Rune Koppen Skrevet 19. april 2007 Skrevet 19. april 2007 Hei igjen Skal vi prøve oss litt på søndag kveld igjen kl 20.00. Jeg kan prøve å hoste jeg Fly ins i fsx Passord RUNE Det jeg håper på er at flere kan være atc rundt om kring på noen flyplasser. Kan ikke dere som har litt peiling på atc prøve dere. Og at mange vil fly.Skriv gjerne her inne om dere vil være atc eller om dere. vil fly.HUSK DETTE SKAL VÆRE ENKELT OG FOR AT ALLE SKAL FÅ PRØVD SEG LITT PÅ ATC. Men bør jo være så riktig som mulig,og at ingen skravler privat på radioen når vi flyr Ps jeg selv kunne tenke meg å fly litt selv hehe. Happy flying,meld dere på Rune Siter
Per-kristian Jensen Skrevet 19. april 2007 Skrevet 19. april 2007 hva med å prøve på en vanlig server da jeg sliter litt med FSX? Så kan dere få Oslo Kontroll på... PS er til vanlig kontroller på VATSIM ;-) Siter
Johan Holmseth Skrevet 19. april 2007 Skrevet 19. april 2007 Vi kan ikke ta i Nord? kan sitte jeg da Blir uasett å sette meg ned i Bodø nå hvis noen vill fly Siter
Rune Koppen Skrevet 19. april 2007 Forfatter Skrevet 19. april 2007 Her er vi åpne for forslag vet dere Rune Siter
Andreas Nysveen Skrevet 19. april 2007 Skrevet 19. april 2007 Jeg er helt klar for en ny session på søndag. gårsdagens session gav absolutt mersmak, men det hadde vært kjekt med en gjennomgang av hvordan man skal henvende seg til Atc. Var det du som satt på Torp i går Rune? Siter
Tormod Nordskog Skrevet 19. april 2007 Skrevet 19. april 2007 Jeg sitter gjerne ATC Skien Søndag Siter
Ole-Jørgen Søberg Skrevet 20. april 2007 Skrevet 20. april 2007 Kjempeflott tiltak du har fått igang her Rune. Terskelen for å prate på voice er nok mye lavere her enn på VATSIM og dermed er det flere som får litt trening både som ATC og som piloter. Til PK så hadde det helt klart vært en fordel med en "vanlig" server da pilotene kunne brukt både FSX og FS9, men tror ikke dette ATC-programmet som følger med FSX kan brukes på noe annet enn FSX og i en slik GameSpy-server. Jeg vet ikke, så om noen har gode forslag så vil jeg tro de vil bli mottatt med takk. Vitsen er at det ikke blir for komplisert verken for kontrollere eller piloter, og den løsningen som finnes i FSX er enkel og grei. Siter
Lars Hassel Skrevet 20. april 2007 Skrevet 20. april 2007 Jeg er klar, da pc'n min ikke er helt kompatibelt med fsx så tror jeg kansje jeg prøver meg som atc! men er det mange andre som har lyst til dette så lar jeg de som ikke har prøvd gjøre dette! vis ikke så er det jo mange flyplasser i nærområdet. Jeg syns iallefall at det rune setter i gang her er helt supert! gleder meg allerede:D og Andreas: vi tar en tur i kveld eller? hehe Siter
Ole jonny.Snarheim. Skrevet 20. april 2007 Skrevet 20. april 2007 [quote= Terskelen for å prate på voice er nok mye lavere her enn på VATSIM og dermed er det flere som får litt trening både som ATC og som piloter. .Det er det som er cluet.Jeg og Rune holdt på med dette i regi av Oslo Flysimklubb,med få deltagere.Derfor prøver vi å nå flere som er "nybegynnere",som har liten eller ingen erfaring med ATC.Derfor går dette i FSX,de som flyr fs9 kan bruke multiplayer på flightsim .no.Vi lærer hele tiden så det hadde hvært morro å utvide til flere destinasjoner etter hvært.sees på søndag Siter
Andreas Nysveen Skrevet 20. april 2007 Skrevet 20. april 2007 Yes Lars, tar gjerne en tur i kveld. Hadde vært artig å få prøve seg som ATC på søndag også Siter
Espen Samuelsen Skrevet 22. april 2007 Skrevet 22. april 2007 Hei på dere. Jeg kunne tenkt meg og være med, har aldri flyd med atc så det kunne vært moro og testa. Håper at det er ok med helikopter? Siter
Ole jonny.Snarheim. Skrevet 22. april 2007 Skrevet 22. april 2007 Alle som retter seg etter instrukser som de får av atc er velkommen.Er det første gang du prøver så si ifra.Da kan atc ta det på norsk om det behøves. Siter
Martin Søberg Skrevet 22. april 2007 Skrevet 22. april 2007 Jeg regner med å komme ikveld Det er et utrolig bra opplegg dere har startet opp, som jeg håper kan fortsette. Etterhvert kan vi vel fly litt andre plasser, som for eksempel lenger nord,for å få litt variasjon Siter
Rune Koppen Skrevet 22. april 2007 Forfatter Skrevet 22. april 2007 Jepp bare si i fra hvor så tar vi mot nord også. Greit å ha det på et sted først og få folk til å fly. Mange som er litt skeptiske til atc vet du. Men var kjempebra i dag søndag.Mange nye som prøvde seg,og flinke var dem. Dette fortsetter vi med.Håper at fler kommer som atc og at det blir mange piloter fremover. Happy flying Rune Siter
Martin Søberg Skrevet 22. april 2007 Skrevet 22. april 2007 Ja dette har vært en strålende kveld Evenes hadde vært toppers. Det ligger veldig sentralt for mange andre flyplasser, i alle avstander. (Narvik/frammnes, Stokmarknes/skagen, Andenes, Tromsø, Bodø, Solvær og Bardufoss for eksempel) Hvor god må man være for å prøve seg som ATC? Har litt lyst å prøve meg litt Har du planlagt når neste session blir? Siter
Geir Teigo Skrevet 23. april 2007 Skrevet 23. april 2007 Hvor mange var innom i går? For min egen del hand simmen seg da jeg skulle prøve å starte FSCX mens jeg var i lobbyen for å bytte fly. Laptoppen som jeg kjører kartene på har noe kluss med ledningen fra laderen, så den er for tiden i permisjon. Følte meg ganske naken uten kart av noe slag, men skal stikke og kjøpe ny laptop i dag tenker jeg. DA er jeg oppe igjen! Hadde liksom gått og gleda meg til denne kvelden... Sist gang satt jeg fast i installasjonshelvetet, denne gangen var det noe annet. Prøver igjen neste gang. Siter
Andreas Nysveen Skrevet 23. april 2007 Skrevet 23. april 2007 Var skikkelig artig i går, takk til alle som hadde tålmodighet til å høre på meg rundt Rygge i går. Siter
Espen Samuelsen Skrevet 23. april 2007 Skrevet 23. april 2007 Ja det må jeg si var moro med live atc. Frister til gjentagelse. Ble et par feil på fly turen men det ordna seg takket være dyktige atc. Siter
Martin Søberg Skrevet 23. april 2007 Skrevet 23. april 2007 Var skikkelig artig i går, takk til alle som hadde tålmodighet til å høre på meg rundt Rygge i går. Var det du som satt i tårnet på Rygge igår? Siter
Andreas Nysveen Skrevet 23. april 2007 Skrevet 23. april 2007 var nok det, går ut fra at det var deg (Ma4rtin eller noe sånt?) som ble sendt rundt på en "go-around" og hvem vet hva ennet beklager det der, fokuserte litt for mye på en annen som jeg ikke fikk svar fra. Siter
Martin Søberg Skrevet 23. april 2007 Skrevet 23. april 2007 Hehe, ja Men det jør ingen verdens ting Jeg kom meg jo ned på bakken til slutt :grin: Siter
Rune Koppen Skrevet 23. april 2007 Forfatter Skrevet 23. april 2007 HEi Synes dere er flinke jeg.Men kaller dere opp på norsk til atc får dere svar på norsk,så enkelt er det. Men veldig viktig at dem som flyr svarer når atc kaller dere og og kopierer det som blir sagt. Noen i går svarte ikke,eller hadde på feil frekvens.Men dette komme r etter hvert tror jeg,Å er det noen som vil sitte atc på Torp eller Rygge som har litt peiling på dette er dere hjertelig velkommen.Utover så kansje vi blir så mange at vi kan bemanne mange tårn i landet.Det hadde vært rått det å flydd litt lengre strekk og fra plass til plass med atc.Noe å tenke på kansje.Kansje sende inn flightplan etterhvert,ja det er mange muligheter her. Dette skal nok bli gøy etterhvert.Setter opp en session en dag men litt usikker denne uken.Blir i hvertfall trolig Søndag kveld Happy Flying Rune Siter
Geir Teigo Skrevet 24. april 2007 Skrevet 24. april 2007 hvilket clientprogram bruker du når du sitter ATC Rune? Siter
Lars Hassel Skrevet 24. april 2007 Skrevet 24. april 2007 Hei Martin, får og sitte atc så bruker man standard programmet som ligger i FSX Deluxe version, intet mere, der har man radar og visual med flyene. jeg bruker i allefall dette, kan ikke se får meg Rune bruker noe annet. mvh Lars P Hassel Siter
Rune Koppen Skrevet 24. april 2007 Forfatter Skrevet 24. april 2007 Hei Geir Jeg bruker det som er i fsx ja men kjører da 2 skjermer.Så den ene skjermen ser jeg visuelt ut fra tower. Rune Siter
Geir Teigo Skrevet 24. april 2007 Skrevet 24. april 2007 Har jo DeLuxe selv, så jeg skal ta en titt på det. Takk. Siter
Martin Søberg Skrevet 24. april 2007 Skrevet 24. april 2007 Hei Martin, får og sitte atc så bruker man standard programmet som ligger i FSX Deluxe version, intet mere, der har man radar og visual med flyene. jeg bruker i allefall dette, kan ikke se får meg Rune bruker noe annet. Jeg tenkte mer på erfaring og slikt. Har deluxe, så det er ikke noe problem. Kunne gjerne ha tenkt meg å sittet i tårnet hvis det er greit? Siter
Lars Hassel Skrevet 25. april 2007 Skrevet 25. april 2007 Sorry Martin, hehe, egentlig så var vel meningen og gi den til Geir var det vel, som lurte på hva vi brukte. Men til martin nå, still gjerne som atc til søndag. det eneste man bør kunne er på en måte sslike regler man vet fra før av vis man har drevet litt med fs. jeg har ikke mye erfaring og har klart og fått dere ned på rygge de fleste av dere nå to søndager på rad, selv om Andreas tok over litt på søndag da. Mvh Lars P Hassel Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.