Rune Koppen Skrevet 16. april 2007 Skrevet 16. april 2007 Hei Vi testet litt i dag mandag med atc på torp og rygge,der vi satt over flyene til hver flyplass med egen radiofrekvens. Rygge har da 119.50 og torp 118.65.Dette fungerte meget bra.Kansje det er andre som vil sitte atc på en annen flyplass,er det det er det bare å melde sin interese.Vi tenkte å prøve oss litt på onsdag igjen med dette,og håper at mange vil prøve seg.Dette erkun for å lære litt om atc og bruk av dette.Gi gjerne et lite hint om dere ønsker å delta til onsdag.DETTE ER FOR ALLE SOM VIL TESTE LITT OM ATC ENTEN PÅ NORSK ELLER ENGELSK. Happy Flying PS VI LAGER ET PASSORD SOM ER. RUNE LEGGER HOSTEN PÅ FLY INS I FSX Rune Siter
Ole-Jørgen Søberg Skrevet 16. april 2007 Skrevet 16. april 2007 Om jeg er tilbake fra reise før dette begynner så kunne jeg vært på Gardermoen eller Kjevik og da som approach eller twr, men sender deg en melding om jeg er hjemme. Kjempebra tiltak for å rekruttere flere piloter til å fly med ATC. Siter
Lars Hassel Skrevet 17. april 2007 Skrevet 17. april 2007 Ja men da sitter jeg på rygge rune! jeg tror dette blir morsomt, det viktigste er jo egentlig bare at det ikke sitter f.eks 3 atc'er og null fly! så absolutt alle er velkomne! da har vi iallefall 2 atc! jeg og Rune! kan vi jo heller se ann, blir det mye trafikk kan noen flere sette seg som atc! vis ingen har noe imot dette da! bare et lite forslag! Mvh Lars Siter
Ole-Jørgen Søberg Skrevet 18. april 2007 Skrevet 18. april 2007 Ok. Da trekker jeg mitt tilbud tilbake og så får dere høste litt erfaring hvor mye ATC det bør være og hvor de skal sitte. Det er tross alt antall fly og hvor disse vil fly som avgjør hvor det bør være ATC. Trodde bare det var litt greit at pilotene fikk litt flere valg, men at man holdt seg innenfor samme geografiske område.... :confused: Kanskje de som flyr kunne komme med en tilbakemelding etter kveldens "oppdrag"? Siter
Lars Hassel Skrevet 18. april 2007 Skrevet 18. april 2007 Angrer kansje litt på det jeg skrev! det er et veldig smart forslag med flere atc'er og forholde seg til! så du kan mere enn gjerne sitte atc! hadde vært veldig morsomt det! var bare det at sist gang vi hadde en session så var det 2 atc og 2 fly, nesten ikke trafikk i det hele tatt, men i dag får vi da håpe at mange møter opp! vi snakkes i kveld! Siter
Ole-Jørgen Søberg Skrevet 18. april 2007 Skrevet 18. april 2007 Angrer kansje litt på det jeg skrev! Neida' date=' det skal du ikke gjøre. Husk at det er relativt nytt med slike organiserte ATC-kvelder på MP og det trengs sikkert litt innkjøringstid før folk blir oppmerksomme på dette og vil være med. Etterhvert som trafikken tar seg opp og pilotene vil fly litt lengre så bemanner vi.. ee.. dere flere flyplasser. Som jeg skrev så er det antall fly som bestemmer hvor mange ATC-er som er nødvendig for en glatt trafikkavvikling, og det pilotenes ønsker som avgjør hvor de bør sitte. Derfor har det vært nyttig med tilbakemelding etter kveldens event eller også senere . Edit: et lite "hjertesukk" til dere piloter; dere bruker så mange kryptiske callsigns så bruk helst "vanlige" callsigns; CNO (Scanor (SAS/Braathens)), NAX (Norshuttle), BX (Coast), WF (Widerøe) eller noe annet og så etterfulgt av 3 eller 4 tall, eller LN-XXX der XXX er [u']3[/u] valgfrie bokstaver. Dette gjør det langt enklere for kontrollen når de skal anrope dere. Første gang du tar kontakt med en kontroller bruker du hele callsignet (gjelder bare LN-XXX), mens du i etterfølgende kontakt bare bruker første (L) + de to siste. Siter
Geir Teigo Skrevet 18. april 2007 Skrevet 18. april 2007 satser på og komme som pilot i kveld. Fikk mersmak på delt CP, så om det er noen som vil cooppe i learjet, så skrik ut. Siter
Tom André Brenna Skrevet 18. april 2007 Skrevet 18. april 2007 Så sant jeg får micen til og funke dukker jeg nok opp i løpet av kvelden jeg også.. :whistle: Siter
Ole jonny.Snarheim. Skrevet 18. april 2007 Skrevet 18. april 2007 Ole-Jørgen,har du lyst og anledning synes jeg du burde sette deg på ENGM som ATC.Vi prøver oss fram,som du skriver ,vi feiler og tar lærdom av det.I kveld er det en større test en sist.Så til dere som har tid,bli med.Happy flying Siter
Vidar Martinsen Skrevet 18. april 2007 Skrevet 18. april 2007 Tja, jeg får vel ta med meg helikopteret å lage litt "slow" trafikk for dere! jeg bruker bestandig å ha venstre sete mitt ledig hvis noen vil dele helikopter cockpit. Just so you know! Siter
Andreas Nysveen Skrevet 18. april 2007 Skrevet 18. april 2007 Det virker som om pcen min faktisk fungerer, så jeg gjør et forsøk jeg også Siter
Geir Teigo Skrevet 18. april 2007 Skrevet 18. april 2007 Havnet i installhelvetet. FSGlobal tar laaaaaang tid. Håper jeg kan komme innom før dere logger av. Siter
Andreas Nysveen Skrevet 18. april 2007 Skrevet 18. april 2007 virker som om de er borte alt, jeg jeg mistet forbindelsen fordi verten logget av i ste. Edit. Nå var den tilbake igjen. Siter
Lars Hassel Skrevet 18. april 2007 Skrevet 18. april 2007 Ja da er vi igang for fullt! bare og logge på fsx mp nå! PW: RUNE session name; torp Siter
Tom André Brenna Skrevet 18. april 2007 Skrevet 18. april 2007 Da får dere ha takk for i kveld.. Må si meg meget fornøyd med kvelden, spesielt ettesom jeg også fikk men en Svensketur etter en litt uventet oppstart på andre siden av grensen... Siter
Andreas Nysveen Skrevet 18. april 2007 Skrevet 18. april 2007 hehe, stilig bilde Tom André. Er det en paint du har lastet ned det der? Eller har du redigert bildet? Jeg for min del syns dette var veldig artig, tror også at jeg kan lære noe her hvis det fortsetter. Uansett var det veldig artig å fly med ATC og litt trafikk rundt meg. Siter
Tom André Brenna Skrevet 18. april 2007 Skrevet 18. april 2007 Hehe.. Passa fint den der ja.. Er ett fly jeg lasta ned fra Avsim.com Visste ikke at det stod ett colabrett der før jeg hadde kommet meg opp i lufta, fikk tittet meg litt rundt, og var på vei over til Norge jeg.. Så glisa godt da når jeg så det. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.