Skrevet 25. april 2007 17 år Hvilke selskaper benytter fremdeles Tristar og DC-10? Er det noen igjen i ren passasjer-trafikk? Hvor i verden må man reise for å få seg en tur da, hvis de flyr ennå?
Skrevet 25. april 2007 17 år Linken som Erik henviser til her, var veldig fin - hvis man klikker videre på den; kan man bl.a finne: Masse bilder av L1011-500 Tristar... EuroAtlantic har forøvrig "CS-TEB"-maskinen. Ellers får jeg opp at følgende operatører/firmaer osv., fortsatt har L1011 (i de forskjellige seriene) i aktiv bruk: Orbital Sciences - N140SC Thai Sky Airlines - HS-AXE (Thailandsk flyselskap) TransAtlantic Airlines - N723DA (Fra USA - kun ett fly i flåten!) Almiron Aviation - 5X-AAL Hewa Bora Airways - 9Q-CHC (Kongo, anbefales ikke!) Sky Eyes - HS-SEC (Thailand igjen) ATA Airlines - N161AT ATA Airlines - N162AT ATA Airlines - N163AT ATA Airlines - N164AT (USA - fire i samme selskapet!) Air Universal - 9L-LDC Air Universal - EP-LDE (Jordan) Mahan Air - JY-SGI (Iran) Gee Bee Air - SX-CVD (Hellas) Skygate International - EX-056 Skygate International - EX-044 (Swaziland) GlobeJet - OD-ZEE GlobeJet - OD-JOE GlobeJet - OD-MIR (Libanon) Prince Abdul Aziz Al Ibrahim - HZ-AB1 (Privat eie, med andre ord!) Luzair - CS-TMP (Portugal - et av de enkleste stedene å reise til, for å få flydd maskinen muligens?) Las Vegas Sands Corp. - N388LS Las Vegas Sands Corp. - N389LS (Privat selskap) I tillegg er det ikke mindre enn 9 stk. maskiner tilknyttet luftforsvaret/militært. Planløsning (seat-config) av "tjukke-berta" her: (fra linken til Erik)
Skrevet 26. april 2007 17 år Sky Eyes - HS-SEC (Thailand igjen) Stemmer ikke lengere' date=' dette flyet er solgt minst 2 ganger siste par maanedene, og tilhoerer naa et lokalt selskap her, og har statt trygt parkert i 3-4 uker. Skygate International - EX-056 Skygate International - EX-044 (Swaziland) Disse har staatt parkert her i mange maaneder og ikke vaert i lufta paa lenge, men blir visstnok vedlikeholdt saa man kan forhaapentligvis faa dem av bakken igjen en dag...
Skrevet 26. april 2007 17 år Forfatter Interresant! Kanskje en skulle reist til Portugal og fått en tur med Tristar`en samtidig ja. Skal lure på hvor lenge disse fortsetter å fly, de begynner jo å dra på årene. Nå har jo L-1011 Tristar en nesten plettfri safety-record, kan hende de lever en god stund til Er vel vedlikeholdet og fuel-efficiency som dreper den til slutt tenker jeg...
Skrevet 27. april 2007 17 år Ja Luzair i Portugal, er nok stedet jeg hadde valgt også. Et veldig interessant fly, som absolutt har klart å holde seg "flyvende" lenge. Dog er den riktignok en utdøende rase snart, men fortsatt et meget interessant fly.
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.