Sindre Holberg Skrevet 29. juni 2007 Skrevet 29. juni 2007 Trønderfrim...kjempebutikk!!! St. Olavs gate 11 eller 12. Er det noe fremgang oss dere andre??(bilder?) Siter
Sindre Holberg Skrevet 29. juni 2007 Skrevet 29. juni 2007 Bygger for tiden mest båter' date=' men har en Concorde ferdig, og en British Airways Boeing 707 "på vent" Er det forresten noen butikker i Trondheim som har noe utvalg i plastbyggesett? Får tak i "alt" i nettbutikker, men det hadde vært kjekt med en butikk hvor man kan se byggesettene skikkelig før man kjøper. Her er 2 bilder av mine siste båter , Smit rotterdam 1:200 fra Heller, og Savannah 1:380 fra Revell. [img']http://home.nktv.no/whitesand/fly6/fly009.jpg[/img] Bilder av flyene kommer senere.. Hvor kjøper du disse og hva koster de?? Siter
Johan Luiggi Skrevet 7. juli 2007 Skrevet 7. juli 2007 Er det noe fremgang oss dere andre??(bilder?) Her stâr det pâ vent fordi jeg sitter nede pâ Corsica og da blir det litt problemer med â bygge. Men jeg kjöpte inn en Avro RJ85 i gâr som skal bygges nâr jeg kommer hjem fra Corsica og fâr kjöpt litt modell lim Siter
Frank Tore Evensen Skrevet 20. juli 2007 Forfatter Skrevet 20. juli 2007 Hallo! Jeg har vaert uten pc og nett en god stund, dermed har jeg ikke kunnet vise dere noe i det siste. Men har bygget ferdig min 707 da. Lagde et diorama av den. Den staar som et pensjonert fly i Mojave-desert. Legger ut noen bilder senere idag. Siter
Sten Arne Bryde Skrevet 20. juli 2007 Skrevet 20. juli 2007 Er det noe fremgang oss dere andre??(bilder?) Ja jeg ble nå ferdig med denne rett før sommerferien. Tamiya 1/48 F-16 CJ Block 50P Driver så smått å pusler med en Leopard 2 A4 i Norske farger, samt en F-16 A Block 15, Norsk før MLU oppgradering. Skal lage 2 beredskapsfly + en treningsmaskin, har ikke bestemt hvilke ennå. Sansynligvis blir det QRA fly fra 331/334 skv, og en i treningskonfig fra 338 skv. Lyst å lage en 2seter også,men det får bli senere. Siter
Frank Tore Evensen Skrevet 21. juli 2007 Forfatter Skrevet 21. juli 2007 Helt rå modell, Sten Arne! Virkelig gjennomført Siter
Frank Tore Evensen Skrevet 21. juli 2007 Forfatter Skrevet 21. juli 2007 Her er noen bilder fra mitt nyeste bygg. Dette er et diorama fra Mojave Desert Scrapyard. En gammel Boeing 707-320 står forlatt på en sandslette der den har stått lagret i 25 år. En gang en stolt liner for "Trans World Airlines"... Bakvingene og nesen er plukket av og motor 2 og 3 av typen P&W JT4A er fjernet: Boeing 707 fløy for første gang Januar 1959. 69 eksemplarer av denne versjonen ble bygget: Siter
Sten Arne Bryde Skrevet 21. juli 2007 Skrevet 21. juli 2007 Meget intresant modell. Kanskje du vil poste den på www.ipmsnorge.org/forum ? (eget forum og hjemmeside for plastmodellbyggere) Siter
Johan Luiggi Skrevet 9. august 2007 Skrevet 9. august 2007 Nâ har jeg kommet litt lenger og fâtt kjöpt en A321-100 i Lufthansa Retro Livery.(Den har jeg blitt ferdig med) Litt for tung bak Her er neste jeg begynner pâ: Avro RJ85 Regner med â begynne pâ selve flyplassen nâr jeg har fâtt tak i noe arkitektpapp. Siter
Sindre Holberg Skrevet 9. august 2007 Skrevet 9. august 2007 Fint fly, men litt dårlig malt da synes jeg. Eller skal du kanskje ta et strøk til?? Siter
Thomas Lorentzen Skrevet 9. august 2007 Skrevet 9. august 2007 Litt dårlig malt? Herregud, sorry, men den ser jo ikke ut fra vingene og bakover! Siter
Sindre Holberg Skrevet 9. august 2007 Skrevet 9. august 2007 Litt konstruktiv kritikk: Bruk markeringsteip neste gang... Siter
Fredrik Edvardsen Skrevet 9. august 2007 Skrevet 9. august 2007 Og ikke minst: vent med dekalene til etter du har malt modellen. Tror kanskje jeg ville tatt av dekalene som står på nå, gitt den et nytt og grundigere strøk med maling og kjøpt noen nye dekaler. Siter
Erlend Andrè Larssen Skrevet 9. august 2007 Skrevet 9. august 2007 Fra vingen og bakover? Nesa da? Johan, la den ene fargen tørke før du starter på den neste, og vær litt mer forsiktig med hvor du tar i modellen. Da slipper du fingeravtrykk i forskjellige farger over hele modellen. Hele hjulleggen er svart, det holder å male dekkene. Se hvordan de andre på forumet har bygget og følg deres rekkefølge. Det ser ikke pent ut når man klistrer på dekalene før man maler med tre farger samtidig. Siter
Johan Luiggi Skrevet 9. august 2007 Skrevet 9. august 2007 ok, det er jeg enig i at den er dârlig malt(Jeg lot malingen törke i 6 timer minst för jeg begynte med en annen farge!)Men Avroen blir bedre. Det er jeg sikker pâ. hvordan skal jeg fjerne decalene da? Og hvor skal jeg fâ tak i nye decaler? Jeg Siter
S. L. Skrevet 19. september 2007 Skrevet 19. september 2007 Hei! Her var det masse fint å se må jeg si! Ble faktisk inspirert til å prøve meg på dette selv! Så da lurer jeg på om noen har noen webshopper å anbefale som selger plastbyggesett til en fornuftig pris og har et brukbart utvalg? Siter
Johan Luiggi Skrevet 20. september 2007 Skrevet 20. september 2007 Oppdatering fra min side, jeg har prövd â finne ting til â fâ lagd terminal og apron, men lillebroren min tror visst at han har enerettighet pâ pappen i huset og akkuratt nâr vi fâr 40 tommers tv sâ tar han og stjeler pappen og bruker den til en "vegg" pâ rommet hans (pappesken hadde vert nok til hangarer, apron og kansje nok til terminalene ogsâ) Men jeg har bestemt meg for en ting og det er â male den misslykkede A321ern i hvit og sette den i en hangar pâ flyplassen sâ det ser ut som om den har blitt kjöpt opp og skal males om. Men Avroen skal jeg fâ fart pâ i morra. Siter
Marius Dahl Skrevet 20. september 2007 Skrevet 20. september 2007 Veldig bra jobbet Frank! Ble litt innspirert til å bygge en egen modell nå (blir min første...). Jeg tenkte på å gjøre det hele så realistisk som mulig og legge til belysning (navigasjonslys, landing/taxi-lys, strobes osv.). Dette blir det helt sikkert veldig mye jobbing med, men hadde vært veldig artig å fått til. Til dere som bygger slike modeller; hvordan kan jeg best legge til slike lys? De lysene som sitter direkte på flykroppen skulle vel være mulig å fikse, men lysene på vingene er jeg litt mer usikker på. Er vingene hule, eller er de støpt hele? Om de er hule, hadde det ikke vært umulig legge ledninger og slikt i de, men om de ikke er det blir det straks litt værre... Siter
Erlend Andrè Larssen Skrevet 20. september 2007 Skrevet 20. september 2007 Siden modellene er såpass små, tror jeg jeg ville satset på fiberoptiske kabler i stedenfor ledninger. Vet ikke hvor man får tak i sånt, men du kan lese litt om det her. Siter
Frode Skibrek Skrevet 20. september 2007 Skrevet 20. september 2007 Likte heller sas-painten på pakka. men du har tydelig brukt mye tid på dette og resultatet var absolutt noe å sette fremme:-) Siter
Frank Tore Evensen Skrevet 21. september 2007 Forfatter Skrevet 21. september 2007 Veldig bra jobbet Frank! Ble litt innspirert til å bygge en egen modell nå (blir min første...). Jeg tenkte på å gjøre det hele så realistisk som mulig og legge til belysning (navigasjonslys' date=' landing/taxi-lys, strobes osv.). Dette blir det helt sikkert veldig mye jobbing med, men hadde vært veldig artig å fått til.Til dere som bygger slike modeller; hvordan kan jeg best legge til slike lys? De lysene som sitter direkte på flykroppen skulle vel være mulig å fikse, men lysene på vingene er jeg litt mer usikker på. Er vingene hule, eller er de støpt hele? Om de er hule, hadde det ikke vært umulig legge ledninger og slikt i de, men om de ikke er det blir det straks litt værre... [/quote'] Hei! Lenge siden jeg har sett denne tråden gitt. Den døde litt ut da sommeren satte inn, ikke mange som satt inne og bygget fly da Har en flyplass jeg sa jeg skulle bygge, og det har jeg tenkt til, så fort jeg får plass i kjelleren hos gamlingene Den trenger litt plass har jeg funnet ut. Ditt første fly blir spennende ja. Vingene er som regel hule ja, men på mindre modeller kan det være at delene må limes sammen i en hel flate og da er det ikke plass til fiber-kabel. I selve flykroppen er det muligheter Kjøp fiberoptisk kabel og koble de til en lyskilde. Man får også tak i ferdig laget. (ikke til modeller, men som rene lyskilder. Litt modifisering og du har lys i flyet) Lykke til ! Siter
Nicklas Winger Skrevet 21. september 2007 Skrevet 21. september 2007 @ Sindre Holberg: Har et par forslag til flyplassen din hvis du fortsatt holder på =) Husker i forbindelse med et naturfagsprosjekt at meg og noen kompiser laget en modell. Vi brukte mdf-plater (tror det var det vi hadde, er noen år tilbake nå) å bygge på. Vi tegnet først opp veier med blyant, og malte deretter med det vi ønsket. Man kan bruke f.eks bruke verktøy for å skjære ut div. mønstre i treverket. Det vi også gjorde var å bruke farger fra Warhammer maling, dersom du er kjent med dette. Derfra brukte vi også små sandkorn, for å få mer effekt i bl.a gress osv. Dette ble faktisk utrolig kult! Og når det kommer til lyseffekter på flyplassen din, så kan vel kanskje små diodelys, som man finner på chlas olsson eller i legobyggesettene være en perfekt idè der? Ser for meg en del arbeid med å bore masse småhull i platene, men du for et kult resultat! =) Bare noen forslag, som kunne vært spennende å se i live Siter
Ivar Hestnes Skrevet 21. september 2007 Skrevet 21. september 2007 Går også an å kikke litt på de som bygger modell-jernbane. De lager utrolig mye fint med forskjellige teknikker. Siter
Tommy Bernes Skrevet 23. september 2007 Skrevet 23. september 2007 Heisann... Dere som lager "miniatyr flyplasser" kan jo sjekke ut her.. http://www.aviationmegastore.com/?shopid=LM46f676e6e394b1207a29dbe7d0&action=prodinfo&parent_id=158&art=70549 Mvh Tommy Siter
Sindre Holberg Skrevet 14. oktober 2007 Skrevet 14. oktober 2007 Ingen altså Holder på å bygge noen fly nå ( 1:144 ) Kjøpte en concorde i Polen til 140 norske/ 69 zloty! Her er den: Siter
Sindre Holberg Skrevet 15. oktober 2007 Skrevet 15. oktober 2007 Ingen kommentarer?? Ja ja Jeg svidde av bursdagpengene idag på en A380( 56 cm vingespenn, 50 cm lang! ) og en 737. 430 kr rett ut av huset Men verdt det! Noen av dere andre som gjør noe for tiden da? Siter
S. L. Skrevet 15. oktober 2007 Skrevet 15. oktober 2007 Du får kjøpt dioder på Clas Ohlson ihvertfall, hvis ikke finner du et rikelig utvalg hos ELFA Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.