Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Der var kona dratt til syden med sneipen og svigermor. Det betyr en hardcore uke med fritt spillerom hva FS angår.

Kommer til og bruke resten av uken til sveising av motionplatformen, men det er enda en helg og et par ukedager igjen...

Det å få ferdig platformen er pri 1. Det har vært utsatt i lange tider allerede p.g.a. mangel på fritid, men aner at jeg blir å finne bak stikkene resten av tiden.

Blir nesten som fritidsklubb 24/7 dette her.

Måtte bare få det ut.

Skrevet
Det betyr at du nå har en uke på å sette opp bigscreen med lerret og det som hører til! - I ro og mak før folket kommer brune tilbke fra turen!

hmmm... du sier noe der. Har jo en prosjektor stående i skapet. Har så langt bare blitt med tanken. Skulle så gjerne hatt en maskin til, slik at jeg kunne kjørt Wideview.

Skal tenke litt hardere på det. Mulig helgeprosjekt det der.

Nå skal jeg til tannlegen og få rotfylling. JIPPI!!!

Skrevet

Jada. Skal vanne blomster. Bygge vegg til subwoofer blir litt drøyt siden vi selger leiligheten om en mnd. Vaske? Vi har da polakk! Hun kommer på mandag, tima & tilrettelagt hehe...

Her er hva jeg har utrettet i ettermiddag. Har fått sveisa sammen bunnen på basen til MotionPlatformen. Platen som står bak skal sveises på de to tverliggerene. På denne kommer akslingen med universalleddet. På den høye tverrliggeren skal begge motorene monteres.

...more to come

mpbase1.jpg

Skrevet

Fikk saga til og sveisa fast senterplaten som skal ta all vekten fra platformen... det som kommer oppå altså. Brukte 6mm stål, så det var litt arbeid.

Brukte et annet sveiseaperat enn i går, og det førte til at det tok lenger tid enn forventet å få ferdig dagens gjøremål. Hadde tenkt å montere motorene på U-staget, men fikk ikke tid før jeg hadde squashtime kl.20.00.

Vel vel, motorene er altså bare plassert løst omtrent der de skal sitte, og senterstaget som skal opp til platformen er også bare et dummyrør. Skal bruke et rør med 4-5mm gods, dette er bare halvannen, but you get the general idea.

I de store tomme hullene i rammen, skal jeg legge inn alu-dørkeplater som jeg fant i en haug med skrot. Det blir litt stilig. Må passe meg så ikke det blir FOR mange av de ekstragreiene, da målet er å få den ferdig som en prototyp.

mpbase2.jpg

mpbase3.jpg

Kom forresten over noen sinsykt fete pnaumatiske stempler. Tre i antallet, så det kommet til og bli neste prosjekt. 3DOF pnaumatikkdrevet. Den kommet til og bli helt lik Denne .

Stemplene har ca. 40 cm utslag. Kommer til og bli helt rått!

pnaumaticpump.jpg

Gjeeeesp... godt med en pils nå...har liksom fortjent det. Har tatt fri fra jobb i morgen for sikrings skyld.

Skrevet

Da var den uken over, og uheldigvis for både prosjektet og FS har det vært Snooker VM på tv 9 timer om dagen. Digger jeg snooker? ja

Litt har flyging og sveising har det jo blitt, men langt fra hva jeg så for meg for to uker siden.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...