Sten Arne Bryde Skrevet 22. mai 2007 Skrevet 22. mai 2007 Har du lyst å lære mer om modellbygging eller tips ? *dagens reklame* aircraft resource center er stedet å sjekke. Forumet kan du spør om absolutt alt ang fly og modellbygging. Denne siden er antagelig den største på flymodeller på hele nettet. Sjekk også ut galeriene med ferdige modeller, som oppdateres daglig. Samt byggetips og ja idet hele tatt.. her har du uker med lesestoff Det er også en norsk side som heter www.ipmsnorge.org IPMS er en verdens omspennede interesse organisasjon for modellbyggere. I Norge er det flere lokal avdelinger av denne. Bergen Plastmodell klubb IPMS Sør IPMS Østlandet Rogaland Plastmodellforening Trondheim Plastmodellklubb Troms Plastmodellklubb Undertegnede er medlem i IPMS Østlandet og har vært det i snart 20 år. Ett av mine prosjekter som er postet på ARC. Noen bilder: Siter
Frank Tore Evensen Skrevet 22. mai 2007 Forfatter Skrevet 22. mai 2007 Moro å se andre sine bygg her også Bra jobb du hadde gjort på den Thunderjet`en. Var en bra side du linket til der ja. Har allerede laget meg en profil på DiecastAircraftforum.com nå En liten skryte-topic har jeg laget der også : http://www.diecastaircraftforum.com/custom-made-models/57256-1-144-dc-10-l-1011-a.html Siter
Johannes Winther Farstad Skrevet 22. mai 2007 Skrevet 22. mai 2007 Ang modellfly så er det noen ting jeg lurer på. Har LENGE vært på jakt etter Dash-serien i modellfly (àla Revell). Har aldri sett dette flyet i Modellutgave? Har også hatt problemer med å finne 737-5-6-700, samt Fokker 50. Noen som kan gi meg linker til der slike ting evt. kan kjøpes? Bilder? Siter
Kim Jørgen Brenna Skrevet 22. mai 2007 Skrevet 22. mai 2007 Johannes: www.hannants.co.uk Her har de for eksempel Braathens 737-500 http://www.hannants.co.uk/search/?FULL=WHLE33 Siter
Sindre Holberg Skrevet 22. mai 2007 Skrevet 22. mai 2007 Se her da:(inspirasjon) http://users.bigpond.net.au/miller_site/model_airports_2.html Gikk forresten til innkjøp av en 747-400 i dag til modellen. 19.90 ,- på nille Siter
Frank Tore Evensen Skrevet 22. mai 2007 Forfatter Skrevet 22. mai 2007 Noen bilder på 727en her. Tenkte å vise litt av hvordan jeg fikser flaps og slats. vingen slik den kommer i eske: Så skjærer jeg ut de aktuelle flaps (slats i dette tilfellet) nøyaktig etter der de virkelig sitter: ...slik: Her har jeg skjært ut tilsvarende på underdelen av vingen og limt de sammen. Innerste delen er skjært ut fra underdelen som originalt er felt inn i underkant: Så begynner jobben med å "fylle inn" gapet i vingen der slaten satt: Skjærer til og limer på donor-delen slik at det ser ut som en del av vingen. Slaten limes utenpå denne, slik at den blir utfelt: Slenger inn noen bilder når de er ferdige jeg Siter
Sindre Holberg Skrevet 23. mai 2007 Skrevet 23. mai 2007 Er det noe fremgang oss dere andre byggere da?? Gjerne bilder Siter
Sindre Holberg Skrevet 24. mai 2007 Skrevet 24. mai 2007 Skal vei og ta noen bilder nå.... vent en ca 10 min nå så... Siter
Sindre Holberg Skrevet 24. mai 2007 Skrevet 24. mai 2007 Beklager at det gikk litt tid, men photobucket laster noe helt fantastisk tregt nå. noen av bildene ser kanskje litt stygge ut, det er grunnet at det er nymalt og at blitzen ``kom tilbake´´ Her er bilda: Tekst over bildene Oversikt Hangar Rullebane Terminal(veggene skal males snart) Siter
Sindre Holberg Skrevet 24. mai 2007 Skrevet 24. mai 2007 Har laget meg profil på modelairport.net nå http://www.modelairports.net/component/option,com_comprofiler/task,userProfile/user,388/Itemid,46/ Kjempe bra side Siter
Sindre Holberg Skrevet 26. mai 2007 Skrevet 26. mai 2007 Nå begynner det og ligne noe Tekst over bildene Det første som slo meg var at det lignet litt på gardermoen 747/charter delen av terminalen Hangaren med SAS logo Gate AA på gate 8 Rullebane Oversiktsbilde P.S Teipen på jetwayene er bare midlertidlig Siter
Frank Tore Evensen Skrevet 26. mai 2007 Forfatter Skrevet 26. mai 2007 Wow! Du har vært flittig i det siste ser jeg. Blir bra dette, en travel liten flyplass dette Bare å poste mere etter som du oppdaterer. Jeg begynner antakelig til uken med min. Men sliter litt med plassen jeg da. Begynner å skjønne at 1:144 skala blir litt vel stort, he he. Men men... Siter
Johan Luiggi Skrevet 26. mai 2007 Skrevet 26. mai 2007 Vent 10 min og dere fâr blider av flyet mitt, begynner nok med flyplassen nâr jeg har fâtt tak i matrialer til flyplassen. Siter
Johan Luiggi Skrevet 26. mai 2007 Skrevet 26. mai 2007 Hjulene pâ flyet vil bare ikke lime seg fast etter at jeg hadde et lite uhell med flyet sâ flyet er ikke helt ferdig. Siter
Johan Luiggi Skrevet 26. mai 2007 Skrevet 26. mai 2007 Hjulene pâ flyet vil bare ikke lime seg fast etter at jeg hadde et lite uhell med flyet sâ flyet er ikke helt ferdig. her er det neste flyet jeg skal jobbe pâ bildene er tatt med mobil Siter
Sindre Holberg Skrevet 26. mai 2007 Skrevet 26. mai 2007 Da kommer jeg med 2 nye bilder Nå har jeg laget gatelys og rnw lys. De er laget av gamle juletrelys Det er helt rått!!! (tekst over bildene) RNW LYS Gater(alla engm) Siter
Johan Luiggi Skrevet 27. mai 2007 Skrevet 27. mai 2007 Sindre, hva bruker du til â lage jetways?? Jeg tenker â lage trapper til flyene av tre, men det finnes sikkert bedre matriale. Siter
Sindre Holberg Skrevet 27. mai 2007 Skrevet 27. mai 2007 De er kjøpt... Kjøpte engang en lekeflyplass på ellos. I senere år er den ikke vært brukt grunnet lite relistisk, så jeg tok jetwayene derifra. Siter
Sten Arne Bryde Skrevet 27. mai 2007 Skrevet 27. mai 2007 Artig ide det der, Glemte å nevne at hvis noen er på flymuseet på Gardermoen, så står det to CF-104 i det ene monteret der, jeg har laga de to utstillingsmodellene. Samt en del av de som står i hovedmontern inne på museet. Siter
Sindre Holberg Skrevet 28. mai 2007 Skrevet 28. mai 2007 Noen forslag til hva jeg skal gjøre videre?? (har noen andre begynt?) Siter
Håvard .L. Hovde Skrevet 28. mai 2007 Skrevet 28. mai 2007 Har lenge hatt lyst til og lage en flyplass.. Kansje jeg skal finne noe papp og kjøpe noen fly og begynne.. Hmm.. Siter
Erik Hosle Skrevet 6. juni 2007 Skrevet 6. juni 2007 nå...hvordan går det med byggingen for de av dere som skulle lage flyplass? Frank Tore: HAr du fått deg noen nye modeller? Siter
Frank Tore Evensen Skrevet 6. juni 2007 Forfatter Skrevet 6. juni 2007 nå...hvordan går det med byggingen for de av dere som skulle lage flyplass?Frank Tore: HAr du fått deg noen nye modeller? Hei! Neeei...kjøpte sykkel i helgen som var, så må innrømme at byggingen ble satt litt til side, he he. Dessuten frister det ikke så veldig å sitte inne å bygge nå som det er finvær og sommer ute. Men går og venter på en 747-200. Får jeg den, er det nok ikke lenge til byggingen er igang. Det gjelder flyplassen også, vil ha alle fly ferdig før jeg begynner på den. Må finne plass til svineriet også, 1:144 flyplass ble stort fant jeg ut Siter
Runar Hvitsand Skrevet 6. juni 2007 Skrevet 6. juni 2007 Bygger for tiden mest båter, men har en Concorde ferdig, og en British Airways Boeing 707 "på vent" Er det forresten noen butikker i Trondheim som har noe utvalg i plastbyggesett? Får tak i "alt" i nettbutikker, men det hadde vært kjekt med en butikk hvor man kan se byggesettene skikkelig før man kjøper. Her er 2 bilder av mine siste båter , Smit rotterdam 1:200 fra Heller, og Savannah 1:380 fra Revell. Bilder av flyene kommer senere.. Siter
Ivar Hestnes Skrevet 6. juni 2007 Skrevet 6. juni 2007 De båtene var skikkelig flotte Runar. Gleder meg til å se flyene dine også ja Siter
Runar Hvitsand Skrevet 6. juni 2007 Skrevet 6. juni 2007 Bilder av Concorden kommer.... Var med liverys for både Air France og British Airways, så jeg laget likegodt ett på hver side. Holder også på med en tre-modell av Smit Rotterdam, skala 1:75, 90 cm lang. Sorry om dette ble litt på siden av opprinnelig topic, men men. Her ser dere hvorfor flightsimmen har ligget på hylla siste halvåret.. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.