Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Linken som Erik henviser til her, var veldig fin -

hvis man klikker videre på den; kan man bl.a

finne:

 

Masse bilder av L1011-500 Tristar...

EuroAtlantic har forøvrig "CS-TEB"-maskinen.

 

 

Ellers får jeg opp at følgende operatører/firmaer osv., fortsatt

har L1011 (i de forskjellige seriene) i aktiv bruk:

 

Orbital Sciences - N140SC

 

Thai Sky Airlines - HS-AXE

(Thailandsk flyselskap)

 

TransAtlantic Airlines - N723DA

(Fra USA - kun ett fly i flåten!)

 

Almiron Aviation - 5X-AAL

 

Hewa Bora Airways - 9Q-CHC

(Kongo, anbefales ikke!)

 

Sky Eyes - HS-SEC

(Thailand igjen)

 

ATA Airlines - N161AT

ATA Airlines - N162AT

ATA Airlines - N163AT

ATA Airlines - N164AT

(USA - fire i samme selskapet!)

 

Air Universal - 9L-LDC

Air Universal - EP-LDE

(Jordan)

 

Mahan Air - JY-SGI

(Iran)

 

Gee Bee Air - SX-CVD

(Hellas)

 

Skygate International - EX-056

Skygate International - EX-044

(Swaziland)

 

GlobeJet - OD-ZEE

GlobeJet - OD-JOE

GlobeJet - OD-MIR

(Libanon)

 

Prince Abdul Aziz Al Ibrahim - HZ-AB1

(Privat eie, med andre ord!)

 

Luzair - CS-TMP

(Portugal - et av de enkleste stedene å reise til, for

å få flydd maskinen muligens?)

 

Las Vegas Sands Corp. - N388LS

Las Vegas Sands Corp. - N389LS

(Privat selskap)

 

 

I tillegg er det ikke mindre enn 9 stk. maskiner tilknyttet

luftforsvaret/militært.

 

 

 

Planløsning (seat-config) av "tjukke-berta" her:

(fra linken til Erik)

 

interior.jpg

Skrevet

 

Sky Eyes - HS-SEC

(Thailand igjen)

 

Stemmer ikke lengere' date=' dette flyet er solgt minst 2 ganger siste par maanedene, og tilhoerer naa et lokalt selskap her, og har statt trygt parkert i 3-4 uker.

 

Skygate International - EX-056

Skygate International - EX-044

(Swaziland)

 

Disse har staatt parkert her i mange maaneder og ikke vaert i lufta paa lenge, men blir visstnok vedlikeholdt saa man kan forhaapentligvis faa dem av bakken igjen en dag...

Skrevet
  • Forfatter

Interresant! Kanskje en skulle reist til Portugal og fått en tur med Tristar`en samtidig ja. Skal lure på hvor lenge disse fortsetter å fly, de begynner jo å dra på årene. Nå har jo L-1011 Tristar en nesten plettfri safety-record, kan hende de lever en god stund til :)

Er vel vedlikeholdet og fuel-efficiency som dreper den til slutt tenker jeg...

Skrevet

Ja Luzair i Portugal, er nok stedet jeg hadde valgt også. Et veldig

interessant fly, som absolutt har klart å holde seg "flyvende" lenge.

Dog er den riktignok en utdøende rase snart, men fortsatt et meget

interessant fly.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …