Paul Thomas Kvam Skrevet 15. mai 2007 Skrevet 15. mai 2007 Ja dette kan vi godt få mer av. Det er flott å se hvor nøye du er med detaljer etc. Viser bare hvor mye en kan få ut ab plastmodeller hvis man bare legger tilstrekkelig med arbeid ned i dem. Imponerende med måten du behandlet motorene. Jo, la oss gjerne få mer. Siter
Erlend Andrè Larssen Skrevet 15. mai 2007 Skrevet 15. mai 2007 Lekkert! Hvis du skal lage scenery, så husk å fortsette å bygge 1:144-modeller. Ser litt rart ut med en Cessna 172 som er like stor som en DC-10 Siter
Frank Tore Evensen Skrevet 16. mai 2007 Forfatter Skrevet 16. mai 2007 Takker for innspill. Da er det morsommere å vise arbeidet her på forumet også Ja, det må bli samme skalaen ja, ellers blir det ikke naturtro vettu Sist jeg var på hobbysjappa, så jeg en DC-8 og en 747-200 i 1:144, mulig jeg handler inn disse. Vært moro med en DC-9 også...og en 707. Ønsker meg mest en 727 i Pan-Am livery, det hadde vært snadder, he he Concorde har jeg faktisk sett, men ikke sikker på om det var riktige skalaen, må sjekke på fredag. Kom gjerne med flere forslag på fly fra 70-tallet Siter
Johan Luiggi Skrevet 16. mai 2007 Skrevet 16. mai 2007 Gleder meg til flyplassen begynner â ta form! Siter
Paul Thomas Kvam Skrevet 16. mai 2007 Skrevet 16. mai 2007 Hva med Caravellen som SAS hadde i sin tid? Dette så jeg i en butikk nylig, men husker ikke hvilken målestokk det var laget i. Siter
Frank Tore Evensen Skrevet 19. mai 2007 Forfatter Skrevet 19. mai 2007 Da har jeg handlet inn disse godbitene: Flaks som jeg hadde, der lå en Boeing 727-200 i Pan Am farger, he he. 707`en blir også fin å få i samlingen min. Venter på Concorde også, pluss en 747-200. Da begynner det å bli en fin parkering. Nå står DC-9 øverst på listen etter disse, men skal slite med å få tak på en sånn tror jeg, ikke sett noen som lager den...men men, har litt å henge fingrene i foreløpig tror jeg. Nå begynner jeg med flyplassen også, noen som har tips til hva jeg bruke for å lage "terminal" med gates og sånn, så skrik ut P.S: Hvordan endrer jeg overskrift på topic til noe mer passende? Siter
Kim Jørgen Brenna Skrevet 19. mai 2007 Skrevet 19. mai 2007 Flotte greier Frank Tore Du bare endrer på emne i ett nytt innlegg Siter
Stian Isaksen Skrevet 19. mai 2007 Skrevet 19. mai 2007 Er det ikke bare å endre teksten der det står ''emne'' ? Gleder meg til å se hvordan det går med byggingen EDIT: Kim var visst litt før meg :whistle: Siter
Andrew Thomsen Skrevet 19. mai 2007 Skrevet 19. mai 2007 Langt bedre enn min første maskin! DC-10ern var først ut av over 70 plastmodeller. Den endte opp helt hvit, da jeg ikke hadde peil på maling og decals. Hadde den i noen måneder og fant til slutt ut at jeg skulle teste flyegenskapene. Sendte den ut vinduet fra andre etasje, og etter en svært så ugrasiøs flight fant den raskt moder jord, for så å oppløse seg i sine enkelte faktorer. Prøvde aldi å fly dem igjen :grin: Her en Mosquito, Airfix 1:72, hvor jeg endelig hadde lært å bruke Micro Sol og Set, samt semigloss varnish for a skjule decalfilmen. Siter
Johan Luiggi Skrevet 19. mai 2007 Skrevet 19. mai 2007 Fâ tak i noen trapper eller jetways til flyene!Fikk litt lyst til â lage min egen flyplass med fly jeg ogsâ. Siter
Frank Tore Evensen Skrevet 19. mai 2007 Forfatter Skrevet 19. mai 2007 Sånn ja, den overskriften var mer passende nå som det tok litt mer av enn det jeg hadde tenkt, he he. Andrew: Wow, du kan og male ser jeg. He he, disse modellene flyr nok heller dårlig ja, gjør seg bedre som pynt tror jeg Til uken skal jeg samle sammen materialer til flyplassen, tenker jeg bruker en stor sponplate som jeg maler/lakkerer og klipper til gresset så jeg får taxebaner og en stor avlang parkering langs bygget. Gleder meg til å begynne! Legger ut bilder etter hvert som framgangen på plassen og flyene utvikler seg... Siter
Paul Thomas Kvam Skrevet 19. mai 2007 Skrevet 19. mai 2007 Ja dette ble en bedre overskrift på en tråd som jeg håper vil holdes lenge videre her. Når det gjelder flyplassen så er der kanskje noen ideer å hente om en søker litt og leter på diorama. Diorama er når en blant annet lager miniatyr-landskaper som omhandler ett tema, og i dette tilfellet blir det jo Airport ville jeg tro. Hus, flyplasser diverse skulle det kanskje også være mulig å få i modellbyggesett til modelljernbane som kunne passe. Airfix eksempelvis, skjønt jeg vet ikke hvorledes disse skalaene vil passe. En annen ting er å lage dem selv i papp eller lignende og selv skjære dem til. Det gjorde jeg da jeg holdt til med modelljerbane og de ble ganske brukbare syntes jeg selv. Er man bare nøyaktig nok, noe du har til fulle bevist, skulle jeg tro dette ville fungere bra og bli rimeligste løsning. Bare noen tanker og tips. Uansett så skal det bli spennende å følge deg videre med byggingen. Siter
Per Johansen Skrevet 20. mai 2007 Skrevet 20. mai 2007 Bare sånn for inspirasjonens skyld: http://www.diecastaircraftforum.com/model-airports/56563-my-finished-airport.html Sjekk nattbelysningen i post #5. Siter
Sindre Holberg Skrevet 20. mai 2007 Skrevet 20. mai 2007 Er det 1:144 som er det mest normale??? Siter
Frank Tore Evensen Skrevet 20. mai 2007 Forfatter Skrevet 20. mai 2007 Shiiit..! Den klarer jeg ALDRI å matche, det kan jeg si med EN gang. Det der må være noe av det råeste jeg har sett! Hvilken plass han karen her må ha, dette var jo fort 20kvm stort. Hadde jeg hatt plassen, så kunne jeg gått for et forsøk, men dette var bare helt i en klasse for seg selv! Fikk nesten litt prestasjonsangst jeg nå Anyhow, nå har jeg begynt på mine neste to modeller. Settene kommer med cockpit løst, så den blir limt på senere: Slik ser cockpit-delen ut: Her er den montert på 707`en. Vinduene er maskert: Siden begge skal ha samme grunnfarge og må sparkles, bygger jeg kroppene samtidig. Deretter fortsetter jeg på 707`en og gjør den fredig først. Her er cockpit-delen sparklet: ...og pusset og klar for lakkering: Mere updates etter kroppene er ferdig sprayet Siter
Sindre Holberg Skrevet 20. mai 2007 Skrevet 20. mai 2007 Da var det gjort...har bestemt meg for og lage en sånn flyplass. I skala 1:500. Men: passer da disse 1:144 flyene, eller vil det se rart ut?? Og foressten hvilken skala er airfix i??? Siter
Johan Luiggi Skrevet 20. mai 2007 Skrevet 20. mai 2007 Og dermed var vi tre som skal lage flyplass. Men herregud den flyplassen var S Y K! Siter
Frank Tore Evensen Skrevet 20. mai 2007 Forfatter Skrevet 20. mai 2007 He he, fett da Tre stykker som lager flyplass. Blir spennende å se hverandres resultater da gutta 1:144 fly på en 1:500 flyplass blir nok veldig feil i forhold, da vil flyene bli veldig store i forhold til alt annet. Men tror det finnes 1:500 fly også. Airfix har de fleste størrelser, 1.144 er veldig vanlig til sivile fly og dermed den skalaen jeg skal jobbe med Siter
Sindre Holberg Skrevet 20. mai 2007 Skrevet 20. mai 2007 Hvis du da skal ha en rullebane som i virkeligheten er på 2100 m så blir den 14.58 m i 1:144 Siter
Sindre Holberg Skrevet 20. mai 2007 Skrevet 20. mai 2007 Skalaen jeg tror det blir,,blir tilpasset disse småflyene du får kjøpt i lekebutikker.....får se. Har i allefall begynt tegning og annskafflese av papp. Siter
Johan Luiggi Skrevet 20. mai 2007 Skrevet 20. mai 2007 Har allerede to militaere fly til min flyplass. En Spitfire og en BAe Hawk T.Mk 1, er ferdig med BAe Hawk T.Mk 1 men jeg mista den i gulvet sâ glasset til cockpiten har slâtt sprekker. Siter
Johan Luiggi Skrevet 20. mai 2007 Skrevet 20. mai 2007 Tenker nok â bygge en flyplass med fly som A320, A380 (Har sett et sett med det)747, 737 og ATR 72-500 (hvis jeg finner et sett med det.) har lyst til â ha trapper og jetways til flyene. Siter
Sindre Holberg Skrevet 21. mai 2007 Skrevet 21. mai 2007 Har kommet i gang nå. Ser litt stygt ut grunnet mye lim og ditt og datt. Det skal males i dag(kanskje) Dette er terminal 1. Tekst over bildene. Flyparken min. Pappen Grunnplata Første vegg Flere vegger Alle vegger på plass og flyene også Nesten ferdig tak Ferdig tak(mye lim!!) Også har du hangar 1. Når den er malt skal et sas merke komme på. Fly i hangaren 2 fly i hangaren Alt(på dette bildet mangler de to sas flyene for de står i hangaren ) Håper det var verdt titten. Kommer med flere bilder senere. Sindre H Siter
Johan Luiggi Skrevet 21. mai 2007 Skrevet 21. mai 2007 hehe, har du noen planer for jetways og sânt? Siter
Andrew Thomsen Skrevet 21. mai 2007 Skrevet 21. mai 2007 Frank, Fra England får du kjøpt dioramautstyr i skala 1:144. Har ikke link i huet da det lenge siden jeg drev med dette. Sjekk forøvrig mitt nye innlegg om modellfy :smile: Siter
Tord Øvrebotten Skrevet 21. mai 2007 Skrevet 21. mai 2007 Ser ut som den 727en er en hissig liten tass. http://i171.photobucket.com/albums/u318/sindreho/200520071267.jpg Siter
Sindre Holberg Skrevet 21. mai 2007 Skrevet 21. mai 2007 Hadde planer for noe sånt ja. ___727 er kanskje litt for baktung Siter
Frank Tore Evensen Skrevet 21. mai 2007 Forfatter Skrevet 21. mai 2007 Her har jeg slengt sammen en skisse på hvordan jeg har tenkt meg flyplassen. Ikke sikkert dette blir løsningen, men virker som et bra oppsett med tanke på plassen jeg har til rådighet: Ja, jeg vet at det ikke er detaljert Planen er da at 727en bremser ned på rullebanen, men full flaps (jepp, MYE arbeid der), DC-10en taxer til borteste plass og flyene står som følger fra venstre: Tristar, 747 og 707. Det brune feltet øverst er bygget, mulig det blir jetways....eller trapper. Skal suppleres til slutt med kjøretøy og mennesker og selvfølgelig alle markeringer og striper og slikt. Hva tycks?? Sindre: Ser veldig bra ut dette Du har en plan der. Siter
Johan Luiggi Skrevet 21. mai 2007 Skrevet 21. mai 2007 Har bare skannet bildet av tegningen min, jeg er ikke noe god til â tegne og sâ skriver jeg ikke veldig pent heller. Men jeg har bare prövd â tegne noe til â jobbe etter. Er det noe pâ tegningen som mâ endres?? Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.