Gå til innhold

ATC TORP OG RYGGE ONSDAG 18 KL 20.00 til ca 22.00


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Vi testet litt i dag mandag med atc på torp og rygge,der vi satt over flyene til hver flyplass med egen radiofrekvens. Rygge har da 119.50 og torp 118.65.Dette fungerte meget bra.Kansje det er andre som vil sitte atc på en annen flyplass,er det det er det bare å melde sin interese.Vi tenkte å prøve oss litt på onsdag igjen med dette,og håper at mange vil prøve seg.Dette erkun for å lære litt om atc og bruk av dette.Gi gjerne et lite hint om dere ønsker å delta til onsdag.DETTE ER FOR ALLE SOM VIL TESTE LITT OM ATC ENTEN PÅ NORSK ELLER ENGELSK.

Happy Flying

PS VI LAGER ET PASSORD SOM ER. RUNE

LEGGER HOSTEN PÅ FLY INS I FSX

Rune

Skrevet

Ja men da sitter jeg på rygge rune! jeg tror dette blir morsomt, det viktigste er jo egentlig bare at det ikke sitter f.eks 3 atc'er og null fly! så absolutt alle er velkomne! da har vi iallefall 2 atc! jeg og Rune! kan vi jo heller se ann, blir det mye trafikk kan noen flere sette seg som atc! vis ingen har noe imot dette da! bare et lite forslag!

 

Mvh Lars

Skrevet

Ok. Da trekker jeg mitt tilbud tilbake og så får dere høste litt erfaring hvor mye ATC det bør være og hvor de skal sitte. Det er tross alt antall fly og hvor disse vil fly som avgjør hvor det bør være ATC. Trodde bare det var litt greit at pilotene fikk litt flere valg, men at man holdt seg innenfor samme geografiske område.... :confused:

 

Kanskje de som flyr kunne komme med en tilbakemelding etter kveldens "oppdrag"?

Skrevet

Angrer kansje litt på det jeg skrev! det er et veldig smart forslag med flere atc'er og forholde seg til! så du kan mere enn gjerne sitte atc! hadde vært veldig morsomt det! var bare det at sist gang vi hadde en session så var det 2 atc og 2 fly, nesten ikke trafikk i det hele tatt, men i dag får vi da håpe at mange møter opp! vi snakkes i kveld!

Skrevet
Angrer kansje litt på det jeg skrev!

Neida' date=' det skal du ikke gjøre. Husk at det er relativt nytt med slike organiserte ATC-kvelder på MP og det trengs sikkert litt innkjøringstid før folk blir oppmerksomme på dette og vil være med. Etterhvert som trafikken tar seg opp og pilotene vil fly litt lengre så bemanner vi.. ee.. dere flere flyplasser.

 

Som jeg skrev så er det antall fly som bestemmer hvor mange ATC-er som er nødvendig for en glatt trafikkavvikling, og det pilotenes ønsker som avgjør hvor de bør sitte. Derfor har det vært nyttig med tilbakemelding etter kveldens event eller også senere ;) .

 

Edit: et lite "hjertesukk" til dere piloter; dere bruker så mange kryptiske callsigns så bruk helst "vanlige" callsigns; CNO (Scanor (SAS/Braathens)), NAX (Norshuttle), BX (Coast), WF (Widerøe) eller noe annet og så etterfulgt av 3 eller 4 tall, eller LN-XXX der XXX er [u']3[/u] valgfrie bokstaver. Dette gjør det langt enklere for kontrollen når de skal anrope dere. Første gang du tar kontakt med en kontroller bruker du hele callsignet (gjelder bare LN-XXX), mens du i etterfølgende kontakt bare bruker første (L) + de to siste.

Skrevet

hehe, stilig bilde Tom André. Er det en paint du har lastet ned det der? Eller har du redigert bildet?

 

Jeg for min del syns dette var veldig artig, tror også at jeg kan lære noe her hvis det fortsetter. Uansett var det veldig artig å fly med ATC og litt trafikk rundt meg.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...