Rune Koppen Skrevet 12. april 2007 Skrevet 12. april 2007 Jeg kan sitte litt atc på torp på søndag.Det vil bli enkel atc på både norsk og engelsk.For de som vil fly landingrunder eller fly seg en litt lengre tur,alt etter behov hehe.Vi prøver å få dette så seriøst som mulig og setter et passord på hosten.skriv gjerne inn her om dere vil delta. PASSORD=RUNE Siter
Andreas Nysveen Skrevet 13. april 2007 Skrevet 13. april 2007 kan ikke garantere at jeg kommer, men jeg skal gjøre det jeg kan får å komme. Du tar i mot oss uten ATC erfaring også sant? Siter
Lars Hassel Skrevet 13. april 2007 Skrevet 13. april 2007 Jada Andreas! Rune er veldig flink til og hjelpe ikke erfarene piloter med atc! veldig hjelpsom! så møt opp og fly! Siter
Rune Koppen Skrevet 13. april 2007 Forfatter Skrevet 13. april 2007 Hei Ja selvflgelig tar vi i mot dem uten erfaring,er liksom en del av vitsen at jeg gjør det.Jeg er ikke så dreven selv men gjør mitt beste ang ATC.JEG LAGER EN HOST PÅ FLY INS I MULTIPLAYER I FSX.Da blir det lettere å finne frem til hosten.HUSK ALLE ER HJERTELIG VELKOMMEN HER OG IKKE VÆR REDD FOR Å PRATE PÅ ATC.Noe dere lurer på ang atc så er det bare å spørre når vi flyr i multiplayer. Så her er det bare å kaste seg i det. Rune Siter
Per-kristian Jensen Skrevet 13. april 2007 Skrevet 13. april 2007 Får la dette være en prøve for min del på Multiplayer ATC. Jeg har mine tvil på at jeg vil bli fornøyd men nå skal jo sant sies at jeg som regel bare flyr med VATSIM atc da... Siter
Rune Koppen Skrevet 13. april 2007 Forfatter Skrevet 13. april 2007 Ja men håper du forstår påenget med dette.VATSIM er det snart ingen i norge som flyr på pga at det er veldig vanskelig og proft.Kansje akkurat du har noe å lære bort her inne på multiplayer.Jeg flyr også på vatsim men da må du vite hva du driver med.Ikke alle som tør å hive seg i kast med vatsim med en gang.Derfor prøver vi å få dem som ikke tør å snakke i radioen til å bli med her å lære.Kansje en dag så er dem med på vatsim.Kansje det blir litt mere gøy å.Er jo ikke ofte det er atc på vatsim i norge. Siter
Kristian Hagen Skrevet 14. april 2007 Skrevet 14. april 2007 blir kanskje med, men jeg må ikke ha mikrofon eller no sånt å prate i? det går å prate via chatten? Siter
Martin Søberg Skrevet 14. april 2007 Skrevet 14. april 2007 blir kanskje med, men jeg må ikke ha mikrofon eller no sånt å prate i?det går å prate via chatten? Jeg tror det går an å bruke chatten uten å si noe sikkert. Hvis du har mic, lønner det seg å bruke den Siter
Kristian Hagen Skrevet 14. april 2007 Skrevet 14. april 2007 blir kanskje med' date=' men jeg må ikke ha mikrofon eller no sånt å prate i?det går å prate via chatten? [/quote'] Jeg tror det går an å bruke chatten uten å si noe sikkert. Hvis du har mic, lønner det seg å bruke den ok Siter
Kristian Hagen Skrevet 14. april 2007 Skrevet 14. april 2007 noen som skal fly litt akrobatikk med extra her? Siter
Rune Koppen Skrevet 14. april 2007 Forfatter Skrevet 14. april 2007 Hei Ja må ha mic og trykke på capslock når du prater Siter
Kristian Hagen Skrevet 14. april 2007 Skrevet 14. april 2007 HeiJa må ha mic og trykke på capslock når du prater så jeg må ha mic, det har jeg ikke så da kan jeg ikke være med å fly da Siter
Rune Koppen Skrevet 14. april 2007 Forfatter Skrevet 14. april 2007 Hei ja du må ha mic blir ikke tid til ¨skrive på chatten Siter
Andreas Nysveen Skrevet 14. april 2007 Skrevet 14. april 2007 jeg tviler på at jeg kan være med, har måttet restarte pcen 5 ganger på en halvtime nå, så jeg begynner å tro at noe er så feil med pcen at det ikke går å kjøre FS. Litt kjipt, hadde gledet meg til noe sånt som dette Siter
Rune Koppen Skrevet 15. april 2007 Forfatter Skrevet 15. april 2007 Hei hei Vi må bruke mic blir ikke tid til å klarere via chat. Rune Siter
Ole-Jørgen Søberg Skrevet 15. april 2007 Skrevet 15. april 2007 noen som skal fly litt akrobatikk med extra her? De som skal fly acro bør kanskje lage seg en egen session til dette. Det vi opplevde i går på Bodø var at disse Extraene bare drev og fløy inn i andre fly som skulle lande. Tror nok Rune legger opp til litt opplæring på å følge instruksjonene til tårn og approach og å lære bittelitt om fraseologi og da "passer" ikke acroflyving helt inn. Men dette får Rune ta styringen på selv. Siter
Geir Teigo Skrevet 15. april 2007 Skrevet 15. april 2007 vær så snill og ikke host i free flight lobbyen. Flight training høres riktigere ut og da slipper vi kaoset i free flight lobby. Siter
Ole-Jørgen Søberg Skrevet 15. april 2007 Skrevet 15. april 2007 hmm... noen som vet hva session heter? Finner ingen i nærheten av Torp. Siter
KJ Skrevet 15. april 2007 Skrevet 15. april 2007 Fant ikke no jeg heller.Hmm..Kokte litt bort i kå'rn. Siter
Ole-Jørgen Søberg Skrevet 15. april 2007 Skrevet 15. april 2007 Neida... du ser session under Fly-ins Siter
Lars Hassel Skrevet 15. april 2007 Skrevet 15. april 2007 DA er vi igang får fullt her! så kom på fsx multiplyer1 Sjekk fly-ins etter Torp! det sitter 2 ATC! ikke noe vits i og nøle her nå! join join! Siter
Geir Teigo Skrevet 15. april 2007 Skrevet 15. april 2007 Dette var en bra kveld. Godt med trafikk. Fløy mesteparten i shared cockpit sammen med Martin Søberg, og det var første gang det har blitt mer enn testing av funksjonen. Dette var artig!! Takk for i kveld. Siter
Ole-Jørgen Søberg Skrevet 15. april 2007 Skrevet 15. april 2007 Fulgte med dere på skjermen og radioen og det så ut som alt gikk fint. Neste gang så kanskje Rune haker av i riktig rute når han lager session så kan man bruke flere frekvenser og flere ATC-er uten at det blir kaos av det. Tror det kan være nyttig med slike treningskvelder så kanskje noen av "elevene" etterhvert tar steget over til VATSIM (uten at det er noe mål i seg selv ). Siter
Rune Koppen Skrevet 15. april 2007 Forfatter Skrevet 15. april 2007 Jada hehe skal huke av riktig,lærer jo litt hver gang vet du.Dette skal nok bli gøy etter hvert.Sette opp flere plasser.ha ground, appr og tower.Håper at flere kan prøve seg som atc og at mange begynner å fly her inne på multiplayer i fsx. Dette lærer vi av alle sammen.Noe klaging blir det sikkert også men det hører vel med her inne hehe. Sett opp ønsker på fs.no.Vi prøver å holde oss rundt torp i første omgang. Happy flying Rune Siter
Ole-Jørgen Søberg Skrevet 15. april 2007 Skrevet 15. april 2007 Toppers. Du får legge ut en ny tråd neste gang du planlegger noe slikt så kanskje det passer å sitte og glo på en radarskjerm i nærheten :grin: . Rygge eller Gardermoen er jo relativt nærme og er jo bare en svipptur fra Torp. Da får vi det mer likt som det er i virkeligheten og pilotene må forholde seg til flere ATC-er. Siter
Lars Hassel Skrevet 16. april 2007 Skrevet 16. april 2007 ja da snakket jeg med Rune Koppen her i stad en gang! og han var intresert i litt flygning i fsx mp i kveld! tidspunktet er litt usikkert enda! men det skal jeg komme tilbake til itt senere! håper så mange som mulig har lyst til og joine! det kommer til og bli bemannet atc på rygge og torp! Mulig flere posisjoner! møt opp til en morsom kveld med FSX! alle er velkomne! nybegynnere som erfarene! mvh Lars Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.