Frank Tore Evensen Skrevet 27. april 2007 Skrevet 27. april 2007 Hei. Tenkte å vise noen bilder fra et sett jeg driver og bygger for tiden. Dette er plast lime-sett da, ikke radiostyrt Dette settet er veldig fint, bra passform og greit detaljert. Er i 1:144 skala. Settet har ligget en stund pga sprekk i flykroppen (litt dårlig passform akkurat der), men onsdag reiste jeg og kjøpte plastsparkel og satte meg ned for å fortsette. Og vips har jeg sittet fra fem om ettermiddagen til nesten tolv på kvelden de siste dagene he he. Tiden flyr når man først begynner Her er noen bilder fra det jeg har gjort hittil: Satser på å få den ferdig i løpet av helgen Kanskje det er flere her som bygger?? Takker for titten. Siter
Erlend Andrè Larssen Skrevet 27. april 2007 Skrevet 27. april 2007 Holdt mye på med plastmodeller selv før, men fikk aldri like bra resultat som hos deg Siter
Frank Tore Evensen Skrevet 27. april 2007 Forfatter Skrevet 27. april 2007 Ja, jeg klarte jo ikke å la det ligge nå som jeg hadde kommet så godt igang, så jeg gjorde det ferdig istad Her er hoved hjulene satt sammen: Her er vingene bak satt sammen og montert: Slik! Nå står den på egne hjul Dette er jo egentlig en -10-30 men senterhjulene kranglet så jævlig så da ble det en -10-10 istedet: Har prøvd å få til et "godt brukt" look, med slitt lakk og møkk: Extended flaps og airbrakes har jeg modifisert selv: Nå ser jeg fram til å begynne på denne: Planene er å lage et scenario. Skal kjøpe inn kjøretøy og mennesker i samme skala og lage en maintenance "parkeringsplass" med betong-lookalike-plater og gress (fåes kjøpt på hobbybutikker) og muligens en hangar i forkant med lys og slikt. Da bruker jeg fiberoptiske kabler. Tristaren får muligens lys på vingene og inni, får se hvor mye jobb det blir. Hva synes dere da? Kom med kommentarer Siter
Petter Kverneng Skrevet 27. april 2007 Skrevet 27. april 2007 Artige bilder! Håper vi får se bilder fra den neste pakken også Det eneste jeg har limt sammen, var titanic. Men den ble ikke like fin som den der. Du er flink! Siter
Stian Isaksen Skrevet 27. april 2007 Skrevet 27. april 2007 Jeg prøvde en gang og lage en Eurofighter, men det ble jo bare møl. Vingene stod nedover, og halen på halv 12. Du er virkelig flink ja Siter
T. Paulsen Skrevet 27. april 2007 Skrevet 27. april 2007 Har denne modellen selv, men kom ikke lengere enn til å åpne pakka. :whistle: Siter
Johan Luiggi Skrevet 27. april 2007 Skrevet 27. april 2007 Har en BAe hawk T.Mk 1 liggende,bör se â starte pâ den. Siter
Elias Lundereng Skrevet 27. april 2007 Skrevet 27. april 2007 Så lekkert ut, men personlig foretrekker jeg puslespill med maks tre biter. Siter
Fredrik J Skrevet 27. april 2007 Skrevet 27. april 2007 Har samme modellen i SAS-livery hengende i taket her. Liker den "brukt-looken" og flaps/airbrakes du har fått til. Siter
Raymond Bergseng Skrevet 27. april 2007 Skrevet 27. april 2007 Stilige bilder og godt jobbet Jeg husker jeg satte sammen en F14 Tomcat for en del år siden. Jeg hadde et par fly til, men de gjorde jeg aldri noe med :whistle: Siter
Erlend Andrè Larssen Skrevet 27. april 2007 Skrevet 27. april 2007 Har denne modellen selv' date=' men kom ikke lengere enn til å åpne pakka. :whistle: [/quote']Usj, mange små deler.. *hive hele greia så langt inn i skapet som mulig* Siter
Ole Sannes Riiser Skrevet 27. april 2007 Skrevet 27. april 2007 Nå blei jeg gira på å bygge byggesett! Hvor har du fått tak i de flya? :grin: Siter
T. Paulsen Skrevet 27. april 2007 Skrevet 27. april 2007 SAS`n/AAL kan man få tak i bla. ifra Norwegian Modellers. Var mere det å få tid til dette Erlend. Og med guttungen i nærheten av esken tar det sikkert ikke så lang tid før han småtygger på en motor. Siter
Ole Sannes Riiser Skrevet 27. april 2007 Skrevet 27. april 2007 Kan ikke si jeg fant den der. Har noen et par tips om om andre nettbutikker hvor jeg kan finne fly-byggesett? :grin: EDIT: Joa, fant den nå Siter
Ivar Hestnes Skrevet 27. april 2007 Skrevet 27. april 2007 Kan ikke si jeg fant den der. Har noen et par tips om om andre nettbutikker hvor jeg kan finne fly-byggesett? :grin: EDIT: Joa' date=' fant den nå [/quote'] Her kanskje? Siter
Frank Tore Evensen Skrevet 28. april 2007 Forfatter Skrevet 28. april 2007 Takker for kommentarene deres, folkens. Da er det morsommere å begynne på et nytt prosjekt Disse modellene har jeg bestilt gjennom Hobby butikken i Strømmen, Akershus. De kunne skaffe det meste, skjønte jeg, så sant det fantes ute i verden et sted. Litt ventetid var det på settene, men det går an når det er såpass sjeldne byggesett som disse er Siter
Frank Tore Evensen Skrevet 2. mai 2007 Forfatter Skrevet 2. mai 2007 Da har jeg jobbet litt med min Tristar modell. Også i skala 1:144. Ut av esken: Airduct`en manglet på denne modellen... ....så da laget jeg en: ...slik at den blir så realistisk som mulig: Alle sprekker blir sparklet og pusset: Her er dekalene på: Så nå begynner jobben med å også gjøre denne damen litt "sliten" i lakk og øvrig utseende... Oppdateringer kommer løpende. Håper jeg inspirerer flere til å begynne nå, he he. Takker for titten Siter
Erik Hosle Skrevet 2. mai 2007 Skrevet 2. mai 2007 Lekkert! Inspirerer gjør det helt klart..hvordan får du modellene dine så smoothe og glatte?Hadde vært supert om du kunne beskrive hva du gjør under bildene dine, hvis du gidder da:) Siter
Gert Andreas Barring Skrevet 2. mai 2007 Skrevet 2. mai 2007 Se her ja Veldig pent! Men hvorfor i all verden tok du American Airlines i stede for SAS? Siter
Frank Tore Evensen Skrevet 2. mai 2007 Forfatter Skrevet 2. mai 2007 Lekkert!Inspirerer gjør det helt klart..hvordan får du modellene dine så smoothe og glatte?Hadde vært supert om du kunne beskrive hva du gjør under bildene dine' date=' hvis du gidder da:) [/quote'] Selvfølgelig, det kan jeg gjøre vettu. Jeg gjør mye forarbeid på delene før jeg maler, pusser ned alle ugjevnheter og sprekker. Bruker Tamiya lakkbokser på modellene mine og maler med pensel alt som skal detaljeres. Det er der 80% av jobben ligger, å bare lime det sammen tar ca to timer hvis man vil. På f.eks airduct`en til L-1011`n brukte jeg et plastrør (16mm elektrorør) som jeg bøyde til, kappet og limet inn før selve kroppen ble satt sammen. Når modellen da er ferdig, vil det se ut som at duct`en er der når nan kikker inn i luftinntaket. Jeg limer alltid store deler sammen før jeg lakkerer, da blir resultatet alltid best Siter
Frank Tore Evensen Skrevet 2. mai 2007 Forfatter Skrevet 2. mai 2007 Se her ja Veldig pent! Men hvorfor i all verden tok du American Airlines i stede for SAS? He he, det kan jeg fortelle deg. Hele grunnen til at jeg kjøpte modellen var pga SAS liveryen. Så da jeg hadde pusset og satt sammen kroppen, gikk jeg igang med å lakkere den i "den riktige hvitfargen til denne liveryen" som de sa til meg på Hobbyland på Strømmen. Men det var jo grusomt feil, modellen ble kremgul istedet og i desperasjon lakkerte jeg flere strøk i håp om at det skulle bli hvitere med flere lag. Men nei. Så da ble jeg så forbannet at jeg sprøytet den i samme sølvfargen som vingene og motorene skulle få. Så da ble det American Airlines istedet. Ja ja, kanskje jeg får bestille en ny modell etter hvert. Men er flere andre som kommer før den, har sett meg ut en DC-8 og en 747-200 også i samme skala. Etter hvert når jeg får litt bedre plass skal jeg lage en flyplass-terminal ala 70-tallet med mange fly parkert utenfor Men det krever plass og tid. Den som lever får se Siter
Frank Tore Evensen Skrevet 6. mai 2007 Forfatter Skrevet 6. mai 2007 En liten update her. Jobbet litt med Tristaren noen kvelder igjen, har malt vingene, deler av kroppen og penslet noen detaljer. Her er halen bearbeidet litt. Jeg har brukt et tynt lag med svart-matt maling og penslet på bestemte deler av halen som er utsatt for eksos og generell slitasje. For å få det til, bruker jeg fingeren til å dra malingen utover: Motor nr.2: Vingene fikk også samme behandling, utført på samme måte: Her er vingene montert. Nå må det ligge å tørke til neste gang jeg har tid til å fortsette. Da skal jeg oppdatere videre Siter
Elias Lundereng Skrevet 6. mai 2007 Skrevet 6. mai 2007 Det er utrolig hvor flink du er! Du får til veldig realistisk skitt og sånt på flyene! Men jeg lurer på hvordan du painter flyene? Maler du med pensel og maling, eller er det et slags "klistremerke"? Siter
Frank Tore Evensen Skrevet 7. mai 2007 Forfatter Skrevet 7. mai 2007 Takker, takker! Det stemmer at det følger med decaler ja. Alle logoer og bokstaver er "klistremerker" som legges på ved hjelp av lunkent vann. Alle store flater må alltid lakkeres med spray. De profesjonelle bruker airbrush, dyser tilkoblet luft. Men er relativt dyrt. I allefall for mitt bruk. Jeg holder meg bare til hobby stadiet Når det gjelder detaljer, er det som jeg har forklart før, da må pensel brukes...og en stø hånd Siter
Fredrik Moe Skrevet 7. mai 2007 Skrevet 7. mai 2007 Meget imponerende arbeide du har gjort! Men kan du gi meg en link til et sted hvor jeg kan kjøpe den modellen i SAS/AA farger? Siter
Frank Tore Evensen Skrevet 8. mai 2007 Forfatter Skrevet 8. mai 2007 Meget imponerende arbeide du har gjort! Men kan du gi meg en link til et sted hvor jeg kan kjøpe den modellen i SAS/AA farger? Takk for det! Her er link til butikkjeden som jeg bestilte den fra: http://dobbelklikk.no/?site=smallsize Det er Airfix som har produsert det, men tror det begynner å bli gammelt, så ikke sikkert de har mange igjen. Jeg ville hørt med Hobbyland om de fortsatt kan skaffe det! Lykke til Siter
Frank Tore Evensen Skrevet 15. mai 2007 Forfatter Skrevet 15. mai 2007 Da har jeg jobbet mer med Tristaren og gjort den ferdig. Her er motorene nesten klare for sammensetting: En motor klar: Noen bilder av flykroppen, har brukt samme framgangsmåte som på DC-10`en med slitasje og skitt: Slik ser de ut sammen: To konkurrenter fra samme era: Smil til fotografen Dett var dett for denne gang. Skal nedover til hobbysjappa på fredag og hente meg noen nye sett. Hvis det er interesse for det, kan jeg vise framgang og resultat der også. Har forresten begynt å planlegg scenery for disse (og mange andre fly), tenkte en flyplass ala 70-tallet med gates og gamle travere parkert bortover Gress er allereda kjøpt inn See ya! Siter
Erik Hosle Skrevet 15. mai 2007 Skrevet 15. mai 2007 Om vi vil se mere....Sefølgelig :grin: Håper du finner noen godbiter!!Hva med en concorde hvis de har den? Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.