senere.

Skrevet

Her er noen bilder fra mitt nyeste bygg. Dette er et diorama fra Mojave Desert Scrapyard.

En gammel Boeing 707-320 står forlatt på en sandslette der den har stått lagret i 25 år. En gang en stolt liner for "Trans World Airlines"...

DSC00378.jpg

Bakvingene og nesen er plukket av og motor 2 og 3 av typen P&W JT4A er fjernet:

DSC00386.jpg

DSC00384.jpg

DSC00383.jpg

Boeing 707 fløy for første gang Januar 1959. 69 eksemplarer av denne versjonen ble bygget:

DSC00382.jpg

DSC00379.jpg

DSC00385.jpg

DSC00388.jpg

Skrevet

Nâ har jeg kommet litt lenger og fâtt kjöpt en A321-100 i Lufthansa Retro Livery.(Den har jeg blitt ferdig med)

DSC01444.jpg

Litt for tung bak

DSC01445.jpg

Her er neste jeg begynner pâ: Avro RJ85

DSC01446.jpg

Regner med â begynne pâ selve flyplassen nâr jeg har fâtt tak i noe arkitektpapp.

Skrevet

Fra vingen og bakover? Nesa da? :P

Johan, la den ene fargen tørke før du starter på den neste, og vær litt mer forsiktig med hvor du tar i modellen. Da slipper du fingeravtrykk i forskjellige farger over hele modellen. Hele hjulleggen er svart, det holder å male dekkene.

Se hvordan de andre på forumet har bygget og følg deres rekkefølge. Det ser ikke pent ut når man klistrer på dekalene før man maler med tre farger samtidig.

Skrevet

ok, det er jeg enig i at den er dârlig malt(Jeg lot malingen törke i 6 timer minst för jeg begynte med en annen farge!)Men Avroen blir bedre. Det er jeg sikker pâ. hvordan skal jeg fjerne decalene da? Og hvor skal jeg fâ tak i nye decaler? Jeg

Skrevet

Hei! Her var det masse fint å se må jeg si! Ble faktisk inspirert til å prøve meg på dette selv! Så da lurer jeg på om noen har noen webshopper å anbefale som selger plastbyggesett til en fornuftig pris og har et brukbart utvalg?

Skrevet

Oppdatering fra min side, jeg har prövd â finne ting til â fâ lagd terminal og apron, men lillebroren min tror visst at han har enerettighet pâ pappen i huset og akkuratt nâr vi fâr 40 tommers tv sâ tar han og stjeler pappen og bruker den til en "vegg" pâ rommet hans (pappesken hadde vert nok til hangarer, apron og kansje nok til terminalene ogsâ) Men jeg har bestemt meg for en ting og det er â male den misslykkede A321ern i hvit og sette den i en hangar pâ flyplassen sâ det ser ut som om den har blitt kjöpt opp og skal males om. Men Avroen skal jeg fâ fart pâ i morra.

Skrevet

Veldig bra jobbet Frank! Ble litt innspirert til å bygge en egen modell nå (blir min første...). Jeg tenkte på å gjøre det hele så realistisk som mulig og legge til belysning (navigasjonslys, landing/taxi-lys, strobes osv.). Dette blir det helt sikkert veldig mye jobbing med, men hadde vært veldig artig å fått til.

Til dere som bygger slike modeller; hvordan kan jeg best legge til slike lys? De lysene som sitter direkte på flykroppen skulle vel være mulig å fikse, men lysene på vingene er jeg litt mer usikker på. Er vingene hule, eller er de støpt hele? Om de er hule, hadde det ikke vært umulig legge ledninger og slikt i de, men om de ikke er det blir det straks litt værre...

Skrevet
Veldig bra jobbet Frank! Ble litt innspirert til å bygge en egen modell nå (blir min første...). Jeg tenkte på å gjøre det hele så realistisk som mulig og legge til belysning (navigasjonslys' date=' landing/taxi-lys, strobes osv.). Dette blir det helt sikkert veldig mye jobbing med, men hadde vært veldig artig å fått til.

Til dere som bygger slike modeller; hvordan kan jeg best legge til slike lys? De lysene som sitter direkte på flykroppen skulle vel være mulig å fikse, men lysene på vingene er jeg litt mer usikker på. Er vingene hule, eller er de støpt hele? Om de er hule, hadde det ikke vært umulig legge ledninger og slikt i de, men om de ikke er det blir det straks litt værre... [/quote']

Hei!

Lenge siden jeg har sett denne tråden gitt. Den døde litt ut da sommeren satte inn, ikke mange som satt inne og bygget fly da ;) Har en flyplass jeg sa jeg skulle bygge, og det har jeg tenkt til, så fort jeg får plass i kjelleren hos gamlingene :) Den trenger litt plass har jeg funnet ut.

Ditt første fly blir spennende ja. Vingene er som regel hule ja, men på mindre modeller kan det være at delene må limes sammen i en hel flate og da er det ikke plass til fiber-kabel. I selve flykroppen er det muligheter ;)

Kjøp fiberoptisk kabel og koble de til en lyskilde. Man får også tak i ferdig laget. (ikke til modeller, men som rene lyskilder. Litt modifisering og du har lys i flyet) Lykke til !

Skrevet

@ Sindre Holberg:

Har et par forslag til flyplassen din hvis du fortsatt holder på =)

Husker i forbindelse med et naturfagsprosjekt at meg og noen kompiser laget en modell. Vi brukte mdf-plater (tror det var det vi hadde, er noen år tilbake nå) å bygge på. Vi tegnet først opp veier med blyant, og malte deretter med det vi ønsket. Man kan bruke f.eks bruke verktøy for å skjære ut div. mønstre i treverket. Det vi også gjorde var å bruke farger fra Warhammer maling, dersom du er kjent med dette. Derfra brukte vi også små sandkorn, for å få mer effekt i bl.a gress osv. Dette ble faktisk utrolig kult! Og når det kommer til lyseffekter på flyplassen din, så kan vel kanskje små diodelys, som man finner på chlas olsson eller i legobyggesettene være en perfekt idè der? Ser for meg en del arbeid med å bore masse småhull i platene, men du for et kult resultat! =) Bare noen forslag, som kunne vært spennende å se i live :)

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...