Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du lyst å lære mer om modellbygging eller tips ? *dagens reklame*

aircraft resource center er stedet å sjekke. Forumet kan du spør om absolutt alt ang fly og modellbygging. Denne siden er antagelig den største på flymodeller på hele nettet.

Sjekk også ut galeriene med ferdige modeller, som oppdateres daglig. Samt byggetips og ja idet hele tatt.. her har du uker med lesestoff

Det er også en norsk side som heter www.ipmsnorge.org IPMS er en verdens omspennede interesse organisasjon for modellbyggere. I Norge er det flere lokal avdelinger av denne.

Bergen Plastmodell klubb

IPMS Sør

IPMS Østlandet

Rogaland Plastmodellforening

Trondheim Plastmodellklubb

Troms Plastmodellklubb

Undertegnede er medlem i IPMS Østlandet og har vært det i snart 20 år.

Ett av mine prosjekter som er postet på ARC.

Noen bilder:

02.jpg

01.jpg

• Svar 166
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Skrevet

Ang modellfly så er det noen ting jeg lurer på.

Har LENGE vært på jakt etter Dash-serien i modellfly (àla Revell). Har aldri sett dette flyet i Modellutgave?

Har også hatt problemer med å finne 737-5-6-700, samt Fokker 50. Noen som kan gi meg linker til der slike ting evt. kan kjøpes? Bilder?

Skrevet

Noen bilder på 727en her. Tenkte å vise litt av hvordan jeg fikser flaps og slats.

vingen slik den kommer i eske:

audi064.jpg

Så skjærer jeg ut de aktuelle flaps (slats i dette tilfellet) nøyaktig etter der de virkelig sitter:

audi065.jpg

...slik:

audi067.jpg

Her har jeg skjært ut tilsvarende på underdelen av vingen og limt de sammen. Innerste delen er skjært ut fra underdelen som originalt er felt inn i underkant:

audi066.jpg

Så begynner jobben med å "fylle inn" gapet i vingen der slaten satt:

audi068.jpg

Skjærer til og limer på donor-delen slik at det ser ut som en del av vingen. Slaten limes utenpå denne, slik at den blir utfelt:

audi069.jpg

Slenger inn noen bilder når de er ferdige jeg :)

Skrevet

Beklager at det gikk litt tid, men photobucket laster noe helt fantastisk tregt nå.

noen av bildene ser kanskje litt stygge ut, det er grunnet at det er nymalt og at blitzen ``kom tilbake´´

Her er bilda:

Tekst over bildene

Oversikt

SNV30357.jpg

SNV30356.jpg

Hangar

SNV30355.jpg

SNV30358.jpg

Rullebane

SNV30359.jpg

Terminal(veggene skal males snart)

SNV30356.jpg

Skrevet

Nå begynner det og ligne noe ;)

Tekst over bildene

Det første som slo meg var at det lignet litt på gardermoen :)

SNV30408.jpg

747/charter delen av terminalen

SNV30407.jpg

Hangaren med SAS logo

SNV30405.jpg

SNV30406.jpg

Gate

SNV30399.jpg

SNV30398.jpg

AA på gate 8

SNV30396.jpg

Rullebane

SNV30401.jpg

Oversiktsbilde

SNV30390.jpg

P.S

Teipen på jetwayene er bare midlertidlig :)

Skrevet

Wow! Du har vært flittig i det siste ser jeg. Blir bra dette, en travel liten flyplass dette :) Bare å poste mere etter som du oppdaterer. Jeg begynner antakelig til uken med min. Men sliter litt med plassen jeg da. Begynner å skjønne at 1:144 skala blir litt vel stort, he he. Men men...

Skrevet

Artig ide det der,

Glemte å nevne at hvis noen er på flymuseet på Gardermoen, så står det to CF-104 i det ene monteret der, jeg har laga de to utstillingsmodellene. Samt en del av de som står i hovedmontern inne på museet.

Skrevet
nå...hvordan går det med byggingen for de av dere som skulle lage flyplass?

Frank Tore: HAr du fått deg noen nye modeller?

Hei!

Neeei...kjøpte sykkel i helgen som var, så må innrømme at byggingen ble satt litt til side, he he. Dessuten frister det ikke så veldig å sitte inne å bygge nå som det er finvær og sommer ute.

Men går og venter på en 747-200. Får jeg den, er det nok ikke lenge til byggingen er igang. Det gjelder flyplassen også, vil ha alle fly ferdig før jeg begynner på den. Må finne plass til svineriet også, 1:144 flyplass ble stort fant jeg ut :)

Skrevet

Bygger for tiden mest båter, men har en Concorde ferdig, og en British Airways Boeing 707 "på vent"

Er det forresten noen butikker i Trondheim som har noe utvalg i plastbyggesett?

Får tak i "alt" i nettbutikker, men det hadde vært kjekt med en butikk hvor man kan se byggesettene skikkelig før man kjøper.

Her er 2 bilder av mine siste båter , Smit rotterdam 1:200 fra Heller, og Savannah 1:380 fra Revell.

fly009.jpg

fly010.jpg

Bilder av flyene kommer senere..

Skrevet

Bilder av Concorden kommer.... Var med liverys for både Air France og British Airways, så jeg laget likegodt ett på hver side.

fly002.jpg

fly003.jpg

Holder også på med en tre-modell av Smit Rotterdam, skala 1:75, 90 cm lang.

fly004.jpg

fly001.jpg

Sorry om dette ble litt på siden av opprinnelig topic, men men. :)

Her ser dere hvorfor flightsimmen har ligget på hylla siste halvåret..

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...